Skrivet den: 2011-10-19 Klockan: 18:22:31

Sammanställning av Real Life - Bloggstyling

Jag låg precis i soffan och blev killad på ryggen av Älsklingen. Det är inte varje dag som man hinner med sånt...

Oj så tungt det var att resa på sig och gå till datorn ;)
Men han tittar i alla fall på fotboll och pratar för sig själv, eller närmare sagt skäller på spelarna, så jag kan lika gärna sitta här.

Och nu så ska vi ju titta på något MYCKET roligare här, än fotboll.


Real Life a´la Bloggstyling


I går vid den här tiden så hade det kommit in ETT bidrag till utmaningen och så klart så blev jag lite missmodig och började överväga mitt handlande denna veckan.
Kanske var det inte en så bra idé....

Men under dagen här så har det bara poppat upp bloggstylade hem och vi är uppe i personligt rekort i utmaningen. 10 modiga bloggstylare visar här med upp sina stylingalster för oss. Och hela 44 stycken svar på utmaningen har det kommit in.

Jag är MER än överväldigad.
Tack så mycket för er tid ;)

Utan inbördes ordning, här kommer de nya heminredarna:

-Jenny som har haft besök av sina föräldrar den här veckan, visar upp sitt kök där man kan skymta en BORRMASKIN på spisen. Hon försäkrar att man normalt sett inte brukar hitta den där, men som vanligt när föräldrar kommer på besök så måste man passa på att få lite saker fixade av pappsen som lämnar sina verktyg lite här och där.
Annars har Jenny det allra vanligaste småbarns-styling-problemet. Att barnen plockar fram snabbare än mamma hinner plocka undan

-Madredetres skyndade sig hem från jobbet och stylade en del av sin köksbänk till en helt ny dimension. Det var vad hon hann på grund av tidbrist. Men jag är överväldigad över resultatet.
Som vanligt så samlas alla saker runt micron och jag kan för mitt liv inte förstå varför. Som tur är så hemma hos mig är micron förpassad högt upp dit inga prylar hittar. Annars så hade de säkert haft samkväm där hemma hos mig också.

-Carina kör ett annat av många familjers problemområde. Nämligen fjärrkontrollerna. Och aldrig är väl de på vift så mycket som när man har tonåringar. Men trolleri trollera så fick fjärrkontrollerna ett hem att husera i. Nu gäller det bara att få de andra familjemedlemmarna att fatta vad denna korg är till för ;)

-MormorMu visar upp sin säng, men det var på håret att hon inte kunde vara med. Hon har nämligen allt undanplockat i sitt hus, nu-för-tiden. Annat var det när hon var heltidsarbetande och småbarnsmamma, då var det andra bullar. Men nu funderade vi på vad som kunde tänkas stylas och MormorMu kom upp med en helt ny säng. Frågan är bara hur länge den får vara så där fin...

-Monica >>> & >>> blev SÅ inspirerad att hon körde TVÅ stylingar, diskbänken och kaoslådan och lyckades så bra att man nästan inte tror att det är samma ställe. Till och med lite diskbänksbeslysning trollades fram och voilá så blev det en heminredningstidning.

-Sand mellan tårna städade och plockade undan så att hon blev blå men en sak lyckas hon inte ta kontrollen över, vardagsrumsbordet. Det är ständigt occuperat av rit- och lek-saker och här kan jag verkligen lägga in ett förstående. Så har vi det hemma här också och vi VET vem som bär skulden ;)
Minimalt med saker är annars hur hon vill ha det. Tills, det vill säja, de får tummen ur och kastar ut bordet och får in något som de verkligen gillar.

-Ansibecki halkade in här på ett bananskal och ville vara med i utmaningen. Dock hade hon redan lagt ut en kaosbild från sitt vardagsrum och hann inte fixa någon efterbild. Det gör inget för vi känner så väl igen kaoset i just vardagsrummet ;)

-Hanna kör en köksbänksförvandling hon också. Hon har diskmaskin men verkar ha samma problem som jag. När maskinen är färdig så hamnar de färdigdiskade sakerna på diskbänken.
Varför blir det så?
Och SÅ kan man ju inte ha det när man visar upp det på bloggen ;)

-Jennys visar en klassist matbords-styling. På köksbordet verkar det vara så de flesta av oss dumpar saker när vi kommer hem, sitter och äter, ja umgås i det riktiga livet. I det RIKTIGA livet så använder man sina matbord till att just äta och njuta.
Och här ser man det normalaste av det normala, en ketchupflaska. Kan det bli mer REAL LIFE?

-Anna har jobbat verkligen hårt med sin styling och jag var inte riktigt säker på om hon skulle hinna i tid. Men sim salla bim! En pysselhörna som verkligen ser ut som hej-kom-och-hjälp-mig. Alltså som en pysselhörna brukar se ut. Anna berättar att precis som jag så är denna platsen som vi visar upp "en ypperlig plats att lägga saker som man inte riktigt vet (läs orkar bry sig om) var man ska lägga annars"?
Ja berätta det för mig någon...

-Camilla trillade in här i efterhand och visar upp sitt kök före och efter bullbaket som hon ställde till med i går på MORGONEN. Jisses baka bullar på morgonen. DET är avancerat, men som hon säjer så är det dags att passa på när lusten faller på.

JÄTTEBRA jobbat allihopa!

Jag tyckte verkligen att detta skulle vara ett superlätt uppdrag som ALLA skulle kunna vara med i.
Men vet ni?
Många har dragit paraleller mellan styling och undan plock alt. städning och det var inte riktigt vad jag menade. Bloggstyling kan mycket väl vara som jag gjorde, att flytta saker till en annan plats för att ta kortet.

För hur länge tror ni egentligen att mitt matsalsbord såg ut som i efterbilden?
Jo, typ den tiden det tog att ta kortet. När väl Lillskatten vaknade igen så var jag ju tvungen att flytta tillbaka sakerna från soffan till bordet för att hon inte skulle komma åt dem.

....så var den sagan slut.

Nästa tisdag kör vi igen men då från ett annat ställe. Vilket vet jag inte än. Måste ha lite brainstorming med mig själv i helgen. Men håll utkik här på måndag kväll så lägger jag ut en liten ledtråd ;)

Nu en god natt!

/Y

Kommentarer
Postat av: Mira

Älskar dina Real Life inlägg! Ska kolla in hos de andra och se hur de har det =)

2011-10-19 @ 23:53:03
URL: http://mirandalux.se
Postat av: Mira

Jag borde ha varit med och visat hur vår soffa ser ut 99 % av tiden. Min lilla fröken som älskar att kasta ner alla kuddar (typ 13-15 st), göra koja i soffan och riva sönder tidningar. Sen städar man ibland och då är det fint i soffan i en kvart eller så ;-)

2011-10-19 @ 23:57:36
URL: http://mirandalux.se
Postat av: Sandra

Jag får göra det, är tyvärr kameralös just nu men ska hämta ut objektivet imorgon eller på fredag då ska jag ge dig en före- och efterbild. Varje bloggarens nightmare att vara utan kamera haha.

2011-10-20 @ 00:00:59
URL: http://lilleput.blogg.se/
Postat av: Mira

Haha, skrev kommentarer hos dig här och loggade sen in på min blogg och såg att jag fått en från dig!



Jag är här och läser, usel på att skriva kommentarer oftast bara. Vill ha tiden att skriva "ordentliga kommentarer" men får kanske inse att jag iallafall kan skriva korta för att visa att jag finns här fortfarande! =)



kramis

2011-10-20 @ 00:03:33
URL: http://mirandalux.se
Postat av: Marie-Louise

Älskar alltid dessa sammanställningar som du ger en liten extra tvist :D Sov gott vännen

2011-10-20 @ 00:17:26
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Sand mellan tårna

Oj vad många bidrag. Ska genast in och kolla dom jag inte redan spanat in=)

Va konstigt att länken inte funkar?! Kollade så jag skrivit rätt då min kommer automatiskt när jag kommenterar här och den är rätt men skrev om den så får vi se om det funkar nu.

2011-10-20 @ 05:49:36
URL: http://sandmellantarna.com
Postat av: Sand mellan tårna

Testade klicka på min länk nu och jag kommer in. Konstigt att du får att sidan inte finns.

2011-10-20 @ 05:51:06
URL: http://sandmellantarna.com
Postat av: Ansibecki

Hej! Vad kul att du tog med mitt inlägg ändå :) För min del är det ofta så att jag inte bloggar om vissa saker bara för att jag inte orkar/ hinner fixa till i det rummet där jag ska ta fotot... Ha en fin dag!

2011-10-20 @ 06:08:17
URL: http://www.ansibecki.blogspot.com
Postat av: Anna

Kul!

En tanke som slog mig är att dina utmaningar kanske får oss att få lite mer ordning och reda i våra hem? För vi ser ju alla hur snyggt det kan vara med kanske inte så mycket ansträngning i alla fall! Jag har i alla fall blivit sporrat till att försöka hålla bättre ordning överallt hemma, både det som syns och det som inte syns som i skåp och lådor. Fast jag har ju en stor fördel med tanke på att vi bara är två vuxna som bor här, inga barn som har tusen saker överallt... Att vi dessutom båda arbetar heltid gör ju att man knappt är hemma och då borde det ju inte vara så svårt att hålla ordning , eller?! Får väl utvärdera om några månader.



Tack i alla fall för dina roliga utmaningar!

2011-10-20 @ 06:27:40
URL: http://smid.blogg.se/smidsfashion
Postat av: Nett

Underbart att se så många vara med, och jag hade säkert kunnat komma på något om jag bara hade haft tiden. Men du kanske tar utmaningen igen och då så som du hade tänkt dig :)

2011-10-20 @ 06:47:27
URL: http://www.enkoppkaffe.se
Postat av: monika

Tack för denna toppenidé, ser redan fram emot nästa vecka, har ett projekt som heter duga kan jag lova !

ha en fin helg

kram monika

2011-10-20 @ 07:36:59
URL: http://www.monkansblogg.blogspot.com
Postat av: Ewa (mamma till 6 döttrar)

Hahahaa jag skulle knappt "våga" sätta in några "real life" inlägg hos mig :)

Ja för här är det kaos och åter kaos på tex diskbänken.. hahhaa.. överfull är ordet!! ;)

2011-10-20 @ 07:49:28
URL: http://tjejmorsan.blogg.se/
Postat av: Camilla

Ops...jag gjorde visst min för sent :(

Jaja...bättre lycka nästa gång.

Kram!

2011-10-20 @ 08:24:01
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Alfva - i preggoland!

Jag BORDE varit med. Men när jag väl stökat till lite (för karln hade städat innan) och skulle ta kortet så var kameran urladdad. Så jag gav upp, det var bara inte min stund.



Och ja, jag är också urusel på att ha ont. Det absolut värsta jag vet och det gör att mitt humör inte är på topp, så jag är väldigt, väldigt glad att det börjar gå åt rätt håll!

Kram

2011-10-20 @ 09:29:02
URL: http://alfvan.wordpress.com
Postat av: Malin

Underbar utmaning och jag skulle gärna anta den men tiden nu med 8 stycken 7-veckors valpar, en valp på 4 månader och 4 vuxna och en son på 3,5 gör att jag inte ens kan få hjärnan att fungera... Men tro mig, kaoset råder i denna boning ;-)

Kram

2011-10-20 @ 09:56:40
URL: http://www.cannolisblogg.se
Postat av: Barnens Hjältar

Haha vad kul att så många var med. Jag skall försöka vara med nästa gång :-)

2011-10-20 @ 10:19:20
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Jessica

Ja men visst det ska jag göra, har tagit kort på mitt vardagsrumms-matbord =) haha, lägger in det i nästa inlägg =). Hoppas du får en bra dag, kram

2011-10-20 @ 12:36:07
URL: http://bonusfamily.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0