Skrivet den: 2012-06-10 Klockan: 16:14:19

Skorna

Ja här är de.
Skorna som jag föll för här-om-dagen och som fick följa med mig hem igår TROTS en massa dåligt samvete och en massa ångest som gjorde att jag satt med skorna på i affären en lång stund och funderade på om jag verkligen var riktigt klok.
Så länge satt jag med skorna på att expediterna började titta misstänksamt på mig och undrade sins-emellan om jag satt och hade något fuffens för mig.
Jag menar 20 euro.
Vad är det att fundera på?
 
 
 
Jag sprang hemifrån efter lunchen medans de andra vilade i soffan och tänkte att NU, nu ska här provas kläder och shoppas loss ;)
I fredags var vi ju där IGEN och jag såg en massa fint som jag ville ha. Men eftersom jag hade en bunt skrikande ungar med mig, ett stycket suckande man och en veckohandling som väntade, så kunde jag ju inte prova någonting. Bara sucka och ÖNSKA.
 
Men igår, igår var jag utan barn, man och handling. Här skulle provas kläder och skor.
Och det är ju så bra det där, att få prova. För det var inte ett endaste klädesplagg som satt som det skulle. Och så blev jag av med det köpsuget.
Lätt som en plätt.
 
Men skorna provade jag, både en och två gånger. Och så fick de följa med mig hem. FASTÄN den planerade kvällsutgången med tjejerna blivit inställd. Det kan ju komma flera chanser.
Och när jag kom hem så hade Irma 40 grader i feber och spydde ner hela sängen senare på kvällen, så då blev ju det dåliga samvetet över att jag varit och shoppat ännu sämre. Men samtidigt tur i oturen att utgången blev inställd nu när hon ändå var dålig.
 
Och jag torkade spyor och tröstade ledsen bebis, allt med de nya skorna på. Och jag fick inte ett endaste skavsår och inte ont i fötterna.
Så det bådar ju gott.
Och de passar ju så HIMLA bra till morgonrock ;)
 
 
/Y

Kommentarer
Postat av: AnneliH

Ja, de där skorna var ju så skitsnygga så de passar ju utmärkt till vad som helst! Lägg samvetet på hyllan :)Du får säkert användning av dem då du minst anar det.
Hoppas lilltösten är på bättringsvägen nu, och att ni har fått vila lite. Stackars liten. Kram

2012-06-10 @ 17:00:30
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Marie-Louise

Så snygga sandaler! Klart man kan ha dom till morgonrock ;) Kram vännen

2012-06-10 @ 19:04:57
URL: http://www.madredetres.blogg.se
Postat av: Stoffisen

Haha. Vilket fantastiskt inlägg om dina nya skor!
Klart att du skulle unna dig skorna dem var jättefina. Du och ditt kompisgäng får satsa på en annan dag istället. Det var ju inte sista tåget som gick.

Du; skicakde en länk till mig som inte funkade. Vad var det för länk?

Svar: He he.
Fungerade inte länken.
Denna då?
http://yohannailaspalmas.webblogg.se/2012/june/real-life-x-alders-kris.html
Det är en utmaning som jag har med olika teman varje vecka.
Hade ni kul, du och din vän?

/Yohanna
Yohanna i Las Palmas

2012-06-10 @ 19:19:54
URL: http://stoffes.wordpress.com
Postat av: oskrivnablad

Se där, du har ju redan haft användning av skorna ;-)och nog blir det fler tillfällen för utgång med tjejerna. Hoppas lilltjejen piggnat till.

2012-06-10 @ 19:57:25
URL: http://oskrivnablad.wordpress.com
Postat av: Freja

Åhhh, de glittrar OCH har massor av färg, klart de måste med dig hem! Superfina!

2012-06-10 @ 20:35:10
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/
Postat av: Spanienfrugan

Skitsnygga till morgonrock ;) Grymt att de är så sköna med.

Svar: Ja det var det som avgjorde det hela, att de passade till morgonrocken ;)
/Y
Yohanna i Las Palmas

2012-06-11 @ 15:21:01
URL: http://spanienfrugan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0