Skrivet den: 2011-06-12 Klockan: 14:27:15

Sverigesemester....vill ha bärbar NU!

Hej!
Här sitter jag.
Mitt på dagen.
Innomhus.
När solen skiner.
Aldrig har jag väl önskat mig en bärbar så mycket som nu. När vi är på resa och jag inte kan sitta vid MIN dator hemma.

Tiden går så fort.
Det är så mycket jag vill hinna. Vara ute och njuta av solen. Prata med vuxna. Skratta, se på TV och leka med barnen.

MEN, jag vill också sitta här och skriva av mig alla intryck och tankar. Det som samlas i mitt huvud. Bearbeta och berätta om vad som slår mig. Vad jag njuter av. Allt som jag ser och blir glad över. Sånt som jag kanske inte ser så possitivt på.
Det är som terapi för mig.

Jag är mycket ledsen för er skull. Men jag har kommit på att jag nog inte skriver för er. Vilket jag OCKSÅ gör. Men inte SÅ mycket som jag trodde.
Nu när jag inte kunnat sitta här framför bloggen, så märker jag ett tomrum innom mig, och huvudet fylls av tankar som jag inte kan gå vidare ifrån för att jag inte fått skriva av mig dem.
Huvudet börjar bli fullt av intryck som jag vill visa.

Jag är också orolig över att jag kommer att glömma bort allt fint som jag ser och som vi gör om jag inte får det på pränt.
Tänk om huvudet blir så fullt att det inte finns plats för mer utan allt nytt som jag tänker går direkt i papperskorgen utan att sparas.
ELLER om det börjas att radera gamla minnen i min hjärna för att de nya ska få plats.
Vad tror ni?
Har man obegränsat utrymme i hjärnan, för minnen, bilder och intryck?

Ja tiden springer i väg nu på semestern och jag ska skriva ifatt och visa allt roligt vi har gjort. Eller roligt och roligt, det är väl ingen höjdarfilm som utspelar sig här. Men det är tillräckligt för oss och vi njuter i stora lass. Allt från skolavslutning i spöregn till sommargrillning på altanen (som det verkar bli i eftermiddag) nu när solen tittat fram igen.

En annan sak som jag har på önskelistan är en intevjuv med min svägerska, som vi är hos just nu. Älsklingens syster som har bott här i Sverige i FJORTON år.
Hur ser hon på att bo i Sverige jämfört med att bo i Las Palmas?
Många frågar mig vad som är skillnaden att bo i Las Palmas mot att bo i Sverige. Men det är minst lika intressant att se de ur andra synvinkel också.
Därför planerar jag en liten "tet a tet" (förtrolig samtalsstund tror jag att det var jag ville få fram men inte vet hur det skrivs) med henne här.

Ni kan också skicka in frågor om det är något ni undrar över. Så återkommer vi när ungarna somnat och vi kanske får låna hennes gubbes bärbara.......lyckost där som har ;)

På återhörande och GLÖM INTE att tävla >>>>> 4 dagar kvar.

/Y

Kommentarer
Postat av: Marie-Louise

Jag är likadan, jag skriver både för "er" läsare men nog mest för mig. Jag behöver få skriva av mig och berätta om saker i mitt liv. En intervju med svägerskan din skulle jag gärna läsa. Kram vännen

2011-06-12 @ 16:26:36
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Josefin -Happy Days- *VI BYGGER HUS*

Tack snälla för länken men guuu så irriterad jag blir på mig själv, vi var ju hos mina föräldrar idag... grrr... jag har en reservplan, får ta den om jag inte lyckas ta mig till dem på nytt närmsta dagarna då. Ja du skulle bara ana vad jag har i kikaren, haha... Jag med mina kryptiska kommentarer. Snart så hoppas jag få till det för din tävling vill man ju inte missa!!



Kramar

2011-06-12 @ 20:40:32
URL: http://landhagen.blogg.se/happydays/
Postat av: Lairama

Så klart att du ska skriva för dig själv, sen är det ju en bonus att vi andra får läsa också :)



Tyvärr är det ju så att tiden går för fort när man har roligt, se till att njuta ordentligt och samla på dig en massa härliga minnen att suga på senare.

2011-06-12 @ 20:58:08
URL: http://lairama.wordpress.com
Postat av: Helene

Det är skönt att skriva av sig på bloggen = ))

Så är det bara !!

Ha en härlig dag.

Kram Helene.

2011-06-13 @ 10:22:51
URL: http://helenesdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0