Skrivet den: 2012-12-22 Klockan: 12:05:28

Här kom jag på överaskningsmiddag

...för Älsklingen talade helt plötsligt om att de skulle träffas ett gäng från hans jobb på fredagskvällen OCH de respektive var medbjudna.
Ja bjudna och bjudna var värl inte rätt, vi fick ju betala var och en för sig ;)
Men att komma på galej så där helt plötsligt är ju inte fy skam.
 
Men UJ så svårt det blev.
Vad SKA jag ha på mig?
Jag har alldeles för mycket snyggt i garderoben.
Kul när det är tvärt-om för en gångs skull ;)
 
 
 
 
 
 
 
 
Det blev att natta ungarna snabbt som 17 efter vecko-jul-handlingen och skicka över svärmor att sitta vakt tills vi skulle komma hem.
Men som vanligt blev det stressigt, ungarna sniffade i luften och anade att något annolunda var i görningen och vägrade somna. Vi fick åka hemifrån på det sättet som jag HATAR. Med ungarna vakna utan att veta hur och vad som skulle hända OCH med andan i halsen.
 
Men som tur var, var/är detta ju Spanien och middagsdater brukar inte vara förens vid 9-10-snåret, så vi kom inte för sent.
 
På de, snart 10 år, som jag bott här, och Älsklingen jobbat på samma ställe, har jag ALDRIG varit ute, medbjuden eller träffat någon från hans jobb. Så detta blev ju lite nervöst. Dessutom skulle jag köra då stället vi skulle träffas på lång en BRA bit utanför Las Palmas. Så inget avslappnade glas vin kunde jag inte heller unna mig ;)
 
Därför blev det INGA bilder från tillställningen. Känndes inte riktigt bra att slänga fram kameran och börja fota okända personer till bloggen.
Dit har jag inte kommit än i mitt fotograferande...
 
 
 
 
 
 
Men det blev bra. Folket var bra, stället var bra och maten bra.
Allt bra.
Och jag körde kalasbra. Men när vi närmade oss Las Palmas och klockan slog halv TRE, ja då började ögonlocken att fladdra och det kändes att sängen väntade.
 
Nu är vi uppe och i farten igen.
Och NU väntar JULSHOPPING på stan med resten av jordens befolkning ;)
giv.mig.styrka!
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Ann-MarI

Låter som om det var på tiden att träffa dem :)
Önskar er en fin jultid, nu när ni klarat resan med små barn igen, går resten som en dans. Och julen kommer även om man inte hunnit med allt :)
Kram
Ann-Mari

Svar: Ja det kanske låter konstigt att jag inte träffat dem men det har liksom aldrig blivit av. Nu har jag det i alla fall ;)
Yohanna i Las Palmas

Postat av: AnneliH

Trevligt med överraskningsgalej :)

Svar: Ja det var kul att komma ut lite. Även om det "bara" var en liten middag ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-12-23 @ 07:54:16
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0