Skrivet den: 2011-03-16 Klockan: 11:24:40

Martyr-Yohanna ;)

Jag fick ett väldigt arg mail här-om-dagen.

Och ge upp martyren. Det är inte synd om dig. Du har valt helt själv att bo därnere. Att du inte har något annat än blöjbyte i ditt liv ska verkligen inte gå ut över någon annan."

Ha ha, konstigt nog så blev jag inte ledsen. Jag vet att en del har 0 koll på vad de skriver. Men jag började att fundera.

Tycker ni att jag gnäller?
Spelar jag martyr?

Jag hoppas att ni förstår att det mesta som är skrivet här på bloggen är skrivet med glimten i ögat och med en stor portion självironi.
Jag försöker skriva om mitt liv och berätta hur tokigt det kan bli och hur tokigt man tänker i bland.

För inte tror ni väl att jag skulle sälja mina barn på Blocket?
Eller att jag går omkring och tycker synd om mig själv hela tiden.
Och att jag inte fattar att detta med blöjbyte och vaknätter är en tid just nu som snart kommer att gå över.
Självklart kommer jag att gå ner de där förbenade överkilona och bli mitt vanliga piffiga jag innom kort.
För jag är ju sååå piffig normalt sett ;)

Och att flytta hit ner var det bästa jag någonsinn gjort. Utan den (flytten) skulle jag inte ha Älsklinge, Guldklimpen eller Lillskatten.....även om de driver mig till vansinne mest hela tiden.
Ja, jag ser verkligen ut att lida.



Idag är det onsdag...snart fredag!
/Y

Kommentarer
Postat av: Johanna





Hej på Dig Yohanna!

Ja du, det finns mycket konstigt folk! Om personen som skickade mailet till dig

tycker att du är en sådan martyr kan man ju fråga sig varför hon/han bemödar sig med

att läsa din blogg! Jag tycker ialla fall det är kul att följa dig och din familj

och känner igen mig i så mycket som du skriver! Det är en tuff tid att ha småbarn

men de är ju ändå det bästa som finns!

/Johanna



2011-03-16 @ 15:12:37
Postat av: ewa trulsson

Din blogg är härlig att läsa.

Allt det du skriver om har jag också gått igenom, ja inte allt ju men jag känner igen mig i mycket.

Ha det bra

2011-03-16 @ 16:33:59
Postat av: Diana Blomgren

Ha ha ha ha

herre gud , finner inte ord för vad du just skrivit:)

Jag ÄLSKAR att läsa din blogg!

Och nu när ja titta på bilderna så ser du ut att lida något förskräckligt!

Oj oj, fortsätt håll mig och många andra uppdaterade om dig och din fina familj:) <3

Det är ju trots allt frivilligt att läsa!

Och jag gillar att läsa det du skriver:)

Kraaaaaaam till dig bästa Yohanna:)

2011-03-16 @ 18:24:54
Postat av: Marie - Den Moderna Familjen

Lustig kommentar! Men bra att du inte tar åt dig. En blogg är väl det bästa verktyget för att ventilera sin vardag och bekymmer på :) Stora som små!



Kram

2011-03-16 @ 21:19:31
URL: http://www.modernafamiljen.se
Postat av: cecce

Tur den personen inte läser min blogg då:-)

Nä. Du gnäller inte! Du berättar bara hur det är och alla vi andra småbarnsmammor känner oss hemma och trygga. Fortsätt skriva om hur livet ser ut!

Härliga bilder:-)



Önskar jag hade någon manual att dela med mig av i tonårsuppfostran:-) Tyvärr har jag inte det...ha ha...det hade varit skönt. Men det är väl det som är svårigheten i föräldraskapet...att det inte finns! Varje barn och tonåring är unik så man får förlita sig på sig själv och ta tips och råd från sin omgivning! Typ:-)

Du kommer klara det!!



Kram

2011-03-16 @ 23:48:05
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Sofia

Har läst några av dina inlägg men jag tycker inte att du är gnällig alls :-)

men klart att man får gnälla av sig lite, det är bara mänskligt och jag tror även att det är nyttigt. För får man gnälla av sig lite så kan man ta nya tag sen. :-)

2011-03-17 @ 07:06:48
URL: http://intebaralillensmamma.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Ha ha näe du är ingen martyr utan superhärlig!!! Vi andra känner exakt samam sak som ahr barn och bloggar, klart man måste få ge luft för det som driver en till vansinne för tillfället. Själv fick jag en kommentar om att jag var LAT när jag släpade med barnen ut och grillade på en sjö, jag borde tagit skotern.. Hummm... att promenera vs sitta på en skoter, tja då anser jag den mindre lata promenerar. Så kommentarer ska man inte bry sig om annat än att göra ett kul inlägg av dem ;-D KRAM <3

2011-03-17 @ 07:38:37
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Yaiza Aho

jadu, det fins folk till allt, tyvär har jag själv upplevt folk som komenterar bara för att gnälla, för vad är vitsen med en blogg om man måste censurera dom dåliga sidorna, att "gnälla" är juh mäniskans alternativ till terapi, självterapi om man vill kalla det så :)



vad bra att du inte blev arg över mailet du fick, dom skall man bara ta med en nypa salt, eftersom dom gnäller över att du gnäller men då gnäller dom juh lika bra själva :)



JAG tycker iaf att det är underbart att få läsa om föräldrar som liksom jag inte alltid är så possitiva o perfekta mammor, för sånt kan bara inte finnas :)



kram från våriga svealand :)

2011-03-17 @ 10:09:00
URL: http://www.metrobloggen.se/yaiza
Postat av: Josefin -Happy Days-

Men jag förstår inte sånt här, varför måste man kasta ur sig såna elakheter? Vad får man ut av det? Vill man provocera och vara elak för o få en reaktion? Varför över huvud taget bry sig så mkt om hur någon skriver sin blogg? Jag har aldrig uppfattat din blogg som en klagomur eller sett att du skrivit besvärande om ditt liv. Inte mer än att man känner igen bitvis hur det är att vara småbarnsförälder o kanske just därför jag inte höjer på ögonbrynen. Det är jobbigt mellan varven o klart man måste få lufta sig lite om det varit hårt tryck. Bra att du inte tog åt dig av orden för det har du ingen anledning till att göra.



Haha, ja jag gick upp en halvtimme tidigare igår så jag hann med att göra mig i ordning på morgonen direkt innan lämning. Annars så har jag fått vanan att göra mig i ordning efter lämning för att kunna sova lite längre om jag får för barnen. ;-)



Kramar

2011-03-17 @ 19:32:52
URL: http://landhagen.blogg.se/happydays/
Postat av: Annelie

Jag tycker du skriver bra och med glimt i ögat! Självklart skulle du inte bo där nere om livet var pest och pina hela tiden!!!



Jag hoppas du inte tar åt dig, om man nu inte tycker om det du skriver så behöver man ju inte läsa din blogg, eller hur :-)



Jag är dessutom glad över att du uppdaterar så ofta nu :-)

2011-03-18 @ 09:46:03
URL: http://blogg.aftonbladet.se/barbamama
Postat av: Nina - Glamourmamman

Haha! Tur att den personen inte läser MIN blogg ;-) Trist att inte förstå ironi... Ha en fin dag!

2011-03-18 @ 10:40:58
URL: http://glamourmamman.blogg.se/
Postat av: Ruth i Virginia

Första gången jag tittat in här och har följaktligen ingen aning om vad du skrivit tidigare. Betr. mejlet du skriver om kan jag bara säja, att ibland behöver man en liten örfil. Hon skrev precis vad hon tänkte och det fick DEJ att tänka också. Hur bra är inte det?

2011-03-18 @ 14:29:08
Postat av: AnneliH

Ha..ha..hon måste haft en dålig dag och behövde skylla över det på någon!!! Det finns folk till allt!

Det var inte så längesedan jag hittade hit till din blogg och jag fastnade direkt och gillar ditt sätt att skriva på. Kram

2012-01-02 @ 12:24:47
URL: http://shaggkvist.se/wordpress/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0