Skrivet den: 2011-11-12 Klockan: 19:01:52

Filmtajm: Bridesmaids

För ett tag sedan så såg jag och Älsklingen denna film:



Bridesmaids
Jag hade HÖGA förväntningar eftersom jag hört mycket talas om den och hört många som skrattat gott åt den.
Den verkade vara en film i min smak, lite kärlek, lite bröllop och mycket tjejtrams.
Sånt gillar jag.

Därför blev jag REDIGT besviken när jag inte fnissade knappt en endaste gång till den.
Jag tyckte bara att den kändes överdriven och löjlig.
Konstigt!?!

MEN ska jag väl tillägga, jag fick ner den på sydamerikanska. Alltså spanska med sydamerikansk brytning och det låter verkligen löjligt.
Anledningen att jag laddade ner den, en sak som jag NATURLIGTVIS inte gör, på spanska var att Älsklingen och jag skulle se den tillsammans. Och min spanska är bättre än hans engelska. Så när jag inte hittade filmen i originalutförande med spansk textning så fick det bli spansk dubbning istället.

DÅ, när vi såg den, så gav jag den två av fem stjärnor. Men nu när jag sitter och tittar på trailarna om filmen, på originalspråk, så slås jag av hur rolig den verkar och att jag nog får lite lust att se den på engelska.

Kan språk verkligen ha så stor betydelse?

Ja det tror jag.
För det första så lät alla rösterna verkligen löjliga.
För det andra så ger en mexicanskt brytning på spanskan ett förlöjligande skimmer över personen som talar, det är ju alltid mexicanerna som är lite små-dumma i amerikanska filmer ;)
Och för det tredje så när skämten översattes på spanska så försvann mycket av det roliga i dem.

Så jag ska nog ge denna filmen en andra chans, för den verkar rolig, kanske bara INTE på spanska.

Har du sett den?
Vad tyckte du?

/Y

Kommentarer
Postat av: Annelie

Jag såg den igår hemma hos min bror.. den var ok.. jag hade inga förväntningar på den så jag tyckte den var sevärd..



Däremot var jag och såg Niceville förra veckan, den filmen var riktigt bra. Jag har läst boken också och den är ännu bättre :-)

2011-11-13 @ 12:55:09
URL: http://iformkampen.wordpress.com/
Postat av: Sofia

Jag såg denna igår och hade också rejäla förväntningar. men likt dig blev jag besviken, den var inte alls som jag hade tänkt mig och inte ett skratt.

2011-11-13 @ 18:01:42
URL: http://www.intheheadofs.se/
Postat av: Katja

Jag hade noll förväntningar och tyckte filmen var superskoj! :)

2011-11-13 @ 19:53:05
URL: http://isnusmumrikens.blogg.se/
Postat av: AnnaPanna

Den var ju sååå rolig Yohanna!! Meeeen smaken äro som baken!! Jag är en hysterisk människa, därav kanske jag gillar hysterika filmer!!? ;D

2011-11-21 @ 15:01:11
URL: http://annapannis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0