Skrivet den: 2012-12-10 Klockan: 16:05:00

Här var vi på utomhuskonsert

...i Örebro och med 10 grader minus under fötterna. Men det finns ju inget dåligt väder sägs det ju. Bara dåliga kläder. Men så här med facit i efterhand så hade det nog varit smartast om jag lämnat skitungarna och spanjacken hemma och åkt och njutit med dem som verkligen har "O Helga Natt" i blodet ;)
 
Vi hade sluppit en massa gråt och tandagnisslan. För att inte tala om en massa sluppet dåligt mamma-samvete ;)
 
Men vilken stämning.
Vilka känslor.
Vilket minne.
 
Jag har bara sett detta spektakel på nätet innan. De började med denna utomhus-jul-konsert EFTER att jag flyttat från Örebro:
O Helga Natt på Stortorget i min hemstad >>> & >>>.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
En helt fantastisk konsert som riktigt kändes i själen. För vad kan vara mer stämning än att stå utomhus, med snö som sakta faller över huvudena och lyssna på julmusik av de bästa?
 
Men det gäller att hålla igång. Man kan inte stå still och njuta. Nej hoppa och skutta som yra barn så att man håller blodet igång i kroppen.
Något som skitungarna inte ville utan ville stå stilla och titta.
Så den som sa det där om dåliga kläder kan hoppa upp och sätta sig någonstans, för det spelar ingen roll hur mycket du bylsat på dig, står du still är du dödens ;)
Fast värmeslingor under HELA Stortorget kanske är ett tips till nästa år ;)
 
Så vi fick åka hem precis innan "el gran finale" och missade höjdpunkten. Men ungarna hade nått gränsen och i bilen fick vi fram stelfrusna fötter och händer som gnuggades varma under värmefläkten på högvarv.
Mammasamvetet, som släpat ut dem på detta spektakel, fick sig en omgång där. Men jag trodde faktiskt att de skulle njuta av det. Och det gjorde de...en stund. Medans de dansade "nu är det jul igen" & "tomtegubbar".
 
Men konserten kommer ju att visas på julafton igen och DÅ är det jag som hänger på Svt Play....OM de nu visar det utomlands....
 
Det var den dagen, söndagen, dag 7 av 15.
 
/Y

Kommentarer
Postat av: AnneliH

Vad folk det var även fast det var så kallt :) Mysigt att ha varit där "live". Jag håller med dig, jag har varit på "annandags-bandy" och det dröjer inte länge förrän fötterna nästan frusit till is, spelar ju ingen roll när man måste stå still, man kan ju inte dricka sig varm på glögg heller :)

Svar: Nej jag tycker att värmeslingor i marken verkat vara en TOPPENide inför nästa år ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-12-10 @ 16:23:57
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Lena

Visst var det fint ! Vackert så det kändes i hjärtat! Synd att du inte fick höra sista Oh Helga natt, fantastiskt ! Men jag håller med dig små barn har inte mycket utbyte av kvällen.Själv bor jag på Järntorget och var snart hemma hos varm glögg och skinkmacka! Hälsar Lena

Svar: Var du också där? Då kanske vi stog bredvid varandra. Så som mina ungar skrek så måste du ha hört oss ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-12-10 @ 20:11:13
Postat av: Jenny

Vackra Orebro ♥

Svar: He he fick du hemlängtan nu ;) ?
Yohanna i Las Palmas

2012-12-10 @ 20:22:13
URL: http://lifeinuk.blogg.se
Postat av: S

Men oj så mysigt även om det var kallt! :)

Svar: Ja det var STÄMNING på hög nivå.
Yohanna i Las Palmas

2012-12-10 @ 21:44:56
URL: http://baseballwife.blogg.se
Postat av: Hyrestanten

Imponerande att ni tog er dit trots kylan. Nu blev jag nyfiken och tänker försöka se det på svt.play.
För ett antal år sedan var jag i Jukkasjärvi och såg Hamlet i Ice globe theater. Det var mer än 30 minus och absolut vidrigt att stå där. Dessutom framfördes den på samiska så jag förstod inte ett ord. Det enda jag minns är att folk applåderade allt kraftigare ju längre tiden gick (för att hålla värmen).

Svar: Absolut! Försök att se den på playen. Jag ska försöka jag med. TRETTIO minusgrader, huvaligen ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-12-10 @ 23:00:40
URL: http://www.hyrestanten.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0