Skrivet den: 2012-08-22 Klockan: 00:29:00

Här hade vi kalas

Lördagens 41- och 2-års-kalas i sommarstugan >>> & >>>.
 
 
 
Först körde vi lite poolhäng.
 
 
 
Så blåste vi ballonger och dekorerade.
 
 
 
Så blev det minidisco i vardagsrummet.
 
 
 
Sedan så brassade jag 20 stycken bbq-marinerade kotletter och tre paket med köttkorv. Lagom rökit så där i värmen.
 
 
 
Älsklingen hade tagit med reklamhattar från jobbet till alla att spöka ut sig i.
 
 
 
Åså blev det käk naturligtvis. Det räckte precis med stjärterum. Det enda var att Älsklingen fick sitta på ett nattygsbord och jag en pall. Men det var så små missar så.
 
 
 
Och så tårta naturligtvis. Som ALLA barnen fick blåsa ut i tur och ordning. Så många tändningar och släckningar att jag inte ens tror brandkåren haft så många ens under ett år ;)
 
 
 
2 ljus för Irma och 4+1 till Älsklingen. Ordning och reda ska det vara ;)
 
 
 
Och paketöppning. Även storebror fick några för husfridens skull.
 
 
 
 
Varför det blev ett sånt lyckat kalas då?
Ja, jag vet inte riktigt. En blandning mellan inte FÖR mycket stress, lagom många inbjudna, hinna prata med gästerna, snälla barn, allt flyter på, lyckas njuta av maten.
Ja en skön känsla när allt är över helt enkelt.
Svårt att förklara ;)
 
/Y

Kommentarer
Postat av: AnneliH

Härligt med sådana kalas :) speciellt när det är poolhäng med i bilden! Så sugen jag blev på tårta :)

Svar: Tårta ja, det är gott det.
Yohanna i Las Palmas

2012-08-22 @ 06:52:21
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Mor & Far

Smarrig tårta inte hemmagjord kan jag tro.

Svar: Nej bortaköpt. Det syns väl ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-08-22 @ 18:21:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0