Skrivet den: 2007-09-11 Klockan: 18:32:45

11 September 2007 Hemma! Fast i Las Palmas

Ja nu är vi hemma igen och jag har äntligen satt på datorn och fått ett par minuter över att skriva.
Ja inte en enda gång blev det att jag skrev på Bloggen under min Sverige-vistelse. Förutom den gången då jag skrev om hur vi hade kommit dit.
Men nu är jag tillbaka igen och ska försöka att Blogga igen.

Men först lite om min semester.
Vi har haft det underbart. Vi blev så väl omhändertagna så. Vi har njutit i stora lass.
Jag vill ju inte visa allt för det får ni gå till hemsidan för att se alla bilderna men ett par smakprov på det vi har gjort kommer här.

image94    image95

image96
Vi fick sitta i trädgården och njuta av sol och gräs. Grillen tändes så fort som det blev tillfälle. Vädret bjöd på både sol, regn, värme och kyla.


image97

image98
Varje morgon klockan 9 så gick vi ut och gick, ur som i skur. Alexander låg varmt nerpackad i den andrahandsinköpta barnvagnen av märke EmmaLjunga. När han vaknade så fick han komma upp och se på djur och natur.

image99  image100
Vi började att ge Alexander små smakportioner av vanlig mat. Det var väldigt roligt att se.


Något annat som var väldigt roligt att se var Octavio på sina första kräftskivor. Men han gillade det starkt och försökte till och med sjunga med i snapsvisorna. Fast han blev inte supen under bordet, även om det var folk som försökte med det.
image101
Ena gången utomhus......


image102
....och andra gången innomhus.


image103
Alexander fick klappa Mollan.



image104
Vi var i Vimmerby i Astrid Lindgrens värld och hälsade på eftersom mina kusinbarn Oskar och Ebba spelar Madickens Elisabeth och Bröderna Lejonhjärtas Karl och Rasmus i Rasmus på luffen där. Tråkigt nog så regnade det och var kallt när vi var där.



image105
Mot slutet av perioden så började det bli mer och mer kallt och vi fick pälsa på oss vinterkläderna. Här är vi på speedway i Sannahed och kollar på Kumlas Indianer.



image106
Vi lyckades också få till en välkomstcermoni för Alexander i Pålsboda kyrka. Johnny (vår präst) ordnade så fint att vi fick vara i kyrkan med hela familjen och sjunga och tända ljus för att välkomna Alexander till oss. Dop kunde det inte bli tal om eftersom Alexander döptes i Arucas innan vi kom till Sverige och det dopet gäller även i vår kyrka.



Ja en månad går så fort och jag säjer som jag alltid säjer efter en sådan semester:
-Jag hann inte ens hälften av vad jag ville göra och jag hann inte träffa alla som jag velat träffa.

Men så är det, man hinner inte allt. Jag hoppas bara att de som jag inte hann att träffa inte är arga för det och de som jag bara hann att träffa i 5 minuter inte är ledsa eller besvikna för det.
Jag säjer som Terminator:
- I´ll be back!!!


För att se hela semesterns bilder och från dopet i Arucas, kika in på hemsidan. Jag lägger ut så fort som jag får tid, lite i taget.
www.yohanna.se

Kommentarer
Postat av: Ina

"No hard feelings!" Vår tid den kommer. Bilderna från er Sverige semester säger nog det mesta. Fullt upp...men, härligt härligt...:D
Kramar Ina med en just nu sovande familj

2007-09-11 @ 22:44:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0