Skrivet den: 2011-06-05 Klockan: 21:53:10

Sverigesemester dag 5, runda, handling & tacos

Idag när jag gick ut på balkongen på morgonen så var det riktigt kyligt i luften. Det HADE blivit ett väderomslag under natten.
Men skam den som ger sig, det skulle ut och gås. Man fick bara ta på sig långärmat och långbyxat så gick det bra.
Och lösningen på vagnproblemet >>>, det blev pappas gamla packkärra som fick ställa upp.
Nöden har ingen lag.
Men tur att vi mestadels gick inne i skogen, för det kändes lite skämmigt.
Men det funkade.
För idag...



Vi gav oss av direkt efter frukosten, vi familjen Medina Ode. Morföräldrarna fick vara hemma och vila upp sig. Efter en JÄTTEjobbig natt där Irma vaknat varenda timme och gallskrikit av ilska och väckt hela huset var hela klanen riktigt möra i kroppen.
Jag fattar att det är jobbigt att ha oss på besök.
JAG blir ju riktigt trött på oss och jag är ändå van.

Så vi gav oss iväg själva och skulle ta den LÅNGA turen, för jag var spänd på hur många steg den skulle vara på. Det blev outrättat ärende. För när vi kom hem så hade stegräknaren räknat så galet så det var alldeles uppåt väggarna.
Det beror på vilka trosor man har på sig har jag märkt. Inte alla trosor är gjorda för att ha en stegräknare fastmonterad i sig.
Vi får gå turen en annan dag igen och pröva.
Den tog i alla fall nästan 2 timmar och vi hade det underbart efter vägen.

När vi kom hem var det den obligatoriska fikan och så lunch. Därefter åkte jag och min mor iväg på en av resans höjdpunkter. Storhandling på Maxi. Det är JÄTTEROLIGT att åka och handla och se utbudet som finns här. Alla nya nyheter som kommit.
För det finns så mycket här.
Så många smaker.
Så många olika produkter.
Det måste vara jätteroligt att laga mat här...
Jag ska visa några av mina favoriter här när jag kommer till.

TVÅ timmar förflöt som ingenting. Och då hade jag inte hunnit att utforska varenda hylla och inte vänt och vridigt på vartenda paket. Men vi kom hem med många välfylda matkassar med många spännande påsar att smaka på.
Ett måste är de nya smakerna på chipsen som kommer vartenda år. Man skulle kunna tro att Älsklingen är redigt trött på chips (han jobbar ju med chips hemma i Las Palmas). Men han är nyfiken på att prova på nya smaker som inte finns hemma.
I år var det den nya smaken Wild wild west Barbecue, eller något sånt. Jag får återkomma med omdöme för påsen står oöppnad i skåpet.....än så länge ;)

Dagen avslutades med en klassiker (för fredagar), nämligen tacos. Som kulturkrockades härligt med en upphittad julmust.

Nu ska jag gå och knoppa för jag är verkligen DÖD.
Irma slår verkligen sina rekord nu och vi har vänt och vridigt på varenda möjlighet och orsak till att hon vaknar som hon gör. Och varför just nu. När det gick så bra i början på besöket.
Naturligtvis har vi inget svar för Irma kan inte tala om vad det är som är fel. Om hon kunde det så skulle jag bli mycket lugnare.

Jag går och lägger mig i alla fall, med stora förhoppningar om att det inte ska bli så hemskt som i natt. Men det verkar inte lovande. Hon har sovit i 2 timmar just nu och hunnit att vakna två gånger redan.

Hoppas, hoppas, hoppas, för nu tar jag natt.

God natt och vi höres i morgon!

/Y

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0