Skrivet den: 2011-08-26 Klockan: 14:33:48

Fredagsvägningsfest :)

I går när jag stog och borstade tänderna så tittade jag mig i spegeln och tyckte att jag såg konstig ut.
Ja kanske inte konstig men annorlunda ut.
Smal på något sätt.

Nyckelbenen började att anas och ansiktet såg inte så uppsvullet ut.....tyckte JAG.
Nu står du allt och inbillar dig saker Yohanna sa jag till mig själv.
Hallucinationer på hög nivå.
Önsketänkande.

Jag skojjade lite med mig själv och tänkte att jag borde göra ett inlägg om detta på bloggen och ta ett roligt kort på mig när jag drar in kinderna sådär som kändisar gör på foton, typ Vicke Beckham, och spänner halsen så nyckelbenen och halssenorna syns.
Självironi på högnivå.

Så gick jag och la mig.
När jag vaknade i morse så var det vägningsdags precis som vanligt på fredagar.
Och SOM VANLIGT så tänkte jag att vad kul det vore om vågen överaskade mig med en riktig djupdykning. Tänk om jag väger under 70 kilo sisådär huxflux.
Tänk vad förvånad jag skulle bli då ;)

Så det är klart att jag blev lite skeptisk när jag tittade ner på displayen och såg att vikten sjunkit med nästan TVÅ kilo från förra veckan.
Inte under 70 än, men på bra väg.
Två kilo på en vecka, det händer ju bara inte...

Visserligen så gick jag inte ner något förra veckan, så man kan säja att dessa två kilon är belöningen för bägge veckorna, de slog liksom ihop sig av någon mystisk anledning.

Och visserligen så har jag inte varit bra denna veckan.
Inget farligt.
Lite konstig i magen bara.
Illamående, magont och ständiga toalettbesök med rinnande resultat om ni fattar ;). Hade jag inte vetat att det var fysiskt OMÖJLIGT så skulle jag kunna tro att jag var gravid. För så har det känts. Lite obehaglig, inge sugen på något, lite svag och ont i magen.

Men nu är det inte så.
Det måste vara något annat, ett magvirus kanske. Tankarna har gått åt salmonellahållet men då får man ju hög feber och det har jag inte haft. Sedan har ju hela familjen ätit samma mat så då borde ju de fått det också.

Ursch, min far fick salmonella en gång när de var här. Nån rå mat som han fick i sig troligtvis.
Uj vad dålig han blev. Under en lång tid.
Nej sånt undviker man helst.

Hur som helst.
Jag har gått ner otroligt mycket denna veckan och det är jag tacksam för.
Äntligen kanske så lossnar det.
Jag fredagsfestar i alla fall.

Grattis Yohanna ;)

Kommentarer
Postat av: Alfva

Hurra! 2 kg är massvis ju! Men så är det oftast så att det som syns mest på vågen är när aptiten minskar av någon anledning. Därför jag är lite misstroende till alla dieter och snarare tror på mängden (tränar man får man såklart äta massvis) eftersom det är något man måste försöka få att fungera i vardagen.

Om jag måste dra ner på portionerna brukar jag alltid spä ut med gurka och morötter för att få MER. Fast så drar jag heller aldrig ner så jag måste gå hungrig, för då skulle jag ju bli tokig. Man är ju kvinna liksom.. ;)

Sludder, sludder - du är SKITDUKTIG! Kämpa vidare!

2011-08-26 @ 15:09:44
URL: http://alfvan.wordpress.com
Postat av: ♥ En pojkmammas vardag ♥

Shit va duktig du är!! Klart det syns då i spegeln :) Hoppas att du kryar på dig i magen också.

Kram

2011-08-26 @ 15:13:40
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com
Postat av: Helene

Grattis till dig...

Va duktig du är !!

Kör du nån speciell diet ??

Ha en mysig helg.

Kram Helene.

2011-08-26 @ 15:38:47
URL: http://helenesdagbok.blogg.se/
Postat av: Jouline

Hej! vad roligt att du hitta till min blogg :) Du jag ska va ärlig, jag kommer inte ihåg vad det typsnittet hette :( men jag ska klura lite till på det och kommer jag på det ska du självklart få namnet på det :) Hoppas du får en bra start på helgen!

2011-08-26 @ 15:38:51
URL: http://stylebyjouline.blogg.se/
Postat av: Mirre

Hehe klart det var mera markerade kindben, klart du såg rätt =D. Är målet att komma ner till 60kg??. Det är klart du kommer att lyckas med det =D.



Kramar

2011-08-26 @ 16:01:27
URL: http://myflowergirl.blogg.se/
Postat av: Anna

Åh, vadkul med resultat! Grattis till det och hoppas magen repar sig!

Trevlig helg!

2011-08-26 @ 16:04:59
URL: http://smid.blogg.se/smidsfashion
Postat av: Stina

Hej!

Tack för titten hos mig.

Hon är ofta så där den där goa ungen man har.:-)



Kram Stina

2011-08-26 @ 23:02:31
URL: http://hemmapalandet.blogspot.com
Postat av: Marie-Louise

Vad duktig du är. Grattis :) Kram fina

2011-08-26 @ 23:10:35
URL: http://madredetres.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0