Skrivet den: 2011-11-26 Klockan: 11:59:20

Bloggkärlek

God Morgon Lördag!

ÄNTLIGEN är det helg och vi har INGA måsten här idag. Det går inte, arbetsledaren är oförmögen att ta ett enda vettigt beslut eller anstränga sig. Om hon tvingas, som vid frukosten tex så blir hon skitförbannad och skriker bara.
Det är bäst att vi tar det VÄLDIGT lugnt här ;)

Det är något speciellt med lediga dagar, mer än att de är lediga då.
När man var yngre så var de ju underbara bara för att man fick sova så länge man ville. Det får jag inte längre, men de är underbara ändå. Jag tror att det har med något annat att göra.
En känsla, av att helt enkelt vara ledig ;)
Hajjar ni?

Jag har tänkt på en sak.
En sån där pinsamsak som man måste erkänna nu igen.
Att jag är missunnsam.

Hur tänker jag?

När man läser allas svar från denna awarden >>> som gått runt som en löpeld på bloggarna, så är det vanligaste sättet att förhålla sig till frågan om vilka bloggar som man följer, att INTE svara på det, eller svara undanglidande.
Som om man inte skulle vilja dela med sig av de bra bloggar som man läser.

Över huvud taget så är det väldigt snålt med länkar till och från andra bloggar hit och dit.
Varför är det så?
De flesta vill ju ha många läsare på sin blogg och ett bra sätt att hitta nya bra bloggar är ju att hitta dem via andra bloggar.
Så varför vill folk inte dela med sig av sina favoriter till andra?

Jag får som vanligt gräva efter svaren hos mig själv i mitt innersta och ta fram de mindre charmiga sidorna hos mig själv.
Är jag missunnsam?
Är jag snål?
På något konstigt sätt så känns det lite som när man var liten och inte ville presentera nya kompisar för gamla. För om de blev kompisar så skulle de inte leka längre med mig.

Men det finns inget som säjer att bara för att jag tipsar om en annan bra blogg, som jag själv läser, och mina läsare börjar att läsa den andra bra bloggen, så skulle de börja läsa mig mindre?
Eller?

Så läste jag Emmas inlägg här >>> som egentligen är ett inlägg om en tävling, och jag tycker att hon uppmanar bra. En väldigt rolig blogg för övrigt ska jag tipsa om när jag ändå är i tipsartagen.
Nej fram med att tipsa andra om bra saker i bloggvärlden. Så att fler kan dra nytta av allt bra som finns här.
DET är bloggkärlek.

Så jag börjar mitt "nya" bloggtipsar-liv med att göra en ny ketegori här som jag kallar bloggtips. Och här ska jag försöka att tipsa så mycket jag bara orkar om alla de roliga, tänkvärda, nyttiga, prisvärda osv saker som jag springer på när jag bloggsurfar.
Nej jag ska inte vara snål med mina länkar längre.
Fram med bloggkärleken och dela med sig ;)

En annan rolig sak som jag sprang på här i går kväll när jag slösurfade var en novell-stafett. En historia som spinns fram mellan olika bloggare och kan ta form hur som helst.
Jag lästa alla 10 avsnitten i ett andetag och väntar nu med förväntan på nästa del.
Hur ska det gå?
I den spännande novellen: De 7 dödssynderna.
  • del – 1 av mysecretlifeonline
  • del – 2 av krönikören
  • del – 3 av Babs
  • del – 4 av Tootsie
  • del – 5 av Fialia
  • del – 6 av ansepanse
  • del – 7 av Elise
  • del – 8 av Ann-Mari
  • del – 9 av Freja
  • del 10 av Kort
  •  

    Nu ska vi köra på med vår lugna lördag här. Bebissovning, svärmorsrapport, mammavilning med nån ny film kanske ;), hemläxor, lunchlagning, ja det vanliga när det är LUGNT.
    Jo-visst-ja, adventspyntslådorna måste grävas fram ur gömmorna.

    Jag återkommer.
    Trevlig lördag.

    /Y


    Kommentarer
    Postat av: Att vara någons fru

    Coolt med bloggnovell!

    2011-11-26 @ 12:18:53
    URL: http://www.attvaranagonsfru.se
    Postat av: Jessica - En flicka som är stark

    Vilken kul grej :D

    2011-11-26 @ 19:01:27
    URL: http://jessi91.spotlife.se
    Postat av: Freja

    Visst är det kul att få tips om nya bloggar! Jag hade ett inlägg där jag gav en kärleksförklaring till en av mina favoritbloggar och det minskade inte min läsekrets det minsta!

    2011-11-26 @ 21:47:02
    URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/
    Postat av: Linda Olsson

    Hahaha, jag håller med dig där! Det är väldigt få som vill länka! Själv brukar jag oftast bara göra det om jag har träffat nån, läst nått speciellt på nån blogg, om någon annan än jag fotat så länkar jag till den osv... Och som du skriver så är det ett himla bra sätt att hitta nya bloggar! ;D

    Mer länkar åt folket! ;D



    Sv; Tack! Vi fick faktiskt en fin dag, trots att den spenderades timmar på sjukhuset. Försökte väga upp det "onda" med hundra gånger mer "goda" minnen :) Och jag tror att det lyckades :)



    Dom va helt fantastiska, och såg till Kellys "behov" jättefint. Hon är ju ganska känslig, vilket inte är så konstigt efter alla turer :/ Men som sagt, det kändes jättebra efteråt trots allt! :D



    Kramar

    2011-11-26 @ 22:56:01
    URL: http://mrslindaolsson.blogg.se/
    Postat av: Madde / Mamma och blivande fröken

    Det är något jag undrar över också. Folk länkar verkligen för sällan till varandra, tråkigt för man missar ju säkert många bra bloggar på grund av det.

    2011-11-27 @ 13:49:23
    URL: http://www.saramadeleine.se

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback


    RSS 2.0