Skrivet den: 2010-11-22 Klockan: 18:43:52

22 november 2010 Är detta ett skämt eller?

Förra veckan var ju tuff, med täta amningspass på nätterna, och när fredagen kom så ville jag bara ligga i soffan med en unge på vardera sida och glo på TV. Ungarna skulle förståss vara som ljus och mamma skulle kunna slumra till lite då och då.
Så blev det inte.
Det var det veckoenliga lunchen hos svärföräldrarna. På darrande ben gick vi dit, men det gick bra. Vi kom hem i bra tid och fick ungarna i säng.
Nu skulle jag få gå och lägga mig.
Vipps så var tröttheten borta.
Det är ju så man går åt.....

Men jag kom väl i säng mer eller mindre tidigt och tur var det för natten som kom var inte att leka med. Irma somnade vid 21 och sov ända till 01. Det var nästan som i gamla tider.
Amma
Vaknade igen vid 02 och åt. Och mellan 02-03:30 så kom hon inte till ro utan jag ammade och ammade, ner i sängen, gnäll upp o amma. I flera omgångar. Till sist somnade hon med nappen kl 03:30.
Jag pustade ut i sängen och slocknade.
Kl. 04 vaknar jag av att Alexander står vid O:s säng.
-Mamma jag är kissig.
Jag kände på honom och han var alldeles nedkissad.
Byta blöja, byta pyamas, bädda ner igen. Då tyckte jag att han kändes lite varm. Tog tempen och han hade 39,5.
Suck!
Febernedsättande medicin och så bädda ner igen.
5 minuter senare var han vid min säng igen: Mamma jag kan inte sova..... (typisk scen från en komedi med halvdöd mamma).
Jag lade mig med honom i hans säng för att se om han skulle somna.
-Mamma du kan gå nu sa han efter ett tag, då han legar och snurrat i sängen.
5 minuter senare var han tillbaka vid min säng: Mamma får jag sova i din säng?
Ner med ungen i sängen och snurr snurr på glödhet unge.
-Ligg still nu Alexander, annars kommer du aldrig att somna.
-Jag går tillbaka till min säng nu svarade A. Pappa är alldeles för varm.
Och där somnade han äntligen. Runt 5.
Sedan började Irma surra i sin säng runt 7 och klockan 8 var Alexander på benen igen. Trots äventyrlig natt.
Konstigt nog kände jag mig ganska utvilad. För jag hade fått typ 2 långa sovpass. Ett på 3 timmar, 22-01. Och ett på 2 timmar, 05-07.


Mina små väckarklockor myser i soffan efter en tuff natt.

Sedan var det dags att ta tag i lördagen med all dess undanplockning och planerade planer.

/Y

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0