Skrivet den: 2011-06-04 Klockan: 22:50:39

Sverigesemester dag 3, kanonväder

Vilket väder det var igår, UNDERBART!
Vi kom ut och skulle gå morgonrundan och det var strålande sol och jättevarmt i luften. Älsklingen var så imponerad att jag tror att han sa till mig, minst 100 gånger under dagens lopp; vilket väder, helt otroligt, hur kan det vara möjligt.
Ha ha ha, han är söt. Det är inte alltid regnigt och kallt i Sverige.



Ja, jag har semester och jag har bestämt att jag även ska få matnjuta på semestern med allt vad det innebär: fika, kaffebröd, grillningar, TV-mys, nytt godis som måste provas, glass osv. Utan att ha dåligt samvete för det. Jag väger mig när jag kommer hem och det som har blivit har blivit.
Men en sak som jag fortsätter med och som mina föräldrar tycker om att hänga med på är mina "fett-brännar-turer" som, nu när vi har "all tid i världen", har utökats i både längd och utbud. Med den som start på dagen så blir frossarkalaset senare på dagen inte ett så tungt bakslag för vågen.

Vi har en invand rutt ut i skogen med underbar utsikt och upplevelse. Den kör vi varje år och så även i år. Direkt på morgonen, efter frukosten, på med kläder och ut och gå.
Denna underbara dag i strålande solsken och riktig sommar.
Dock hade vi ett logistikproblem i år.
Ungarna.

TVÅ ungar och EN vagn. Visserligen är Alexander så gammal så han kan gå själv. Men när vi ska gå så långt så blir det lite för mycket för honom. Dessutom om han ska gå själv så kommer rundan att ta fem timmar istället för vad den brukar ta. Det finns ju så mycket spännande efter vägen som måste utforskas.

Denna första dagen så körde vi på Irma i bärselen och Alexander i vagnen. Men Irma är ingen liten lättviktare längre utan jag fick ont i axlar och rygg efter halva vägen och så fick Alexander gå. Senare så fick Octavio ta honom på axlarna medans Irma snusade och sov i vagnen.
Lösning måste hittas.
Köpa ytterligare en vagn känns inte så bra.

Det var så underbart att komma ut i sommar-sverige-naturen och bara lukta och titta på allt. Att insupa allt detta som jag gått och längtat efter så länge.
Jag försökte mig verkligen på detta som jag är så OTROLIGT dålig på: mindfullnes, att vara i nuet. Jag är speciallist på att gå genom livet och hela tiden tänka på vad det är jag ska göra härnäst. Vilket gör att jag missar detta nuet och allt fint som är NU och HÄR.

Jag är bra ledsen över att jag inte kan visa alla fina bilder som jag tog med kameran. Detta med sladden måste lösas. Tror att jag ska åka till Old Johnsson, som Octavio säjer (Claes Ohlsson), på måndag och se om de inte har någon lösning på problemet.

I alla fall: 10.700 steg bara på morgonrundan.
Sedan gick vi hem och fikade i trädgården.
Och så var vi hela dagen i trädgården.
Vad lyckliga alla som har trädgård måste vara. Det är verkligen en ynest att kunna ha en sådan och TÄNK om det var så här underbart väder hela tiden...

Alexander var överlycklig över vår gamla lekstuga, över mormors prydnadsstenar i rabatten och den gamla trehjulingen som han var alldeles för stor för.
Irma var överlycklig över att bara ligga på en filt i gräset och provsmaka den gröna delikatessen lite då och då.
Vi åt lunch i trädgården, hederlig falukorv med makaroner (och lite grönsakssås naturligtvis, lite nyttig måste man vara) och på eftermiddagen åkte jag, Octavio och Alexander till Skattemyndigheten och lämnade in orginalhandlingarna till giftemålet.
Vi skulle få svar på tisdag...

Hallsbergsbesöket avrundades med en italiens glass på stortorget tillsammans med många andra glassugna. Vi tog jordgubb, melon, mango och cookies.
Bara ett tips.

Sedan gjorde vi något, som jag sedan läste på Facebook, att vareviga svensk hade gjort: GRILLA.
Grillade ni i fredags?
Jag visste väl det....

Underbar dag och fortsätter det så här så vill min familj inte åka tillbaka till Las Palmas igen.

Kommentarer
Postat av: Marie-Louise

Vad härligt det låter :) och vilken tur med vädret ni har.

Jag är likadan som dig, är jättedålig på att leva i nuet. Tänker alltid framåt: vad måste göras, vad ska betalas m.m. mindfullnes har jag tyvärr svårt för.Jag skulle också behöva träna på det. Kram

2011-06-05 @ 12:32:55
URL: http://madredetres.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0