Skrivet den: 2012-04-18 Klockan: 23:35:19

Sammanställning Real Life - Framtidsdrömmar

När jag läser vad ni skriver om era framtidsdrömmar, veckans tema i Real Life >>>, sâ slâs jag av hur mânga olika sätt det finns att leva sina liv.



En har en dröm sedan barnsben som styr alla besluten i livet. En annan tar det som det kommer utan att lâta nâgra förinställda framtidsdrömmar bestämma hur livet ska bli.
Alla sätt är bra och det känns viktigt för mig att bli medveten om dessa olika sätt att leva livet pâ. Över-huvud-taget sâ tycker jag att detta med Real Life är ett sätt att bli medveten om folks olika situationer och tankesätt. Det är sâ himla lätt att tro att alla tänker som jag.




- Madelein hade förlikat sig med tanken pâ att inte fâ nâgon stor familj som hon drömt om, när det först kom ett barn, och sâ ett till, och ett till osv. Tills de överaskande nog var hela SEX stycken. Det hade hon aldrig trott att hon vid 40 ârs âlder skulle vara 6-barnmamma.

- Alfva berättar om sitt absoluta drömjobb som hon inte ens vet om det existerar. Andra tränar, syr, tittar pâ TV eller utövar nân annan hobby. Alfva har detta drömjobb som hobby, som hon är säker pâ att hon skulle vara grym pâ. OM hon bara finge arbeta med det.

- Freja skriver sâ härligt och sâ TVÄRT EMOT hur jag tänker:
"jag måste erkänna att jag är dålig på drömmar, jag är mer ”go with the flow”. Om jag och familjen bara får vara friska blir det bra hur det än blir. Livet är ett äventyr som tar de vägar det tar, bara häng med!"

- Anna hade en framtidsdröm som liten, hon ville bli bibliotekarie. Bara för att fâ stämpla i böckerna ;) Sâ det var ju en väldans tur att inte den gick i uppfyllelse eftersom man inte stämplar i böckerna längre. Anna beskriver sig som "Jag tror mer på att livet blir som det blir och vad man gör det till. Har man för stora planer och tankar blir man nog lätt besviken."

- Ewa beskriver sitt liv och sina framtidsdrömmar som filmen "Det blir aldrig som man tänkt sig". Det började med att hon absolut inte skulle ha nâgra barn och precis som i filmen sâ fâr man inte lämna tillbaka dem när de kommer, ÄVEN om man ângrar sig. Fast jag fâr känslan av att Ewa inte ângrar sig ;)
(Det är den bästa scenen i filmen tycker jag, när de ska lämna tillbaka bebisen pâ BB :D)

- Ansibecki skriver ocksâ bra om framtidsdrömmar, helt annorlunda men tänkvärt:
"Jag tror det är bra att drömma. Om jag slutar drömma, hur ska jag då veta i vilken riktning jag ska gå? Varje val jag gör i livet för mig någonstans. Även i de fall då jag undviker eller avstår från att välja. Vet jag inte vad jag har att sikta på så kan det bli hur som helst. Det kan säkert bli bra då också men jag tror drömmarna underlättar och visar vägen. Besluten kanske inte blir lättare att fatta men jag vet att de leder mig på rätt väg."

- Gardenhouse berättar att hon ville minsann jobba som veterinär när hon var liten. Och hon gjorde det näst bästa efter att uppfylla den drömmen: gifta sig med en bondpojke och fâ jobba pâ en gârd ;)

Att drömma är härligt, även om var och en gör det pâ sitt sätt.
Jag tackar sâ mycket för denna veckan, för att ni har delat med er och ser fram emot nästa vecka och det jag ska fâ lära mig dâ.

/Y

PS Hyrestanten hoppar med här och skriver sâ fint om sina drömmar och förhoppningar inför framtiden. DS

Kommentarer
Postat av: AnneliH

Äsch...Sture! Jag trodde det var onsdag i dag..lite efter min tid så jag missade veckans RL..har liksom inte hunnit landa ännu. Jag tycket ju att det var ett så bra ämne! men, men...får nöja mig med att läsa om alla andras...

Kram!!

2012-04-19 @ 08:04:53
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Gardenhouse

Lika kul som vanligt att läsa!

Kram Sussi

2012-04-19 @ 08:23:14
URL: http://gardenhouse.blogg.se/
Postat av: ♥ Carina ♥

Vad roligt att läsa om allas framtidsdrömmar :)

Önskar dig en fin dag!

Kram

2012-04-19 @ 08:29:20
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: Ewa (mamma till 6 döttrar)

Vad härligt med din sammanfattning :)

Jag blir alltid lika glad av dem :)



Ha en toppen fin dag <3



Kram

2012-04-19 @ 09:21:33
URL: http://tjejmorsan.blogg.se/
Postat av: Ama de casa

Kul att läsa dom olika - väldigt varierande - tankarna. Jag var lite inne på Annas linje när jag var liten. Jag ville jobba i affär för det såg sååå roligt ut att köra prispistolen som satte prislappar på varorna. Men det var ju tur att jag tänkte om - nu är det ju streckkoder överallt :-)

2012-04-20 @ 11:47:56
URL: http://amacasa.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0