Skrivet den: 2012-01-30 Klockan: 23:57:16

På jakt efter...

Älsklingen KOM hem tidigt idag.
Han var redan hemma när vi kom hem från skolhämtningen.
Vilken lycka ;)

Jag fixade lunch och sedan så drog vi iväg i nya bilen för att fixa lite.

Men jag ska sticka emellan med ett litet snabbtips för fettsanerare. Min svärmor har alltid så goda kokta grönsaker. Och jag har länge funderat på varför grönsakerna alltid smakar bättre hemma hos henne än hos mig.
Nu har jag kommit på knepet. Man kokar dem i buljong.

Så dagens lunch blev stekt köttfärs med en påse frysta grillade grönsaker medstekt, en påse tacokrydda och en halv burk CF för såsigheten.
Till det serverades buljongkokta grönsaker.
En kastrull med vatten, två buljongtärningar och två delade vitlöksklyftor i vattnet. Ner med olika grönsaker. Jag hade en klyfta vitkål, ett par halverade morötter och ett par kvartade squashar. Koka tills morötterna är mjuka.
Mums!

I alla fall, vi drog i väg för att fixa saker. Byta julklappskläder och jag hamnade mitt i en REA och kom hem med en klänning, en jeansväst och ett guldskärp, för bara 110 kronor.
Visar bilder i morgon. Nu blev det för mörkt.

Och så skulle vi fixa prylfickor och ryggstödsskydd till bilen för ungarna.
Jag har sett sådana.
Men var säljs de?
Inte här på ön i alla fall. Så det blir som vanligt att sätta sig och titta igenom uppsjön av utbuden i Sverige och så beställa hitleverans med föräldrarna i mars.



Och så ville Älsklingen ha en organisatör till bagaget. En sån där länga med fickor som man sätter på baksätets ryggstöd i kofferten. Att köpa ny bil är nästan som att flytta till nytt hus. En massa nya prylar behövs.
Åter igen ingen jaktlycka. Biltema i Sverige får ytterligare en beställning.

Ja, det var egentligen bara jag som kom hem med påsar idag.
Nån gång ska det ju vara min tur också ;)

Nu är det dags att gå och knoppa. Men om det är någon som har tips på vart man kan hitta sådana här saker, så är det bara att hojta till. Jag blir så glad över tips.

/Y

Kommentarer
Postat av: Miriam

Bra tips för grönsakerna, det ska jag prova! ja att skaffa ny bil är ju att få en ny familjemedlem att ta hand om=)

Må så jättegott!

Kram Kram!

2012-01-31 @ 07:32:22
URL: http://bamsebusfunderingar.blogspot.com/
Postat av: Ewa (mamma till 6 döttrar)

Jag har alltid kokat mina grönsaker i buljong :) Mycket godare så tycker jag :)

Jag kokar även potatisen till potatismoset på samma sätt.



Kram

2012-01-31 @ 08:03:35
URL: http://tjejmorsan.blogg.se/
Postat av: Helene

Tips är alltid bra att få !!

Tack för tipset på din mat idag, det lät himla gott !!

Ha en fin dag.

Kram Helene.

2012-01-31 @ 08:53:18
URL: http://helenesdagbok.blogg.se/
Postat av: gunsan

Det där tipset med grönsakerna har jag tagit åt mig och det tänker jag försöka komma ihåg också;))



Mysigt när pappa kommer hem tidigare, härlig bild du bjuder på, men vet du........nu har jag lite bråttom , måste ju sätta igång med Real Life;)))



Förresten, har du någon Banner för Real Life?????



kramizzzzzz

2012-01-31 @ 09:15:12
URL: http://nybogunsan.blogspot.com
Postat av: Åsa

Härligt att du kom på henne ;-)



Kramar på dig

2012-01-31 @ 09:25:19
URL: http://sommerseth1.wordpress.com
Postat av: Jenny

Kom på en sak ang dofter: har du läst boken/sett filmen "Parfymen" ???

2012-01-31 @ 13:14:12
URL: http://jennysviktigaliv.blogspot.com
Postat av: Mollan70

Kul med ny bil. Bilsättesskydden är en toppenuppfinning. Barnen är sysselsatta och sätet förblir lite renare. Måste köpa in ett sånt igen. hade det när de två äldsta barnen var små men hade glömt bort det. tack för påminnelsen.

2012-01-31 @ 14:12:14
URL: http://www.metrobloggen.se/Mollan7
Postat av: Barnens Hjältar

Biltema är ju bilinredarens mekka så det är nog det bästa stället.

Ang buljong så tycker jag även att ris är väldigt mycket godare om det kokas i buljong.

2012-02-01 @ 08:18:15
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0