Skrivet den: 2011-08-29 Klockan: 12:40:53

Målat naglarna

Ja håll i hatten för nu har jag gjort något som jag inte gjort på evigheter.
Jag har målat naglarna.
Och inte vilken målning som helst utan fransk, som är så svår att få bra.

Först och främst för att jag ALLTID sabbar det hela innan det hunnit att torka. Det är snarare regel än undantag att jag sabbar målningen. Så det känns faktiskt som att det där med att måla naglarna inte är någonting för mig. Det är ju inte kul att lägga ner 20 minuter av sin dyrbara tid när ändå hälften av fingrarna ser ut som hej-kom-och-hjälp-mig efter 5 minuter.

Ja menar, vad spelar det för roll om tre av naglarna ser jättefina ut när resten av dem har hack och avslitet?
Nej jag tappade sugen helt enkelt.

Men så, innan vi åkte på vår Sverigesemester i år, så läste jag om ett överlack som alla prisade hit och dit. Överlacket Seche Vite.
Jag tänkte att om det där funkar, och får nagellack att bli stenhårt på 4 minuter, då kanske till och med jag kan kunna måla naglarna lite oftare.
Det är ju så fint.
När det INTE blir förstört.

Så jag inhandlade lacket i Sverige, på Kicks. Och det är dyrt. 120 kronor tror jag att jag betalade. Och jag är INTE en sån där person som lägger mycket pengar på skönhetsprodukter. Nej jag är mer av en ACO-kräm i ansiktet-person. OM jag kommer ihåg att smörja in mig vill säja ;)

Första gången jag provade det var dagen vi skulle gifta oss. Naglarna såg så tråkiga ut så jag strök på lite lack för att få lite glans.
Redan på eftermiddagen började lacket att flagna och jag kunde dra bort hela nagelns lack på en gång.
Så det blev en besvikelse.

Så har lacket fått stått i badrumsskåpet och väntat på att jag skulle få lite lust att prova det igen. Jag tänkte som så att det kanske flagnade för att jag inte hade något under det.
Med ett riktigt lack under så kanske det sitter
bättre.

Så kom tillfället idag, när Irma, efter ännu
en jobbig natt, ville sova förmiddag och
Alexander var uppslukad av en film.
Jag fick 3 minuter ensam på toa och tänkte
att nu kör vi.
Går det så går det.
Om inte så...?

Så nu sitter jag med det på.
Efter 5 minuter när jag skulle ta kort på det
fick jag första slaget av kemeran och slog
bort en del av lacket.
Då var det inte torrt.
Men nu har jag suttit här ett tag, mindre
än vanligt, och lacket verkar torrt.
Nu ska vi bara se vad det tål en hemmfrus
och småbarnsmammas liv.
Jag får återkomma i frågan.

/Y, som är värstans nöjd över att ha målat i alla fall.

Kommentarer
Postat av: ♡ Mirre - En fotograferande hundtoka

heheh duktig du är och ska bli spännande att höra resultatet =D

2011-08-29 @ 13:49:55
URL: http://myflowergirl.blogg.se/
Postat av: Emelie

Sv: Jag tycker det var ganska bra :) alltså det torkar ju inte på en sekund men det gjorde nagellacket hårt och hade en fin glas så nöjd är jag :)

2011-08-29 @ 17:39:40
URL: http://crazynails.blogg.se/
Postat av: ♡ Mirre - En fotograferande hundtoka

LÄnge sedan jag hann måla naglarna, jag som typ alltid är, hehe. Ja, jag är ivrig att färga slingor igen, men färgade nyss i utväxten så håret måste nog få vila någon månad, men i slutet av sept tänkte jag lägga i dem =D, nästa lön så att säga =D



ha en toppendag nu =D

kramar

2011-08-30 @ 06:51:47
URL: http://myflowergirl.blogg.se/
Postat av: Therese

Ha, ha. Jag satt precis och bet på naglarna när jag surfade in på din sida. Jag kanske ska pröva lacket och hoppas på att det inte smakar gott.



Kram

2011-08-30 @ 08:56:37
URL: http://lilla-majken.blogspot.com
Postat av: AnnaWK

Sv: Äsch de tär ju inte som om de tar massor av plats och är det något man inte gillar går det ju bara att trycka på delete. Dessutom förändras i alla fall mina favoriter, något jag aldrig använt innan kan helt plötsligt få en chans.



Hur kommer det sig att ni har flyttat till Gran Canaria?

2011-08-30 @ 09:28:48
URL: http://annawk.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise

Ska bli spännande att få höra hur resultate blev. jag målar heller aldrig naglarna, fast jag skulle ha tid till det. Glömmer helt enkelt och tycker inte att jag har snygga naglar :( Kram

2011-08-30 @ 11:52:56
URL: http://madredetres.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0