Skrivet den: 2012-08-03 Klockan: 12:08:01

Här blir vi ensamna idag

God Morgon!
 
Det verkar som att vi kommer att bli gräsänklingar här idag och i morgon. Älsklingen ska ge sig av på folkfest och inte vilken som helst. En av de största folkfesterna här på ön, La Rama i byn Agaete på norra delen av ön.
 
Jag har skrivit om festen på Travelstart >>>
 
 
Jag kan inte följa med utan får vara hemma och passa ungarna. Så går det när man har familjen hemma i Sverige ;)
Fast det gör ingenting, för jag har varit på festen ett par gånger och det är en ganska så jobbig fest. Inte riktigt min stil. Men helt i stil med Älsklingen som inte gillar att ta på sig finkläder och gå på disco, något som däremot är MIN stil.
 
Och detta gör ju att jag har en utgång till godo på mitt konto ;)
 
 
Skämt åt-sido, Älsklingen går så sällan ut, och vill inte heller göra det. Så när det kommer en sån här fest och han har kommit på att han VILL åka, då är det inget att snacka om.
UT och roa dig ;)
 
Så jag och ungarna ska göra något som vi sällan gör, om ems någonsin har gjort, vi ska roa oss själv en fredagskväll och en hel lördag. För det är så länge som festen håller på, i TVÅ dagar.
Hur gör man då?
;)
 
Jag har handlat hem lite gott och så får man väl rusta sig med en god portion tålamod och INTE tidsoptimista, vilket brukar ge stress som ger irritation som ger bråk.
Ni vet, den onda cirkeln.
 
Men nu ska vi dra iväg upp på stan och leta doppresent till dopet vi ska på, på söndag.
Får skynda mig för ungarna börjar på att bli desperata här, på att få komma ut.
 
/Y

Kommentarer
Postat av: joanna-livet med asperger

Hej!
Jag heter Joanna och är 24 år och när jag var 14 år fick jag diagnosen Aspergers syndrom och nu bloggar jag om livet med diagnosen för att samhället ska få mer insikt och förståelse för hur det är att leva med ett dolt funktionshinder och att alla är lika värda trots bakgrund, så kolla gärna in min blogg:)
Om du inte gillar sådana här kommentarer eller redan fått någon liknande så ber jag om ursäkt och hoppas du förstår att jag bara försöker sprida den viktiga info jag bär på:)

2012-08-03 @ 20:52:47
URL: http://domkallarmighannes.com
Postat av: Freja

Alltid bra att ha lite till godo ;)

Svar: Man får se till att man ligger på plus hela tiden ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-08-03 @ 20:56:44
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/
Postat av: Viktkamp

Tillgodo är bra ;) haha

Svar: Just precis, det gäller att hålla koll på det där så man kan få gå ut utan att ha dåligt samvete nån gång ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-08-03 @ 23:11:56
URL: http://viktkamp.webblogg.se
Postat av: Fenixmona

Å´nu måste jag ta mig tid och läsa in ordentligt här hos dig!!! I år var det ju gruvligt hett i Turkiet o Side så vi funderade faktiskt på att åka till Gran Canaria i stället!! Kan tänka mig att det är avsevärt behagligare där i juli än det är i Side! Vi har i alla fall bokat i februari som vanligt, men kanske det blir i juli också nästa år! Kramiz

Svar: Så ni kommer till Gran Canaria i februari? Brukar ni åka hit?
Yohanna i Las Palmas

2012-08-07 @ 11:29:55
URL: http://fenixmonasliv.blogspot.com
Postat av: Fenixmona

Godmorgon! Ja, de tre senaste åren har vi varit i Puerto Rico några veckor i januari-februari. Kram

Svar: Oj så trevligt. Där har vi sommarstuga, men just under de månaderna brukar den vara uthyrd till tyska turister ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-08-09 @ 07:29:02
URL: http://fenixmonasliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0