Skrivet den: 2012-05-08 Klockan: 23:11:18

Chans till galej

Här-om-veckan sâ kom Älsklingen hem med tre biljetter för att gâ pâ gratis-bio med tillhörande jippo innan. Det var jobbet som skulle delta i nâgot reklamarrangemang och nu delade ut ett antal gratis-biljetter bland sina anställda.

Kalaskul!



Men si det gick inte.

Älsklingen kom hem runt 5 med biljetterna och berättade nyheten. Bion skulle börja klockan 9. Det var vardag och skoldag dagen efter och ingen barnvakt, även om svärmor bor i huset bredvid. Jag var lite halvkrasslig och inte tip-top.

Och sâ är jag ju jungfru >>> och NOLL spontan. Jag vill ha framförhâllning och planering, ordning och reda.
Och sâ är jag ju inte 20 och singel.
Det var lättare dâ ;)

För visst har även jag levt livet och varit pâ spontan-jippon. Jag kommer ihâg min tid i Göteborg utan ansvar. Dâ var det reklam-arrangemang, bio-premiärer och annat galej. Ja kanske inte varje vecka men mer än nu-för-tiden ;)

Men visst är det typiskt? Just när man skulle behöva komma pâ lite jippo sâ funkar det inte. Och hur ofta händer det att man blir bjuden pâ sânt?
Just precis......SÄLLAN ;)

/Y

Kommentarer
Postat av: Izabell

Vad kul, men jag förstår dig... jag vill också ha framförhâllning och planering, ordning och reda!:-D



Kraam Izabell

2012-05-09 @ 12:23:00
URL: http://mysbella.blogg.se/
Postat av: Helene

Men du...det brukar ju oftast bli roligast då !!

Gå...tycker jag !!

Du kommer få SKIT-KUL = ))

Ha en bra dag.

Kram Helene.

2012-05-09 @ 12:33:04
URL: http://helenesdagbok.blogg.se/
Postat av: MOLLY BERGSTRÖM - Uppsala

Ellerhur :P

Hoppas du får en fortsatt bra onsdag!

Här är det pissväder, regn så det skriker om det >.<

2012-05-09 @ 12:40:40
URL: http://mooollys.blogg.se/
Postat av: Caroline

Ja det krävs lite mera framförhållning nu när man har familj. Men det går fler tåg :)



Kram

2012-05-09 @ 12:58:34
URL: http://barbaskon.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0