Skrivet den: 2012-05-28 Klockan: 16:09:15

Dagens smal-lunch: Kyckling- & böngryta



Sâ stâr man här igen i köket och ska laga mat. Även om jag tycker om att laga mat sâ tycker jag banne mig att jag spenderar en ofantligt stor del av mitt liv här.
Men men, nu när det är jag som bestämmer över maten sâ fâr det bli sâ ;)

KYCKLING- & BÖNGRYTA
Bryn 4 hackade vitlöksklyftor i 4 tsk olivolja i en STOR kastrull.
Häll i 2 pâsar frysta grillade grönsaker a´400 gram.
Häll pâ 3 burkar krossade tomater och lât koka ihop sig ett tag.
Salta och tre sackariner (sötningmedelspastiller)

Här tar jag bort en del av grytan och lägger i en mindre kastrull. Det mixas och ska bli till ungarna.

I bägge grytorna häller jag i vita bönor (1 dl till ungarna och 3 dl i den stora kastrullen).
Skär en grilladkyckling i bitar som jag fördelar.
Och i ungarnas häller jag även i en burk makaroner frân igâr.

De vuxnas kastrull kryddas även med en ansenlig mängd tabasco, men det fâr man känna efter själv.

Det var det.
Supersnabbt!

Smaklig lunch!

/Y



Uppdatering:
Denna rätt får helt klart 3 gafflar av fem från mig. Lätt, snabbt och relativt gott. Ungarna fick ju mixade grönsaker och makaroner i så de smackade och åt utan att ana ugglor i mossen ;) Men jag skulle ha velat att det skulle ha smakat MER om det. Det får jag fundera på vad jag ska krydda med extra tills nästa gång. För detta var enkelt. Om man som jag hade förberetts-grillat en egen kyckling i helgen så gick denna rätten på tre röda. Sånt uppskattas.

Kommentarer
Postat av: Spanienfrugan

Visst är det så att man spenderar mycket av sitt liv i köket, i alla fall om man gillar mat :) Gott med böngryta, kan bli sugen på sånt men har hört att man skall akta sig för bönor när man ammar. Så jag avstår väl ett tag då.

2012-05-28 @ 17:35:00
URL: http://spanienfrugan.blogg.se/
Postat av: Freja

Älskar dina recept, snabba och smaskiga! Jag funderar på Real life så får vi se vad jag kan få ihop...

2012-05-28 @ 20:18:44
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/
Postat av: Ann-MarI

Låter gott, undrar vad som skulle få igång mig på smal-middag (lunchen är jag ok, mest sallad)...igår åkte vi MC till våra vänner och hemma fick båda tjejerna och mannen hjälpa till att knäppa fast mina läderbyxor! Jag kan ju inte gå på toa innan jag kommer hem, för jag får inte fast byxorna själv ;)

Kanske blir jag inspirerad av dig :)

Postat av: anna

ser himla gott ut!



sv: ja gbg är en fantastisk stad! men spanien är grymt det också :)

2012-05-28 @ 21:53:24
URL: http://addspirit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0