Skrivet den: 2010-11-06 Klockan: 17:57:44

6 november 2010 Skoaffärer

När mina föräldrar var här och hälsade på sista gången så förälskade min mor sig i ett par skor.
Åh vad fina de var, åh vad sköna de var, åh vad prisvärda de var.
Hon köpte sig ett par.
Hon köpte mig ett par
OCH!!!
Hon köpte med sig två par med sig hem till sina kompisar.

Ett par dagar senare ringde hon mig och sa:
- Kan du gå till affären igen och kolla hur många skor de har. Jag har visat upp mina på jobbet och nu vill alla ha likadana.

Så det är det jag har pysslat lite med under veckan. Jag har varit runt i affärerna och köpt skor. Det är ett evigt pysslande och knåpande för att få ihop rätt par i rätt nummer och färg.
Men nu har jag 22 par i gästrummet.



Jag älskar att shoppa skor (och handväskor) och Spanien är bra på så sätt att här finns det mycket fina skor. Vädret tillåter ju att gå omkring i klackskor året runt så det finns en uppsjö med fina finskor. Jag har hela garderoben full, många har jag inte använt mer än en gång, om ens det.

Men jag tänker inte skicka 22 par på posten....det blir det inga bra affärer av. När föräldrarna kommer hit igen i jul så får de ta med sig en tom resväska och frakta hem alla skor i.

Men jag är mycket imponerad av min mor. Hon fick en idé och genomförde den.
Så vill jag också göra.
Jag har många ideér. Mitt problem är att jag oftast inte genomför dem. Jag tappar sugen på halva vägen.

Annars har jag rätt många, rätt bra ideér......

/Y

PS Blir du sugen på att ha dena sko också, så får du tala med min mor. Hon sköter detta. Men de är djäkligt sköna och lätta skor. Perfekt att jobba i. Om man har innomhusjobb såklart. DS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0