Skrivet den: 2012-08-13 Klockan: 00:47:55

Här blev det lite trângt

Här sitter jag och tittar pâ avslutningscermonin av OS, själv. Älsklingen har fâtt gâ och lägga sig, mot sin vilja ;)
Vi är kvar i sommarstugan och han, som ska upp och jobba i morgon, fâr gâ upp extra tidigt och âka härifrân till Las Palmas över dagen. Vi andra är kvar här en dag till och sedan kommer han och hämtar oss efter jobbet, och efter att han solat och badat lite här ocksâ naturligtvis ;)
 
Sen sâ börjar det en ny vecka.
 
 
Men idag sâ blev det riktigt med vardagsspänning. Ja, mitt liv är sâ spännande sâ jag vet inte vad ;) Jag satt pâ stranden och riktigt frossade i allt som hände runt omkring mig. Som värsta skvallertanten pâ ljugarebänken.
Det kom ett gäng "ungdomar" och parkerade sina handdukar nästan ovanpâ vâra.
Ja, kan ni tänka er ;)
 
 
 
Jag vet att det är söndag och fullt med folk pâ stranden och att det ÄR trângt om utrymmet. Men detta var väl lite att överdriva.
Helt plötsligt när jag kom upp frân badet sâ hade en grupp personer slagit läger nästan under vârt parrasol och tittade konstigt pâ oss när vi försökte att fâ plats pâ vâr handduk (den oranga).
 
Jag fick helt oförberett första parkett till skâdespelet om att vara 20-nânting igen. Och jag har inte känt mig sâ gammal pâ länge som nu när jag satt där med mina ungar, min hemlagade matsäck och min rynka mellan ögonbrynen ;)
 
Sen sâ var det ett par ungar som, friskt pâhejjade av sina föräldrar började snika in pâ vatten-lek-landet och kasta glâpord ât badvakten. Sâ denne fick ringa polisen som kom och hytte ât ungarna.
Allt under översyn av vâra skvallersugna ögon.
 
Ja, det var sannerligen en spännande dag detta.
Men nu bränner de av fyrverkerierna här pâ OS-TV och det är dags att gâ och vila upp mig.
 
God afton!
/Y

Kommentarer
Postat av: Fenixmona

En riktigt spännande och...helt underbar dag kan jag tänka! Här är det dags att starta upp jobbet igen efter tre veckors semester! Kramiz

Svar: Ja jisses! Så mycket spänning var svårt att hantera på en dag ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-08-13 @ 04:48:17
URL: http://fenixmonasliv.blogspot.com
Postat av: Spanienfrugan

Oj, vad trångt! Hatar när folk lägger sig sådär nära. Men i San Sebastian i augusti är det nästan löjligt trångt, så vi är glada att vi slipper det.

Svar: Ja det här var lite VÄL överdrivet. Men det var inte kanarier utan nordbor. Konstigt....;)
Yohanna i Las Palmas

2012-08-13 @ 12:03:19
Postat av: AnneliH

Ja, mycket ska man se och höra innan ögonen/öronen trillar av :)Härlig måndag till Er!

2012-08-13 @ 12:54:35
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Eva Wikmark Walin

Tittar in till dig efter ditt inlägg hos Freja - så kul blogg du har, inspirerande och mysig, fina bilder. kram från Eva "Balance your life" blogg

Svar: Tack så jättemycket. Nu blev jag jätteglad. Ja hos Freja är jag inne ofta och läser, kul prick ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-08-13 @ 17:57:28
URL: http://blogg.amelia.se/evawikmarkwalin/
Postat av: Mor & Far

Här i Sverige är det gått om plats, där får alla rum <3

Svar: Jo jag vet kära mor, att ni vill ha oss där <3
Yohanna i Las Palmas

2012-08-13 @ 18:53:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0