Skrivet den: 2010-11-10 Klockan: 13:36:29

10 november 2010 Onsdagsrapport

I morse så vaknade Alexander klockan 6 och kom in till mig. Jag låg och ammade och försökte få Irma att sova den sista timmen innan det var dags att gå upp.
- Jag vill ha ett plåster mamma. På mitt sår.
Vi tittade på fingret, det fanns inget sår.
Jag försökte lägga honnom.
5 minuter var han tillbaka igen.
-Mamma jag vill ha ett plåster.
Försökte med sängen igen.
5 minuter senare var han tillbaka och nu tyckte Irma att det var nog med sövningen. Nu ville hon ha underhållning också.

BLÄ! Jag blev mycket irriterad. För nu vet jag vad som väntar. Irma är ingen fara för hon sover igen under förmiddagen. Ja hon sov redan innan vi lämnade hemmet för att gå till skolan. Men A kommer att vara dödstrött när jag hämtar honom från skolan senare. Han kommer att gråta av trötthet och leta orsaker overallt för att få bli arg eller ledsen.
Och låter jag honom sova middag så kommer han inte somna förrens 23 i kväll och så är onda cirkeln igång igen.
Vad är det med ungar och sovning igentligen?
Varför sover de inte?
A började ju gäspa redan innan vi ätigt upp frukosten. Så han var ju inte utsövd....

Själv är jag lite lullig i huvet efter att ha ammat 100 gånger under natten, blivit väckt vid 6, irriterad direkt på morgonen, hittat en kackerlacka i frukostjosen (hann dock inte få den på bild innan jag hävde ner den i toan) och nu oroar mig inför eftermiddagen.
Men planerna är:



1. Färga färdigt soffan. Måste dock iväg och köpa er färg. Köpte upp all färg i en affär igår och nu måste jag iväg till en annan som har samma färg för att kunna avsluta projektet. Blir snyggt va?
En lite seak peak bara. Bilder kommer på det färdiga resultatet.

2. Tvätta. En grön maskin redan påsatt för dagen. Därmed måste också torr tvätt vikas och ny tvätt hängas. Det är som ett ekorrhjul det där.

3. Fodralet till soffan, som även skall färgas, skall klippas rent och trockeltråden ska tas bort.

4. Det ser ut att bli regn....Fast 5 minuter senare var det sol igen.

5. Det nya julgodiset som jag hittade i affären igår, skall inhandlas och skickas till familjen. Underbart nytt godis: hasselnötter täckta med vitchoklad och pudrade med kanel.

6. JAG!!! ska försöka hålla mig ifrån att äta upp allt kanel-jul-godis innan jag fått iväg det. De var helt underbara. Så överaskande smak. Jag har redan ätigt upp en påse. FYYYY!


Nu är det dags att ta tag i lunchen och gå och hämta busungen.
Håll en tumme för eftermiddagen.
/Y

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0