Skrivet den: 2012-02-16 Klockan: 00:06:38

Sammanställning av Real Life - Jag!

Veckans utmaning blev en höjdare. >>> 
Vilken respons.
Det här, det var RIKTIGT roligt att läsa. Tänk om man skulle ta och köpa sig en sån där "Mina klasskamrater"-bok igen, eller göra en på nätet som folk kunde skriva i.
Vilken ide!



Och vad mycket man kommer på och får flashbacks av, av att läsa hos alla andra. Jag hade ju helt glömt bort Ferarribilar och After Eight till min godis-topp-lista.
Självklara så klart.

Och detta med världsfrågan.
Svårt va?
Många fuskade och hoppade över att välja en. Ajja bajja ;)


När jag läser allas inlägg så slås jag över hur lika vi är allihopa. Och på samma sätt så olika. Jag tror tex att 90%hade nämt tacos som en av rätterna som man lagar ofta.
Det kan väl bara betyda att den har gjort succe i Sverige..... typ ;)

Något som däremot var olika och det var väldigt intressant att se var ordspråken, talesätten som vi försöker att leva efter.
Tror ni att man kan avgöra hur en person är genom att titta på deras livsfilosofering?
Här kommer de i alla fall.

- Yohanna i Las Palmas: Sakta men säkert och alltid framåt.
Måste få tillägga ett som min farfar alltid sa och som jag tycker är så huvudet på spiken också:
Man måste vara om sig och kring sig för att få nåt i sig och på sig.

- Ewa: Carpe Diem!

- Miriam: Allt går utom små små barn.

- Gunsan: Fånga dagen!

- Fru Visp: Det som inte dödar härdar.

- Annelie: Behandla/bemöt andra människor så som du själv vill bli behandlad/bemött.

- Freja: Age is a matter of mind. If you don’t mind it doesn’t matter.

- Carina: ”Det blir inte alltid som man tänkt, ibland kan det bli bättre”
”Misstag är det vi gör för att lära oss”
”Den friske har många önskningar – den sjuke bara en”
”Ett vänligt ord kan hålla en varm hela vintern”

- Gardenhouse: Ångra ingenting du gjort, det kunde ha blivit värre!

- Jenny: Allt eller inget.

- Marie: Var mot andra som du vill att andra ska vara mot dig.

- Jenny i Wales: Keep calm and carry on.

- Madredetres: Ta dagen som den kommer.

- Anna: Fånga dagen!

- Ansibecki: Behandla andra så som du själv vill bli behandlad.

Tack så jättemycket igen alla som ville vara med. Det har varit ett STORT nöje att läsa inne hos alla.
Nästa vecka så kör vi igen. Glöm inte att ge förslag på tema/fråga.

/Y

Kommentarer
Postat av: Gardenhouse

Lika kul läsning igen!

Vilken tid du tar det och fixar ihop och skriver ner och sen till oss...

Tack!

Sussi

2012-02-16 @ 05:50:33
URL: http://gardenhouse.blogg.se/
Postat av: Ewa (mamma till 6 döttrar)

Vilken underbara läsning :)



Och många kloka ord att bära med sig!



Kram

2012-02-16 @ 06:43:02
URL: http://tjejmorsan.blogg.se/
Postat av: Ansibecki

Tack igen för att du engagerar dig och håller i detta :) Det är så roligt att läsa vad alla har att skriva.

2012-02-16 @ 07:46:07
URL: http://www.ansibecki.blogspot.com
Postat av: gunsan

Det är vi som ska tacka dig för att du orkar fixa med detta, för oss är det ju bara roligt;))



kramizzzz på dig;)

2012-02-16 @ 10:56:54
URL: http://nybogunsan.blogspot.com
Postat av: AnnaPanna

Vilka fina bilder på dig!!! Älskar den på andra raden i mitten!! SÅ FIN!!! <3 Har inte hunnit med dina Reallife...ska försöka skärpa moi!! KRAMIS!!

2012-02-16 @ 10:57:34
URL: http://annapannis.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise

Nu måste jag in och läsa hos alla :) Vad skoj att du skrev ut allas citat, det var riktigt skoj att se hur olika vi valt :D Och ja jag tror nog att man kan läs ut lite av en människa utifrån vilket citat man väljer. Kram vännen

2012-02-16 @ 12:39:39
URL: http://madredetres.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0