Skrivet den: 2011-06-23 Klockan: 22:46:46

Sverigesemester dag 23, busland & gratiskonsert

HJÄLP! Vad trött jag är.
Det tar på krafterna att ha semester. Speciellt när ungarna har beslutat sig för att INTE vilja sova som de borde.
Varför går jag inte och lägger mig?
Jag är en fara för allmänheten. Höll på att somna körandes bil förut och satt och nickade till i en soffa i Bus-landet där vi var tidigare idag.

Det har varit fullt ös hela dagen.
Det utlovade regnet började att forsa ner under natten och fortsatte oupphörligen under frukostintaget. Så de prelliminära planerna att åka till Lek-&Bus-landet i Örebro fastslogs som definitiva.
Direkt efter avslutad morgontoalett så drog vi iväg med morfars bil.
Mormor och morfar fick vara hemma och vila upp sig ;)

Det är ju egentligen skitbra.
Att ha ett sådant ställe att åka till när det häller ner regn utanför.
Ungarna betalar entré.
Föräldrarna går in gratis.
Och så stannar man tills man stupar av trötthet.

Vi hade dessutom tur och det var inte alls många människor där idag. Inga köer. Ingen trängsel. Bara köra på.

Men det som var nytt sedan sist vi var där var att nu var det HELT förbjudet att förtära medhavd mat och dryck därinne.
DET kändes väldigt snålt.
För visst är det bara för att de ska sälja så mycket som möjligt av sina saker.

Förra gången hade vi med oss mellanmål och snackisar. Lunch köpte vi där. Och det kändes bra.
NU såg man ingen som vågade ta upp något eget ur väskan.
Jag kände mig till och med som en kriminell när jag tog fram Irmas specialinköpta burkmat.

Hon äter nämligen JÄTTE-dåligt sedan vi kom hit till Sverige. Bara spansk burkmat duger åt damen.
Men Sempers Ekologiska burkar verkar falla henne på läppen. Så nu har jag köppt på mig ett lass, och hade således en burk med mig.
Inte tänkte jag byta ut den mot en av deras.
Det är ju som att leka rysk rulette.

Vi var kvar och roade oss ända tills Alexander började gråta av trötthet. Då körde vi hem och åt min mammas stuvade spenat med fiskpinnar.

På kvällen vankades gratiskonsert i Pålsboda folketspark.
Det var Stephen Simmons som var på besök på landbygden och jag fick reda på detta via Facebook.
Vad i hela friden skulle man göra utan Facebook?

Oturligt nog så laddades kameran ur under bus-besöket så den fick stanna hemma och ladda upp sig inför morgondagens festligheter. Därför kan jag inte bjuda på något kändisfoto.
Men jag kan berätta att det verkar som om det nästa år kommer visas någon typ av TV-serie där kändisar får i uppdrag att åka ut i landet och leta reda på lokala talanger.
Med dessa talanger ska de sedan bilda en grupp och göra en spelning i en Folkets park för att på det sättet försöka att bevara dessa klenoder, parkerna alltså. Talangerna får hänga på.
Det var så jag fattade det.
Håll utkik. Jag kanske kom med på ett hörn ;)

Tråkigt nog, och som alltid när det gäller små samhällen, så kom det bara några få pers. När man istället skulle ha gått man ur huse för att ta vara på ett sådant tillfälle som gratiskonsert, kändisar i byn, ställa upp för parken och kanske få komma med i TV.
Men sen klagar folk på att det aldrig händer något eller att det aldrig anordnas något...

Vi var där i alla fall.

Nu får jag ta och hoppa i säng för i morgon SKA det vara sol och jag SKA plocka blommor och äta sill.
Så det så.
Och sen får vädret dra dit peppern växer om det inte håller med. Jag har åkit alldeles för långt för att ställa in något på grund av regn.

TREVLIG MIDSOMMAR på er om jag inte hinner skriva något under morgondagen!
Och må solen lysa på era glada huvuden.

/Y

Kommentarer
Postat av: Tina

GLAD midsommar gumman! Hoppas solen lyser lika fint hos er som den gör hos oss idag- KRAM!

2011-06-24 @ 08:00:58
URL: http://familjenrosmer.blogspot.com
Postat av: ewa trulsson

Trevlig midsommar till dig/er också!

2011-06-24 @ 08:31:00
Postat av: Ina

Glad midsommar till dig och familjen:-) Ang Folkets Park jippon så var nyligen Shirley Clamp på besök här i Folkets Park. Mycket trevligt! Det är ett återkommande jippo som kallas Kulturbroar. Gratis även detta. Förra året var Dogge Doggelito här. Som sagt mycket trevligt. Det är ju mycket annat roligt som händer parallellt med detta också. Hoppborg, matförsäljning, chokladhjul m m, m m. Glad midsommar på dig.

2011-06-24 @ 09:29:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0