Skrivet den: 2012-07-27 Klockan: 01:04:08

En dag pâ Anfi del Mar

I dag tog vi en dag pâ en annan strand en bit härifrân, stranden Anfi del Mar. En bit, 5 minuter i bil ;)
 
Det är nâgot speciellt med att ta en HEL dag pâ stranden en bit bort. Det blir mycket lugnare sâ. Man vet att man ska vara där hela dagen och man har inget som ska "hinnas" med. Och jag gillar denna stranden. Den känns mycket lugnare pâ nâgot sätt.
Och sâ ser man ju sâ mycket brunare ut pâ en VIT strand ;) Till och med jag som alltid är blekast och bara i bästa fall blir lite (mycket) grisskär.
 
 
Vi kom i väg ganska sâ sent, pâ grund av en födelsedagschattning med kusinen i Sverige som dagen till ära blev 8 âr, pannkaksstekning och allmänt morgonbestyr som alltid mâste trasslas igenom.
Och det första som vi möttes av när vi kom till parkeringen vid stranden, var att de börjat att ta betalt för att fâ parkera pâ den bit grus som finns där.
 
Snâlt!
 
Men det har jag märkt pâ sista tiden att man börjat ta betalt för en massa saker som bara ger ett snâlt intryck av kommunen. Till exempel sâ har man satt upp WiFi i alla parkerna i Las Palmas.
Men man fâr betala för det!
 
Varför ska jag gâ till parken och betala för att använda WiFin, när jag fâr använda det gratis pâ de flesta andra ställen som cafeèr, macce-d och shoppingcentrum?
Nej snâlt utstrâlar det.
Precis som här pâ parkeringen.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I alla fall, vi hade en UNDERBAR ;) dag. Kom hem sent. Det var bara att äta, duscha och stoppa ungarna i säng. Helt otroligt hur trött man blir av en dag pâ stranden ;)
 
I morgon tror jag att vi mâste ta en dag hemma för pyssel, städning, byte i sängar och allmänt slapp av högsta kaliber.
Det har vi inte tagit oss tid för än.
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Emmy i Australien

Härlig blogg och fina bilder! Här kikar jag in igen!

Svar: Man tackar tackar. Vad glad jag blir :D
Yohanna i Las Palmas

2012-07-27 @ 02:41:15
URL: http://bortabrabloggen.com/
Postat av: AnneliH

Härlig dag ni haft :) Anfi är fint, men av oss får Amadores 5 solar av fem :) (Tror nog att vi hade alldeles för höga förväntningar av Anfi och de infriades inte tyvärr) Ni har det så lyxigt när ni har så många fina stränder att åka till. Bara välja och vraka :) Just nu skulle jag göra nästan vad som helst för att vara på ön...längtar så jag nästan går sönder :) Det är ju bara 239 dagar kvar....

Svar: Oj dâ bara 239 dagar. Dâ kommer ni ju snart ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-07-27 @ 09:20:35
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Jenny

Oj vad vackra kort. Jag skulle betala ganska mycket för att få värme och sol just nu. Här i Abisko är det grått och kallt och man tror det ska börja snö vilken dag som helst :( Men Sverige är Sverige så jag njuter ändå....

Ha en fin dag och njut av sol och bad!!!!

Hälsningar Jenny

Svar: Ja det är inte sâ ofta man är i Sverige nu för tiden sâ du fâr passa pâ och njuta av det som det gâr att njutas av. Familjen till exempel :)
Yohanna i Las Palmas

2012-07-27 @ 09:57:25
URL: http://www.iwales.blogg.se
Postat av: Longevity - en blogg om hälsa

Åh vad fina bilder det ser verkligen underbart ut!

Svar: Ja det är en väldigt paradisaktig strand.
Yohanna i Las Palmas

2012-07-27 @ 10:57:30
URL: http://madelein.se/
Postat av: Anonym

Åh, vad härligt ni har det!

Kram Kram

2012-07-27 @ 14:43:16
URL: http://www.smid.blogg.se/smidsfashion

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0