Skrivet den: 2011-06-01 Klockan: 08:06:00

Kanariska dagen i Alexanders skola

Ja nu sitter jag säkert på planet till Sverige eller håller på att tokpackar om det är förmiddag fortfarande.
Alldeles säkert är jag ute i sista minuten och svetten lackar kan jag lova.
Stressat svär jag ve och förbannelse över att jag inte börjat med detta i tid.

Som tur var väl då att jag varit duktig och tidsinställt ett inlägg tills nu då. Så jag slipper att tänka på det.

Här kommer lite bilder från när vi firade den kanariska dagen i Alexander skola i fredags >>>



På morgonen innan vi ska gå till skolan ser vi så här fina ut i våra kanariska folkdräkter. Jag har fått låna en extra fin av Octavios faster som är med i ett folkdanslag och har en hel garderob med olika klänningar. Jag kände mig som om jag vore med i "Lilla huset på prärien." Fattades bara den lilla volangmössan.



Blusen är ett litet konstverk och sydd av Octavios mamma.



Vädret visade sig från sin allra bästa sida när alla var tvugna att gå klädda i ullstrumpor och långkjolar.
Barnen dansade och sjöng för föräldrarna som stolta satt med kameran i högsta hugg....precis som jag.





Sedan väntades det förfriskningar och lek & bus.
På det hela laget en väldigt bra dag. Om än lite svettigt .




Vi höres.

/Y

Kommentarer
Postat av: Åsa

Vad fina ni är!!



Hoppas flygresan går fint!

2011-06-01 @ 09:02:54
URL: http://asassecondtime.blogspot.com
Postat av: Lairama

Jag tycker dräkten är fin :)

Vad roligt, och svårt, det måste vara att ta till sig en helt ny kultur.

2011-06-02 @ 00:29:13
URL: http://lairama.wordpress.com
Postat av: Marie-Louise

Vad fina ni är :) och vad söta alla barnen är. Kram

2011-06-02 @ 00:37:49
URL: http://madredetres.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0