Skrivet den: 2012-08-03 Klockan: 23:49:39

Här är det fredagsmys

Ja, här sitter jag och myser med mig själv. I finaste gå-borts-klänningen, med ett glas vin i handen, har just avnjutit en grillad chevré och en krabbsalladssmörgås. Nu väntar det överblivna chippat och godiset från ungarnas fredagsmys tidigare.
 
Jo ett bad tog jag ju innan.
Det hör ju till.
Och jag tror banne mig att jag ska se på en romantisk kärleksfilm på den bärbara. OM jag nu kan slita mig ifrån Pearl Harbour som visas på TV och som jag sett minst 100 gånger ;)
 
 
 
Jag skulle det kunna låta vara med det.
Men ni som känner mig vet ju att det brukar SÄLLAN vara som det låter hemma hos mig. Det trasslar alltid på något sätt.
Ni vet på det där RIKTIGA livet-sättet.
 
Först så ville inte ungarna somna. Uppspelta av godis, film och chippa. Plus att pappa var borta och det hör ju inte till vanligheterna. Och kanske LITE på grund av att jag var så sugen på att börja min tjejkväll att jag stoppade dem i säng kanske lite för tidigt mot vad de brukar lägga sig nu under sommarlovet.
Ja ja det kommer att straffa sig i morgon.
Det är jag säker på ;)
 
Så väl i badet så blev det inget avslappnande där. För grannarna började att bråka och slängde så i dörrarna och skrek så jag trodde minst att de var INNE i vår lägenhet. Så blev jag ju orolig för att ungarna skulle vakna av det så det var lika bra att gå upp och sitta på vakt.
 
Så var rödvinet slut och det hade jag INGEN aning om. Och jag som var så sugen på just det.
Det fick bli glögg istället, blandat med sött moscatellvin. Och det blev en höjdare. Prova det.
Men glögg?
Mitt i sommaren ;)
 
Så brände jag två brödskivor till den grillade chevrén och brödrosten VÄGRADE att bränna mindre, även fast jag drog knappen till NOLL.
Hemskt god den där chevrén som jag gör.
En rostad skiva bröd.
På med en tjock skiva chevré.
Häll på en stor klick honung eller sirap.
Och grilla i micron i 4 minuter.
Klart!
 
Men nu så får det väl vara slut på missöden...
Om jag bara kan slita mig härifrån och från filmen på TV som jag sett så många gånger.
Nu ska det bli en film som jag INTE har sett. Tror jag. Om inte SATC 2 drar i väg mig på andra villovägar ;)
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Spanienfrugan

Haha, det lät ju jättetrevligt i början....men sen hade du visst lite missöden ja ;) Nåväl, skönt att du fick lite egentid ändå. Och, skoj det där med glöggen!

Svar: Ja det blir verkligen aldrig perfekt ;) Prova glöggen, kalasgott.
Yohanna i Las Palmas

2012-08-04 @ 07:56:23
URL: http://spanienfrugan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0