Skrivet den: 2012-08-10 Klockan: 15:24:41

Fredagsvägning med semesterstämning

Det är Älsklingens födelsedag idag och vi har precis kommit in från en shoppingrunda i kvartersaffären där vi inhandlade både en sockerkaka som ska bli dubbel födelsedagstårta i helgen.
För Irma & Älsklingen.
Samt en ny muffin som ska bli en minitårta till födelsedagsbarnet idag.
Man kan ju inte ha en födelsedag UTAN tårta, det skulle ju bli FÖR sorjligt ;)
 
Och det är liksom lite detta, födelsedagsstämning kombinerat med semesterstämningen som hänger sig kvar, som nog gör att veckans resultat blir som det blir.
Och som gör att min reaktion på den inte blir så himla negativ.
 
 
FREDAGSVÄGNING
+ 200 gram
Det är egentligen ingenting, en fjärt i rymden ;)
Men ändå plus.
Jag hade förväntat mig att kroppen skulle reagera annorlundare på bytet från semester till vardag, typ en chocksänkning av vikten ;)
 
Men den förväntan, eller snarare önskan, var baserad på att jag skulle ha utövat det "vanliga" vardagslivet och det har jag INTE gjort.
Semester-, fest- och födelsedags-stämning har funnits hela veckan och så gör man inga chock-vikt-minskningar ;)
Det VET ju jag.
 
UTVÄRDERING
Återgången till vardagslivet från semestern gick ju inte så bra måste jag ju erkänna. De första fyra dagarna så kom jag inte alls ut på min fettbrännartur. Det var veckohandlingar och fester och barnvaktning och kalas och f-n och hans moster.
Ingen ordning på torpet alls.
Men det fick vara så, det gick helt enkelt inte. Och jag kan ju inte dela på mig, eller lämna ungarna själva hemma.
 
Så blev det en helg PROPPFULL med frosseri. Bland annat en helt brownie (form) som jag lyckades så med att jag nästan tror att jag smällde i mig hela själv ;)
Brownie, och då en bra sådan, är min Ackilles-häl.
En av dem alla...
 
Och så denna veckan med inte mindre än TVÅ födelsedagar. Och även om jag inte frossat i födelsedagstårtor, så har det ju blivit lite mer av det goda än vanligt.
 
Annars inget annat och vet ni, det FÅR vara så ibland. För det är inte sommar, semester och födelsedagar.....och lyckade brownisar varenda vecka.
 
Det var denna veckan.
Morgonrundor - Hälften av dagarna.
Mat - Check! + lyx.
Plankan - Fortfarande omöjligt att komma ihåg.
Och 3,2 kilo kvar till målet.

Hur har det gått för er?

/Y

Kommentarer
Postat av: Marlene

Jag vet ju inte hur du gör för att gå ner i vikt eller vilken metod du använder. Men drar man bara ner på intaget och har tålamod så går det så småningom neråt. Det svåraste är väl det där med tålamod? Jag har tagit bort snart 8 kg sedan mars -11. Det kanske inte låter mycket, mer för mej är det fantastiskt! Lycka till!

Svar: Alla framsteg är bra. Jag har gâtt ner 14 sedan jan. 2011 och nu har jag bara tre kg kvar. En tillfällig semestersvacka bara ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-08-10 @ 17:54:40
URL: http://fdensammamamman.blogspot.com/
Postat av: Marie-Louise

Vad mysigt med lite födelsedagsfika i helgen :)
Och klart man måste ha tårta på sin födelsedag <3 Kram fina

Svar: Och târta blev det om än en mini ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-08-10 @ 18:16:33
URL: http://www.madredetres.blogg.se
Postat av: Freja

Jag kör ju "hälsosemester", slutat med godis och snacks, rör på mig varje dag, men inte går jag ner nått för det. Jag skulle behöva komma igång och träna mer strukturerat, men nu renoverar jag för fullt och har inte plats för något annat....

Svar: Men semester är semester och man fâr ha överseende och tâlamod med det ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-08-10 @ 19:05:17
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/
Postat av: Spanienfrugan

Du är så duktig Yohanna som ligger i och väger dig varje vecka. Bra att du unnat dig lite denna veckan med födelsedagar och allt. De där ynka 3 kilona tar du lätt nu i höst ;)

Svar: Tackar! Ja man mâste unna sig lite...mest hela tiden ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-08-11 @ 10:15:22
URL: http://spanienfrugan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0