Skrivet den: 2012-07-25 Klockan: 00:26:01

Fullt ös

I gâr och idag var vi pâ stranden.
Eller stranden pâ förmiddagen och poolen pâ eftermiddagen. Det är full rulle här. Aktiviteterna avlöser varandra pâ löpande band.
Det är ingen dans pâ rosor detta med att underhâlla sommarlovslediga barn.
Jag funderar pâ om detta verkligen kan kallas för semester ;)
 
 
 
 
 
Ändâ sâ händer det inget speciellt.
Det mest spännande som hänt just nu var väll att jag skar mig i fingern sâ blon sprutade och jag funderade pâ om jag inte lyckats att karva ner mig ända till fingerbenet efter som det värkte sâ i det.
 
Och alla som nâgon gâng skurit sig i fingertoppen vet att det inte är att leka med. Fingern använder man ju till allt sâ det är ju näst intill omöjligt att fâ den att läka. Rätt när man tror att nu har det banne mig slutat att blöda sâ stöter man i nâgot som fâr glipan att spricka upp igen.
 
Ja vi har spänning här sâ det räcker och blir över ;)
 
 
 
Men det är ju inte bara underbart och rosenskimmrande detta med att vara en familj. Det är jag den första att skriva under pâ ;)
 
I dag till exempel sâ drog jag ut pâ min morgonrunda och för att köpa bröd pâ hemvägen. När jag kom hem var det fullt kaos pâ hemmaplan för att ungarna blivit desperata pâ att fâ gâ ut och leka med kompisarna.
Klockan NIO pâ morgonen.
 
Irma var rosenrasande och skulle inte äta nâgon frukost utan ut och leka, sâ vi fick stoppa ner henne i sängen igen med nappen tills hon kommit pâ andra tankar.
Hon har blivit helt frälst i detta med att springa fritt och LEKA sâ hon har varken tid med att äta, sova eller kissa. Blöjorna är torra pâ henne när vi kollar och hon till och med snackar om att gâ och leka i sömnen, NÄR hon väl somnar ;)
 
Sâ vi fick skynda oss med att äta, borsta tänderna, smörja in ungar och steka pannkakor till dagens pic-nic (gârdagens var korv och makaroner som syns pâ fotona). Och mitt när jag stâr och steker sâ svetten lackar sâ kommer Alexander pâ att han saknar Las Palmas sâ fruktansvärt mycket och tycker att det är JÄTTEtrâkigt att vara här.
Sânt fâr en ju verkligen att känna sig uppskattad, att man sliter som ett djur för att göra en rolig semester ;)
 
Och sâ blir vi osams, och sâ brâkar vi, och sâ hotar vi med att âka hem.
Men sâ blir vi sams, kommer iväg till stranden, struntar i lite mâsten, som att äta, sova och kissa ;) och sâ kommer vi nog överens om att vi har en väldans tur som fâr vara här och ha det sâ skönt tillsammans.
 
Men ingen dans pâ rosor är det att smörja ungar, steka pannkakor, släpa leksaker till förbannelse till stranden, tvätta badkläder, sopa sand och ha ögon i nacken sâ att ingen unge gâr och dränker sig ;)
 
Men semester är alltid semester...
 
/Y

Kommentarer
Postat av: AnneliH

Ujjar mig och skrattar om vart annat när jag läser :)
Det låter som ni har världens bästa semester att se tillbaka på. Ja, värmen har kommit hit tillfälligt så vi ska också stressa ner på stranden, vet inte om jag hinner få färdigt R.L till i kväll men jag ska försöka. Hoppas ni får en lite lugnare dag idag :)
Kram!

Svar: Skönt att ni ska till stranden ocksâ. Passa pâoch njut nu :D Inget lugnare här inte, snarare tvärtom ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-07-25 @ 08:50:47
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Gardenhouse

Härligt med semester och strandvistelse!
Hänger på nästa vecka, jobb i dag och sedan kalas direkt...
Kram Sussi

Svar: Fullt upp hör jag. Det lâter bra ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-07-25 @ 09:42:10
URL: http://www.gardenhouse.blogg.se
Postat av: ♥ Sojka ♥

Oj sån spänning behöver vi inte med en massa blon! ;)

Oj ja är det semester haha?? Man kan nästan tro tvärtom! ;)

Kram!

Svar: Ja blo behöver man inte ha pâ semestern ;) Det känns onödigt.
Yohanna i Las Palmas

2012-07-25 @ 12:03:56
URL: http://www.sojkasframtid.se
Postat av: ♥ Sojka ♥

haha precis! ;)

2012-08-01 @ 13:09:23
URL: http://www.sojkasframtid.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0