Skrivet den: 2011-06-08 Klockan: 22:16:12

Sverigesemester dag 8, shopping

Hej hopp!
Tänk att det redan har gått en vecka av vår semester. I hela 8 dagar har vi varit här och det känns som ingenting. Här går det undan vill jag säja. Nej vi måste se till att ha lite tråkigt tror jag. För då säjer de att tiden går långsammare.
Är det sant?

Här ser ni föresten resultatet av slingorna i natt.
Det blev bra.
Blev en lite roligare frisyr. Men tror dock att det behövs några mörka också för att spaxa till det ännu lite mera.
Och ärligt talat så behövs det nog klippas till också.
Jag är INTE alls nöjd......men nog om det.

Idag på morgonen så beställde vi tågbiljetter till Göteborgsresan. Tänk vad smidigt det är, beställa, betala och skriva ut. Allt hemma vi datorn.
Och så bara ut och åka.

Först när jag sökte på resor så fick jag upp resor där det skulle ha kostat runt 1000 spänn, enkel. Jag fick hjälrtat i halsgropen. Kunde det vara möjligt?
Ja med SJ vet man ju aldrig. De kanske ha chockhöjt priserna på sistonde.

Men så letade jag lite fram och tillbaka bland de olika avgångarna och hittade resor för 500 till Göteborg och 300 hem igen. Alltså alla vi 4, tur och retur till Göteborg = 800 kronor. Det var helt överkomligt tycker jag.
Så nu är det klart.
Vi åker i morgon lunch och kommer tillbaka igen om en vecka.

Resten av dagen ägnade vi åt shopping på det närbelägna shoppingcentumet, Marieberg.
Där har det hänt saker, de sista åren. Från att bara vara ett pyttecenter har de nu byggt ut åt alla håll och kanter så man inte lyckas gå över det på en dag.
Jättefint.

Hissar överallt.
Toaletter och skötrum överallt.
Många restauranger och roliga butiker.
Och det BÄSTA av allt. I mitten finns det en stor lekyta för barnen med leksaker, TV och spel.
Perfekt.

Jag råkade gå in på Lindex och kikade på barnkläder.
Kunde nästan ha köpt hela butiken.
Hjälp vad mycket fint. Synd bara att ungarna inte behöver något nytt. Och ännu tråkigare att vi ska åka med Ryan air hem och absolut INTE får ha någon övervikt i bagaget.

Det enda som blev shoppat på hela dagen var en ny solhatt till Irma MED knytband, en kortläsare på USB så jag kan ladda över bilderna från MIN kamera och en Nintendospel till Alexander som var på REA och bara kostade 50 kronor. Vi får se om det är något kul.

Det var den dagen det.
I morgon kommer det en ny.
Nu en god natt och på återhörande.

/Y

PS Har bestämt att tävlingen kommer att avslutas när jag kommer tillbaka från Göteborg, den 16 juni. Passa på att tävla nu då. För när jag kommer tillbaka så drar jag lott och skickat smakpåsen. DS

Kommentarer
Postat av: alexandra

Tack snälla för din kommentar i min blogg. Kram

2011-06-08 @ 22:52:51
URL: http://whattowear.blogg.se/
Postat av: Åsa

Kul att shoppa, syynd du inte "får"... fast det var ju bra att du hittade en kortläsare!

2011-06-08 @ 23:06:21
URL: http://asassecondtime.blogspot.com/
Postat av: Marie-Louise

Vad bra att du hittade en kortläsare :) Kram

2011-06-09 @ 13:35:23
URL: http://madredetres.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0