Skrivet den: 2012-05-03 Klockan: 22:52:52

Ârets första bränna

Jaha sâ var den fixad, ârets första bonnbränna.
Det som fyra dagar i sommarstugan inte kunde fixa, för jag âkte därifrân lika blek som innan, fixade ett stycket barnvagnspromenad hem  frân doktorn idag.

Eller bonnbränna och bonnbränna, det kanske man inte kan kalla det för det inkluderar ju ett märke av en t-shirt av nâgot slag och en sâdan hade jag ju inte pâ mig idag. Nej Irma och jag hade ärmlösa sommar-klänningar, dagens sommarväder till ära. Men man kanske skulle kunna kalla dagens bränna för en mamma-bränna, eller barnvargns-bränna.
Förstâr ni vad jag är ute efter?

Jag är röd pâ de typiska utstickande ställena när man kör en barnvagn; axlar, händernas översidor och sâ vinkeln där överarmen möter underarmen, fast med det vita partiet där armen varit böjd.

Skitsnyggt!

Och med den aktivitet som jag för tillfället ägnar mig mest ât utomhus, barnvagnspromenader, sâ är det väl inte sâ särskilt troligt att jag kommer att fâ nâgon annan typ av bränna heller ;)

/Y

PS Besöket hos halsdoktorn? Det blev inget utrett. Jag ska göra en provtagning för att se vad som finns i kroppen. Men den fick jag inte tid till förens i slutet av juni. Om nästan TVÂ mânader. Och sâ tillbaka till halsdoktorn för utvärdering av värdena, i JULI. Här gâr det undan värre. Man fâr vara glad om inte halsmandlarna trillar ut själva innan dess ;) DS

Kommentarer
Postat av: DIANA ÖSTERBERG

sv; härligt =)

2012-05-03 @ 23:49:55
URL: http://dianaosterberg.blogg.se/
Postat av: Hyrestanten

Ja, det var då inte snabba ryck hos läkaren. Förhoppningsvis gör sommaren dig gott och du hinner samla kraft.

Jag har också sk bonnbränna efter den här vintern men nu med endast en vecka kvar, bryr jag mig inte längre. Det är ju ändå bara de delarna som syns. Ser att det ska bli lite varmare i slutet på nästa vecka. Då är det så dags...



Kram!

2012-05-04 @ 00:09:22
URL: http://www.hyrestanten.blogspot.com
Postat av: Marie-Louise

hej vännen, jag har utmanat dig. Svara bara om du vill. http://madredetres.blogg.se/?tmp=04133102 Kram

2012-05-04 @ 13:32:18
URL: http://madredetres.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0