Skrivet den: 2012-05-09 Klockan: 21:58:40

Dagens smal-lunch: Chili- och linsgryta

Kom just precis pâ när jag satte mig här och skulle skriva ner dagens recept, att vi just ätit upp det sista av maten och att jag inte ens tänkt pâ att ta nâgot kort.
Upps!
Ni fâr lita pâ mig dâ helt enkelt ;)



CHILI- OCH LINSGRYTA

I en stor kastrull fräser man i 4 tsk olivolja:
- 3 hackade squashar
- 4 hackade vitlöksklyftor
- 500 kycklingfärs el. annan färs
Och häller pâ 2 burkar krossade tomater.
Stoppar i 2 kyckling-buljong-tärningar.
River i 2 morrötter.

Kryddar med:
- chilipulver
- paprikapulver

Lât puttra ihop i en 10-15 minuter si-sâ-där.

Här körde jag en sväng med stavmixern för att ungarna skulle "glömma bort" att det var grönsaker i, men det behöver man alls inte göra.

Skölj en stor burk med kokta linser och häll i kastrullen.
Lât bli varmt och njut.

Det sâg ut som köttfärssâs ungefär, men ni fâr lita pâ mig helt enkelt eftersom jag glömde bort att ta kort.
En helt ok rätt som fâr 4 gafflar av 5 frân oss. Eventuellt kan man även strimla i lite vitkâl för att dryga ut det ytterligare.

Smaklig lunch!

/Y


Kommentarer
Postat av: Hyrestanten

Tack för recepttipsen!

Det där ska jag laga. Undrar om jag lyckas odla några squash nån sommar? En kolonigranne gör det men jag har ingen aning om ifall man måste driva upp dem inne först.



Kram!

2012-05-10 @ 00:06:43
URL: http://www.hyrestanten.blogspot.com
Postat av: Spanienfrugan

Låter som en bra vardagsmiddag det där.



Haha, vad hårt att säga att kanarieöarna är typ after i allt ;)

2012-05-10 @ 09:46:53
URL: http://spanienfrugan.blogg.se/
Postat av: Ama de casa

Va? GLÖMMA att fota? Hur kan det bli så? ;-)



sv: Jo det är mycket som händer här, men vi orkar långt ifrån va med på allt :-)

2012-05-10 @ 10:55:13
URL: http://amacasa.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0