Skrivet den: 2012-03-26 Klockan: 22:18:54

Real Life - Vem spelar mig?

När jag tänker på mig själv och VEM jag är och HUR jag är som person, och det är ingen lätt uppgift, så glider tankarna väldigt gärna in på Carrie Bradshaw i Sex and the city. Nog är jag allt en berömd författare med underbara kläder, glamoröst snygg och lagom med nära vänner och en uppsjö av användbara bekanta?

Det är dags för utmaningen Real Life med temat "vem spelar mig?" denna veckan. Utmaningen som NATURLIGTVIS alla är välkomna att deltaga i.
Om Real Life och vad det innebär kan man läsa här. >>>
Och de andra utmaningarna kan man se här. >>>


Bilder lånade från Carry Bradshaw & Bridget Jones.


Nja.
Detta med Carrie-tankarna.
Ursch så måste jag rätta till tankarna och faktiskt erkänna för mig själv att jag är nog mera åt Bridget Jones-hållet. Misslyckad karriär, råkar trampa i klaveret för det mesta, kämpar med vikten och meningen med livet hela tiden. En handfull nära vänner som man träffar allt för sällan och absolut inga användbara bekanta. Dessutom otroligt naiv och tror gott om de flesta men på något sätt så tror jag att det blir ganska så underhållande i slutet och att folk kan känna igen sig i ganska så mycket.

Japp!
Om någon skulle spela Yohanna i Las Palmas i en kommande bestsellerfilm om mitt liv, så tror jag bestämt att det blir Bridget Jones.

Jag kommer ihåg hur jag "lärde känna" Bridget. Det var till min födelsedag som mina två småsystrar förärade mig med en present innehållande Filmen, Böckerna, ett par superstora BridgetJones-trosor och de andra trosorna, de mindre, de som ser till att det blir något rajtantajtan av.

Och det är ju så sant.
Vilka trosor ska man sätta på sig när man går på partaj?
Kör man de stora maxi-trosorna som håller in både här och där och ser till att man får den där kroppen som gör att man, i alla fall får en chans på ragg.

Eller ska man ta de mindre, de sexiga, de som gör att när man väl kommer till rajtantajtan-momentet, inte blir totalt utskrattad av ragget?

Fast med de mindre trosorna så minskar ju risken betydligt att komma till rajtantajtan-momentet eftersom de gör noll för chansen på ragg.
Så sant och så knivig fråga. Som jag som tur är slipper oroa mig för längre. Jag har införskaffat en hel uppsättning av BJ-trosor i alla kulörer som får hänga med ut varje gång det är partaj. Så kanske man i alla fall får chans på att bli bjuden på en drink ;)



Så veckans uppdrag i Real Life är att ÄRLIGT berätta vem som skulle spela dig en dag om det blev aktuellt att filmatisera dina memoarer.
Alltså vem passar bäst ihop med din personlighet i VERKLIGHETEN?
Inte som du skulle vilja ;)

Som vanligt så skriv och berätta på din blogg, om det du VILL berätta om, tills på torsdag kväll tror jag att vi kör till eftersom jag varit så försenad med uppdragsbeskrivningen ;), fota om du vill. Och lämna länken här i en kommentar till detta inlägg. Så gör jag en sammanställning på torsdagen, så att vi alla kan gå in och kolla hos varandra.


/Y

Kommentarer
Postat av: Ewa (mamma till 6 döttrar)

hihihihi men underbar utmaning!!!



Få se om jag hinner delta eftersom jag har universitetsvecka :)



:) Ja jösses vem vill spela rollen i mitt liv??? :) Det tål att tänkas på!!!

2012-03-26 @ 22:37:31
URL: http://tjejmorsan.blogg.se/
Postat av: Fnulan

Här får det va PIppi....

2012-03-27 @ 00:23:22
URL: http://fnulan.se
Postat av: AnneliH

Ha..ha..ja, det verkar ju som en rolig utmaning. Jag står över denna gång eftersom jag ska till dina trakter och känner att jag hellre ligger o jäser på solstolen än sitter vid datorn allt för mycket. Men jag ska gå in här och läsa här när jag får möjlighet.



Ha en fin dag!

Kram!

2012-03-27 @ 06:53:23
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Annelie

Detta är verkligen en utmaning :-) Får se om jag får till något.... just så här på rak arm har jag ingen aning vem som skulle få spela min roll :-)



2012-03-27 @ 07:52:18
URL: http://anneliestankar.wordpress.com
Postat av: Helene

Ha ha va roligt du skriver = ))

Undra vem som skulle spela mig...det tål att tänkas på ( hi hi )

Ha en fin dag.

Kram Helene.

2012-03-27 @ 09:46:17
URL: http://helenesdagbok.blogg.se/
Postat av: Freja

Här kommer mitt bidrag. Jag skrev om det här för några veckor sedan, nu tvingade du mig att vara ärlig i stället ;-)

http://blogg.amelia.se/reddevil/2012/03/27/filmen-om-mig-real-lifeversionen/

2012-03-27 @ 18:46:44
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/
Postat av: Ann-Mari

Detta var ingen lätt utmaning...man märker nog hur lätt det är att "piffa upp det lite", och inte hålla sig till real life- sanningen :-)



Här är mitt bidrag till Oscarsgalan:

http://ann-mari-trappsittarfolk.blogspot.com/2012/03/real-life-vem-skulle-gestalta-mig.html

kram på dig

Ann-Mari

Postat av: Ann-Mari

Oj, glömde att kommentera:

Jag tycker att Bridget Jones har en härlig personlighet och ett fint "liv". Absolut roligare än Carrie :-D...så njut av att var du!

kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0