Skrivet den: 2012-08-25 Klockan: 00:16:26

Fredagsvägning mitt i kräkan

Herre gud vilken dag.
Jag hoppas verkligen att den/det är över nu.
Alexander är kräkfri sedan klockan 5 på eftermiddagen och har ätit potatismos. Och Irma stoppade väl runt 7-tiden och har ätit en flaska mjölkersättning innan sängen.
Hoppas nu att det får stanna kvar i alla magarna och att ingen vaknar spyendes i natt. Tvättmaskinen orkar inte mer ;)
 
Nej det var ingen hitt att få kräksjuka mitt ibland takrenovering och tvättning av mögelkläder. Hemmet är LÄTT kaotiskt nu med alla högar överallt.
Men peppar peppar så har de vuxna inga känningar än.
Men sånt kan ju lätt ändra sig...
 
 
FREDAGSVÄGNING
+, -, 0 kg.
Precis innan det körde ihop sig i morse så hann jag upp på vågen för veckans dom.
Det är bara att ta den och bita ihop.
Den var välförtjänt.
Och det väntas ingen omvälvande föränding å det närmaste ;)
Snarare tvärt-om.
För här ligger semesterstämningen tät fortfarande och det smids planer på att avsluta detta sommarlov med en längre vistelse i sommarstugan. Och DET mina vänner, DET är farligt för moralen ;)
 
UTVÄRDERING
Ja det är som jag sagt 100-tusentals gånger innan. Kommer jag inte ut på min morgonrunda just på morgonen, ja då är det lögn i 17 att komma ut på den senare.
Det är ALLTID något som ska göras.
Som i fredags, då skulle vi ju åka till sommarstugan. Då prioriterar man ju att komma iväg tidigt och vill inte bli försenad av en runda.
Och när vi kommer fram, ja då är det ju dags för läggningsracet.
 
Lördagen, ja då hann jag ut innan kalaset. Och det kändes kanon.
 
Söndagen var vi tröttbakisar.
 
Måndagen ja då var det hemåkning som gällde och samma sak som på fredagen, fast i omvänd riktning.
 
Tisdag kom jag ut fast då köpte vi ju pizza på grund av byggkaoset i köket och onsdagen likaså fast med överbliven pizza.
 
Torsdagen åkte vi ju till stranden och blev hämtade sent. Och så veckohandling ovanpå det. När vi kom hem var det ju SJÄLVKLART att jag inte kom ut, trött, sandig och hungrig som jag var.
 
Och fredag ja. Idag. Ja det har ju varit torka spyor och sätta på tvättmaskin mest hela dagen. Och när Älsklingen kom hem så ville jag inte lämna honom ensam med kräk-kaoset. Även om jag hade BEHÖVT komma ifrån.
 
Det var denna veckan.
Morgonrundor - Njaaaa
Mat - Byggkaos orsakade köpepizza :(
Plankan - Fortsätter jag fortfarande att lura mig att tro att jag ska göra den?.
Och 3 kilo kvar till målet.

Hur har det gått för er?

/Y

Kommentarer
Postat av: AnneliH

Ja, hoppas verkligen att ni slipper det där nu. Det är väl värmen hos er som gör att man måste vara X-tra försiktig vad man stoppar i sig kan jag tänka.
Heja Dig! Små steg så är du där :) Älskar de där Paragyanerna :) så himla goda!

Svar: Ja paragyayanerna var helt nya för mig. Hade aldrig smakat sådan frukt innan och vet inte riktigt hur jag ska förklara smaken - SAFTIG:
Yohanna i Las Palmas

2012-08-25 @ 11:14:53
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0