Skrivet den: 2012-05-22 Klockan: 00:02:47

11 frågor till Yohanna

Jag fick en utmaning till >>>. Denna gången från Freja.
11 frågor skall besvaras och jag gör naturligtvis så gott jag kan ;)

Vilken är din absoluta favoritfilm?
Uff vad jobbigt!
Jag vill ju gärna komma med något originellt och annorlunda men måste nog erkänna att det är Titanic. När den kom, så tog den mig med storm och jag blev helt besatt av den. Det kanske var nån fas jag var inne i som gjorde att den påverkade mig så. I dag kanske det hade varit en annan sak.....kanske ;)

Varför är den din favorit?
Ja det är ju som jag skrivit tidigare, jag är en succer för romantik. Och på något sätt så är jag en självplågare som har något för sorgliga slut, även om just denna filmen har ett lyckligt slut egentligen.
Men jag bölar så det skvalar om det i alla fall. Och så går jag och är så där sorglig och melankonisk flera dagar efter att ha sett den.
VARJE gång.

Om ditt liv var som en TV-serie, vilken serie skulle det vara?
Mitt liv?
Just nu?
Just nu så finns det inte nån på hela jorden som skulle vilja göra en serie om mitt liv, så tråkigt är det ;) Det enda jag skulle kunna tänka mig vara i närheten är Super-Nanny i sånt fall. Och då skulle jag INTE vara nannyn, om ni förstår vad jag menar ;)

Om jag istället fick önska mig mitt liv som en TV-serie så skulle det nog bli Vänner. Jag tycker att de verkar ha så förbaskat trevligt hela tiden. Och så humor, en massa humor och självironí, det är jag.

Vilken rollfigur skulle du vara?
Vilken rollfigur jag skulle vara?
HA!
Det vet vem som helst att jag är MONICA :D




Vilken är ditt livs signaturmelodi?
Hem till gården.
Konstigt egentligen. Jag har inte sett den TV-serien sedan jag var barn och ändå är det den signaturmelodin som sitter kvar starkast hos mig.
Jag kommer inte ens ihåg vad handlingen var. Men melodin sitter som berg.


Finns det någon/några böcker du läst som påverkat dig extra starkt? I så fall vilken/vilka?
Oj detta blir lite pinsamt att berätta med det får jag ta ;)
När jag var yngre, säjer ej hur mycket, så samlade jag på och läste de 39 delarna av Isfolket. Jag blev så betuttad i dem att jag hade svårigheter för att sluta läsa. Jag låg hela nätterna och sträckläste. Tog fram boken på jobbet och smygläste osv.
En midsommar kommer jag ihåg att jag blev lite FÖR mycket på lyset och var helt övertygad om att jag var en häxa med dolda krafter som skulle komma fram bara jag trodde tillräkligt mycket.

Jag fick sluta läsa dem.
Jag har försökt flera gånger att ta böckerna från 1 till 39 flera gånger. Men ALLA gångerna har jag fått lagt av pga hjärntvätt.
Jag vet fortfarande inte hur sagan slutar.


Vilken var din absoluta favoritleksak när du var liten?
Kläutkläderna!
I en garderob i mitt barndomshem stog en stor påse med en massa avlagda kläder som vi barn fick roa oss med. Det roade vi oss med, vi systrar, under timmar i sträck.
Hmmm ett bra tips till mig och mina ungar kanske, att fixa en sån...

Hund eller katt eller båda eller varken eller?
Inget av dem.
Har aldrig tyckt om dessa djur. Och sedan jag flyttade till Las Palmas där det är hundskit ÖVERALLT så har jag blivit ännu mer anti.

Jag har alltid varit en kanin-människa och haft flera stycken. Men jag inser ju och fler med mig borde om djur, att djur behöver trädgård och frihet. Inte bo i en lägenhet i stan.


Vad ville du bli som liten?
Det enda jag kommer ihåg från när jag var liten, var att jag ville bli PRÄST!
Varför?
Inte en susning ;)
Det var innan Törnfåglarnas tid så det kan inte ha varit det ;)

Har det du gör i dag någon koppling till det du ville bli som liten?
Inte ett smack!

Vad tror du på?
Jag tror på något. Och detta något och jag är helt överens om hur det ska vara.
Och så tror jag på att vi kommer att vinna skitmycket pengar en dag. För det har Älsklingen lovat mig dyrt och heligt.

Det var det.
Det vart inte så tokigt va?
Och eftersom jag redan skickat vidare en utmaning så låter jag det stå vid det. Men om någon skulle vilja svara på några frågor så är det helt fritt fram. Tala om det för mig då så jag kan gå in och läsa.
- Vad är du rädd för?
- Bästa fredagsmiddagen?
- Vår, sommar, höst eller vinter?
- Kommer du ihåg första gången du var på bio?
- Något som du alltid köper på veckohandlingen?
- Kommer Sverige att vinna på lördag?
- Bästa semesterresmålet, med/utan ungar?
- Skor eller handväskor?
- Läste dina föräldrar för dig som barn? Och vad?
- Är det ditt verkliga jag som du skriver om på bloggen?
- Borde Bobby i Dallas ha "återuppstått" eller gick serien i graven med detta beslut?

Svara på. Jag är nyfiken som 17 ;)

/Y

Kommentarer
Postat av: Katja

Isfolketserien har 47 böcker...och jag har läst alla...3 gånger.. Snart dags för en fjärde också tror jag minsann :)



En av kaninerna minns jag, Stumpan, som jag hade äran att dela lägenhet med en gång i tiden ;)

2012-05-22 @ 01:08:15
URL: http://isnusmumrikens.blogg.se/
Postat av: Tina

Hej gumman! Roligt att få läsa dina svar! Önskar dig en fin tisdag hjärtat! KRAM!

2012-05-22 @ 07:44:20
URL: http://familjenrosmer.blogspot.com
Postat av: AnneliH

Kluriga frågor :)



Nu ligger veckans R.L uppe hos mig. I kväll är det spännande!

Ha en underbar dag!

2012-05-22 @ 07:50:58
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Freja

Så kul att läsa! Jag har inte ens sett Titanic, jag vill definitivt inte se filmer med sorgliga slut... Sonen, 13, fick den i julklapp eftersom han önskade sig det och har sett den och varit melankolisk... Jag hade kollegor som läste Isfolket så jag har hört om Alrunor och annat via dem... Jag lånar dina frågor och ser om de får plats framöver, den här veckan är ju vikt åt ESC...

2012-05-22 @ 18:55:24
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0