Skrivet den: 2012-08-07 Klockan: 15:35:40

Här har vi 2-årsdag

Ja vad vi har pysslad med idag är väl ganska så uppenbart, firat födelsedag ;)
Fast egentligen inte SÅ mycket, bara det att det legat som en födelsedagsstämning över allt vardagliga som vi gör normala dagar också.
Äta frukost, borsta tänderna, sätta på tvättmaskin, klä på oss, gå till fruktaffären....
 
GRATTIS Irma Lillskatten på 2-årsdagen!
 
 
 
Och jag som hade sån presentångest igår >>>.
I dag så visade det ju sig att det hur bra som helst att leka med ett födelsedagskort.
Hur skoj som helst.
Födelsedagskortet kanske INTE tycker likadant dock ;)
 
Vi har varit till fruktaffären och köpt frukt till eftermiddagens födelsedagsfirning som blir fruktsallad med vanljyoghurt och solrosfrön. Så att jag kan vara med och njuta utan att få dåligt samvete. Och säsongens frukt är just nu OTROLIGT god. Jag kan lätt föreställa mig att det var så här som Paradisets frukter måste ha smakat.
Nästan lite overkligt gott.
 
Fast det blev EN jättemuffin också som jag ska pimpa lite med dekoration och ljus så det blir lite tårtstämning i alla fall.....till ungarna ;)
 
 
 
Och detta med kvällena pyamasparty för Alexander, ja jisses hur ska vi göra?
 
I går när ungarna gått och lagt sig så hörde vi plötsligt gråt inifrån Alexanders rum och när jag kom in så hittade jag en helt förtvivlad liten kille där inne.
Vi hade tidigare pratat om vad ett pyjamasparty var och vad de skulle göra och Alexander hade haft värsta ångesten att bestämma sig om hur han skulle göra: gå eller inte.
Han ville ju så gärna gå men så ville han inte att vi skulle bli ledsa om han gick heller.
 
Nu låg han i sängen och grät för att han inte riktigt förstått att partyt var UTAN föräldrar utan han hade trott att vi skulle gå hela familjen, som vi alltid brukar göra.
Och det var han ledsen för nu.
Ja lille killen.
Det är inte alltid lätt att bli större...
 
/Y

Kommentarer
Postat av: En pojkmammas vardag - Livet på torpet

GRATTIS Irma på 2-årsdagen!

Och Edvin han gnäller mest hela tiden för att han ALDRIG får sova över hos nån ;) Hoppas att han får det roligt vad han nu än bestämmer sig för.

Kram!

Svar: Jag har en känsla av att det kommer att bli så hemma hos oss nu också framöver. Alexander hade nog ingen aning om att man kunde sova över men NU vet han det. Huvaligen ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-08-07 @ 16:54:41
URL: http://www.elinteg.se
Postat av: soffie

GRATTIS fina Irma på din 2årsdag:)

Svar: Vi tackar så mycket för alla gratulationer :D
Yohanna i Las Palmas

2012-08-07 @ 19:19:06
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Alfva

Grattis till Irma på hennes 2-årsdag. Och fy tusan så vacker den ungen är! Hoppas ni fått en riktigt bra dag!

Svar: Tackar! Självklart brås hon på mamma ;D.......NOT!
Yohanna i Las Palmas

2012-08-07 @ 19:28:14
URL: http://alfva.se
Postat av: Ann-MarI

Grattis till söta tjejen :)))

Svar: Tackar tackar.
Yohanna i Las Palmas

Postat av: AnneliH

Grattis till gullungen! :) Hoppas ni fick en härlig 2-årsdag! Stackars Alexander...det är inte lätt att bli stor.

Nu har jag knåpat ihop några rader till veckans RL http://www.shaggkvist.se/anneli/2012/08/07/vad-ar-det-som-skapar-oreda/ ‎

Svar: Jag har läst bidraget, bra. Återkommer med sammanställningen.
Yohanna i Las Palmas

2012-08-07 @ 21:46:29
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Miriam

Grattis till lillprinsessan! Ja det är inte alltid lätt att bli stor....man vill så mycket men ändå inte!
Må så jättegott!
Kram Kram! Miriam

Svar: Ja jag kommer faktiskt ihåg lite av det där från när jag var barn. Vad svårt det var.
Yohanna i Las Palmas

2012-08-07 @ 21:47:09
URL: http://bamsebusfunderingar.blogspot.com/
Postat av: Lena

Grattis till lilla sötnosen Irma!

Svar: Hon hälsar och tackar....hoppas jag ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-08-07 @ 22:27:19
Postat av: Freja

Grattis till lillan, hon är så fin på bilden! Och vår son var oxå sån, att han oroade sig för att vi skulle sakna honom om han gjorde något utan oss. Så gulligt och lite sorgligt, jag ville ju inte att han skulle avstå saker för att han oroade sig för oss...

Svar: Ja det blev så sorjligt helt plötsligt att han tänkte på oss. För man såg att han verkligen ville gå men så fick han dåligt samvete för OSS.
Yohanna i Las Palmas

2012-08-07 @ 23:12:00
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0