Skrivet den: 2011-08-08 Klockan: 06:05:00

Läsare eller trafik på bloggen?

Kommer ni ihåg när jag skrev detta inlägg >>> om mer trafik på bloggen.
Nu har jag provat det och bägge två fungerar faktiskt.





Först så surfar man runt på en massa sidor och läser andras bloggar, och sedan så kommer det läsare och surfar in på din blogg.
Frågan är bara om de läser?

För visst gick besöksstatistiken upp i skyhöga höjder när JAG först surfat runt på bloggar. Men frågan är ju vad det är man vill ha.
Vill man ha höga besöks-statistik-siffror?
Eller vill man ha besökare som verkligen läser det man har skrivit och inte bara jagar besök till sin blogg?

För det är ju så som jag har kommit på/lärt mig av mitt surfande. Direkt när jag kommer in på en blogg så märker jag om det är något för mig.
Något med utseéndet, något med orden som används, styckeindelningen i texten, ja jag märker om jag gillar det.
DÅ stannar jag kvar och läser lite mer.
Och gillar jag det då, det som jag läser, då läggar jag till i mina favoriter och återkommer självmant till bloggen.

Så visst. Jag är ganska hård på det jag läser.
Jag dömmer ganska snabbt.
Ser jag en 14-tis med en massa bilder BARA på sig själv i olika poser och som skriver typ doh, jä eller annat som jag inte förstår, ja då sticker jag illa kvickt.
Sånt tycker jag inte är intressant.

Sedan finns det ju sådana bloggar som man följer av en slump. De som kommenterar vad jag skrivit och så tittar jag tillbaka, in hos dem och läser vad de skrivit. Och så fastnar man i livsöden på det sättet.

Men jag har mina stammställen och de ändrar sig hela tiden i och med att de ändrar sig. Och att jag kanske blir kräsnare av vad jag läser på grund av vad jag har tid med.

JAG vill i alla fall att mina läsare kommer hit självmant och om det kommer tillbaka så är det för att de tyckt om något som jag skrivit eller känner sig intresserade av vad som händer här.
Därför har jag lite lagt det där på hyllan med att toksurfa runt på sådanadär ställen för att få bloggtrafik till min blogg.
Det fungerar.
Men jag tror nog att jag vill ha läsare snarare än trafik på min blogg.

Vad är du för någon?
Du behöver inte svara med namn. Jag är bara nyfiken på vad du är för slags besökare.

A: Jag är här för första gången och kom hit av en slump.
B: Jag sökte på något om Gran Canaria och kom hit för att läsa om det.
C: Jag kom hit via en sådan trafikmotor.
D: Jag brukar följa din blogg lite då och då.
E: Jag kommer hit när du har skrivit något på min blogg.
F: Jag kommer förbi här nästan varje dag.
G: Kom förbi här för att du lämnat en kommentar på min blogg.

Tack för medverkan...

/Y

PS Alla besökare hjärtligt välkomna, hur ni än kom hit ;) DS

Kommentarer
Postat av: Katja

F och ett eget tillägg: H = för att jag känner dig :)

Hoppas allt är bra med dig! Och vännen, stressa inte över vikten... Stress har en negativ inverkan på viktnedgång... Önskar dig allt det bästa!!

Kram

2011-08-08 @ 10:40:28
URL: http://isnusmumrikens.blogg.se/
Postat av: yaiza

F: Jag kommer förbi här nästan varje dag



Du tråkar aldrig ut mig med din blogg :)

själv så är jag så himla dålig på att uppdatera min blogg, men tack för kommentaren :)



säger som föregående, stressa inte upp dig över vikten, huvudsaken är att det händer saker tillslut, ibland tar det längre tid innan allt börjar visa sig o sen går det i rasande fart :)



kram

2011-08-08 @ 15:56:43
URL: http://blingmorsan.blogg.se/
Postat av: ewa trulsson

Jag hitta dig via grancanaria.st

Jag tycker det är jätteroligt att läsa din blogg o tittar in 1 gång om dagen.

Älskar att läsa din blogg, varför kan jag inte förklara.....

Ha det bra

2011-08-08 @ 17:08:32
Postat av: Ina

F och H ;-) Alltid kul att läsa om ditt liv och leverne.

Sköt om dig!

2011-08-08 @ 17:17:07
Postat av: Annelie

Jag vill ha läsare på min blogg :-)



jag minns inte riktigt hur jag hittade din blogg. Men jag är kvar för jag tycker det är intressant att läsa det du skriver och följa ditt liv på en ö som jag gärna själv skulle vilja bo på. Du har gjort något jag önskar att jag vågade göra, lämna Sverige :-) Sedan så är du ju inne hos mig och skiver också och det är ju alltid roligt :-)

2011-08-08 @ 19:36:06
URL: http://anneliestankar.wordpress.com/
Postat av: Marie-Louise

Jag är helt klart en F :)

Fast jag hittade hit av en slump, fastnade för ditt sett att skriva och stannade kvar och återkommer varje dag, Kram

2011-08-08 @ 22:28:50
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise

Jag testar igen, kanske droppar det in två kommentarer från mig sen...

Jag är helt klart en F. Jag kom hit av en slump och stannade kvar, kikar in varje dag. Kram

2011-08-08 @ 22:32:47
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Eva

"Sammalika" som föregående kommentar. Alltså ett F.

Kram från Örnsköldsvik

2011-08-09 @ 11:20:29
Postat av: Viktkamp

Jag minns inte hur jag hittade till dig, om det var för att du kommenterat min blogg =) Jag tycker iaf om att läsa din blogg, du skriver på ett sätt som fångar en =) Jag ogillar annars bloggar med långa texter men här kan jag läsa till ögonen blöder ;) Kram

2011-08-09 @ 12:13:11
URL: http://viktkamp.webblogg.se/
Postat av: Åsa

Så är det ju... besöksstatistiken får ju inte bli viktigare än läsarna!! För det ÄR två vitt skilda saker! Visst känns det deppigt ibland, när ens kurvor rasar.

Jag läser här varje dag, har dig på bloglovin!!



Kram!

2011-08-10 @ 18:26:43
URL: http://asassecondtime.blogspot.com
Postat av: Everlasting

Jo, jag tänker precis likadant. Men lite tänker jag också att ju fler som ser min blogg desto större är chansen att någon fastnar. Fast lite desillusionerad blir man ju när man får hundratals (nåja) kommentarer där kommenteraren inte läst innehållet, och en "riktig" kommentar.



I alla fall, jag gillar din blogg för att du skriver med innehåll och tänker igenom det du skrivit. Det är det viktigaste för mig.

2011-08-18 @ 11:55:03
URL: http://kattisbiggestfan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0