Skrivet den: 2012-08-07 Klockan: 00:29:25

Här har jag födelsedagsångest

Vad köper man till en 2-åring som inte behöver någonting?
Som inte är skräp, men som ändå är roligt?
Ingen aning och jag har värsta ångesten över detta.
 
 
 
Ja det är ju Irma som fyller 2 i morgon, tisdag och hon har verkligen ALLT som hon behöver; kläder, skor, leksaker, böcker och en HÄRLIG familj ;)
Men någon present måste det ju bli.
Jag stog där i leksakaffären och VISSTE vad jag ville ha men kunde inte köpa det :(
 
Dels för att det inte fanns i leksaksaffären.
Dels för att jag inte hade pengarna till det.
Och dels för att jag inte ville köpa något skräpigt substitut för det.
 
Det blev inget bra i alla fall. Som tur är så fyller hon ju bara 2 och kommer förhoppningsvist inte ha några avancerade minnen av sin presentskörd, i framtiden. Och vi har ju planer på att fira denna födelsedag, tillsammans med Älsklingens, nästa lördag med större dunder och brak.
Det får duga.
 
Vad det blev?
Jo jag VILLE köpa Ikeas träkök till Irma. Men det kostar 1000 kronor så det GÅR inte. Och så ville jag köpa nån fin servis till henne, men inte i porslin som går sönder. Utan kanske i plast, eller metall. Men inte skrikiga plastiga färger med klistermärken som det FANNS i leksakaffären.
Så det blev inget sånt heller.
 
Det blev det minst dåliga alternativet; en kundvagn, en korg och en massa olika affärsvaror som jag har sett att hon intresserat sig för hemma hos en kompis när hon fått leka med dennes leksaker.
Men jag ville inte ha det så plastigt och det VAR det, det fanns inget annat.
 
Och nu så har jag värsta ångesten över detta.
 
Något som jag INTE har ångest för idag, men som jag hade ångest för innan jag gjorde det, var att jag gick hem efter shoppingen. Flera dagar har gått utan att jag har kunnat gå min runda och nu fick jag äntligen det gjort. Även fast jag hade ont i fötterna efter shoppingen, var trött och ledsen på grund av densamme.
Men jag gick hem.
Och det känns bättre nu, i alla fall angående gångningen. (ni ser fartvinden i håret va? Så fort gick jag ;) )
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Mor & Far

GRATTIS våran finaste IRMA på 2 års dagen

2012-08-07 @ 10:27:53
Postat av: Caroline

HOppas ni alla i familjen får er en fin dag då er tvååring fyller år. Hipp hipp hurra!

Svar: Tackar tackar kommer tillbaka.
Yohanna i Las Palmas

2012-08-07 @ 10:46:59
URL: http://barbaskon.blogspot.se
Postat av: Åsa

Nejmen du, inte dåligt samvete :)
Det du tycker e fult älskar hon säkert :)
Kram på dig!

Svar: Ja det blev bra till slut, så skönt.
Yohanna i Las Palmas

2012-08-07 @ 10:55:56
URL: http://sommerseth1.wordpress.com
Postat av: Fenixmona

Å´vilken härlig blogg du har här! Inte enkelt att hitta rejäla meningsfulla saker till barn, det är ju en uppsjö av allt annat! En liten två-åring är inte alltid så lätt att köpa till. Fast det du köpte blir säkert bra då det ändå är sådant om hon känner igen.
Svar på kommentar i min Sideblogg: Det är fasta priser, så tillvida att de frågar under resans gång dvs, behandlingen. "Vill du ha Keratin, mycket bra för ditt hår!? "Lite massage, så bra för dig!" "Vill du ha balsam, kanske oljeinpckning" Säger du då ja, så växer notan med rekordfart!!!Därför är det alltid bra att säga ifrån innan och få ett pris och hålla sig till det! Kramiz!

2012-08-07 @ 11:23:43
URL: http://fenixmonasliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0