Skrivet den: 2012-06-15 Klockan: 22:36:28

Sverige även här

Det är klart att vi sitter och tittar även här.
Ungarna tittade en stund, så kallat fredagsmys ;). Men sen blev det för mycket kallabalik och det var risk för att någon skulle få hjärnskakning. Så de fick gå och knoppa.



Jag lyckades kläcka ur mig att efter att ha sett Barcelona spela i den spanska ligan så verkade den här fotbollen... ja lite... annorlunda ;)
Och fick säker stor sympati från Älsklingen med också en VARNING att inte nämna detta inför den svenska delen av släkten som säkert sitter klistrade framför TV:n nu. Med risk för utfrysning därifrån för all framtid ;)

Och sen så fick jag syn på Facebook där det var en gäng frugor som var fast i sofforna med sina äkta hälftar och roade sig med att Facebooka om smarta kommentarer att imponera på gubbarna med.
Om fotboll förståss.

Ex:
"("det gäller att ta vara på dom fasta situationerna" ( har snott den av Glenn Hysén). Kan sägas när som helst. Ingen märker att man inte fattar något.)"

Jag översatte så gott jag kunde och vi fnissade gott.
Vad SKULLE man göra utan fejjan?

Annat utdrag från fejjan tidigare i veckan var Petra som tyckte att eftersom vi redan vunnit Eurovisionen så kunde de liksom slänga med fotbolls-Pucklan också, på en gång. När vi ändå var i vinnartagen.

Nu blev det spännande.
Får gå tillbaka till TV-soffan och försöka komma på smarta repliker att imponera med.

/Y

PS Älsklingen informerade mig nyss om att Sverige går vidare från den här gruppen och Spanien går vidare från sin, så är chansen stor att just DE kommer att mötas.
Vem ska vi hejja på då?
;) DS

Kommentarer
Postat av: Mollan70

Det var ju synd att vi förlorade men ett tag var det riktigt spännande!

Svar: Ja ett LITET tag var det riktigt glatt och spännande ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-06-16 @ 09:53:27
URL: http://www.metrobloggen.se/Mollan7

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0