Skrivet den: 2012-07-18 Klockan: 12:16:43

Charter-ångaren mot solen

Jag har varit ute på min morgonrunda nu på morgonen.
Det är ju lördag idag ;), semesterns första dag. Nu och 14 dagar framåt så finns det bara lördagar i vårt liv.
 
 
 
I Las Palmas är det grått grått grått, som vanligt. Det till och med duggar idag. Men det gör ingenting för nu ska vi åka 40 minuter söder ut på ön till ständigt klarblå himmel och strålande sol. Det är som att ta ett flyg till söderhavet och åka på semester.
Jag kommer nog aldrig att sluta förunda mig över den lyxen som vi har här, att vi kan ta charter(flyget)bilen, alias oceanångaren och på ett litet kick vara i en helt ny värld.
Och heller inte sluta förundra mig över hur det kan vara sån stor skillnad mellan norr och söder här på ön.
 
 
 
 
Det är dags att packa och att försöka att inte glömma något viktigt. Glömmer saker gör jag ju alltid. Men jag kan ju försöka att minimera skadan genom att försöka glömma något mindre viktigt istället för något livsavgörande.
Jag ska göra mitt bästa ;)
 
Jag återkommer när vi kommit i ordning i stugan.
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Mor

Ha det så skönt, vi drar till fjällen i stället o hoppas på fint väder där. KRAMAR <3

Svar: Men ni hör av er innan ni âker va?
Yohanna i Las Palmas

2012-07-18 @ 12:28:18
Postat av: AnneliH

Det är ju fördelen med att ha 4 kontinenter samlat på Er lilla ö :) att man kan åka 40 min och komma till ständig sol. Här i vårt avlånga land ser det inte ut som om man på 40 min kommer till någon sol alls :) för här har himlen åter öppnat sig, och jag ser ingen sol någonstans inte ens på väderprognosen en vecka framöver...men hoppas jag får "hänga med" på era 14 dagar till solen. Ha det fint och kör försiktigt!

2012-07-18 @ 13:02:24
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Longevity - en blogg om hälsa

Vad härligt det låter! Ha ne underbar semester nu!! Skall försöka få till ett inlägg men du vet hur itt tefloninne är :P

Svar: Ja nu hade det trillar bort igen va ;) Men nu har du tur, jag är ocksâ försenad. I kväll sätter jag mig sâ du har tid pâ dig. Föresten, skulle skriva ett Blogg-kärleks-inlägg och hittade ingen uppmaning hos dig. Har du slutat med det?
Yohanna i Las Palmas

2012-07-18 @ 14:31:14
URL: http://madelein.se/
Postat av: Izabell

Det låter gott, ha en riktigt häääärlig semester nu! :)

Kraam izabell

Svar: Tackar, ja nu ska vi försöka att njuta som bara 17. Nâgot som kan vara svârt när man känner sig tvingad ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-07-18 @ 18:47:55
URL: http://mysbella.blogg.se/
Postat av: Freja

Så praktiskt att ha så nära till semesterparadis! Ha en härlig semester!

Svar: Ja väldigt skönt. Man blir väldigt bortskämd med det. Kanarierna âker inte sâ ofta här-i-frân pâ semester.
Yohanna i Las Palmas

2012-07-18 @ 21:08:43
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/
Postat av: Åsa

Söt du är!
Ha det finfint! :)
Kramar Åsa

2012-07-19 @ 09:18:09
URL: http://sommerseth1.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0