Skrivet den: 2006-04-07 Klockan: 12:41:11

2 april 2006 Helg på stranden

Las Palmas, stranden La Laja, strålande sol +35 grader
Ja vädret höll i sig och vi kunde åka till stranden även denna helgen. Men nu åkte vi till en annan strand i Las Palmas som heter La Laja. Totalt finns det tre stränder i Las Palmas. Las Canteras som är den största (längsta) med allt från guldgul sant till vulkansvart. I ena änden är det turistigt med hotell och restauranger och i den andra änden så är det mer genuint med svart sand och surfare.
Men nu åkte vi i alla fall till denna stranden som är ganska lång och har finkorning svart-brun sand. Här är det mer avspänd stämning och folk ligger inte som packade sardiner utan man har lite svängrum runt sin handduk. Tyvärr var det ganska många flugor just den här dagen så vi som hade med oss tonfisksallad till stranden fick en hel svärm runt oss när vi öppnade picknickväskan. Vi fick ge upp till slut och nöja oss med att äta sockerkakan, det gick helt inte att äta salladen.....
Jag vet inte vad det berodde på att just denna dagen var det flugtätt.

Att sitta på stranden är väldigt intressant tycker jag, att titta på folk som spatserar förbi, på grannarna på handdukarna bredvid, på folket som badar. Man kommer liksom direkt in i vardagsrummet på en del familjer. Hur de beter sig, vad de pratar om osv...
Det finns allt slags folk på stranden. Allt från den topträndade muskelkillen som i tajt badbyxa bara vill visa upp sig till den smöllfeta 60-års-gubben som forfarande tror att han är en Don Juan.
Jag sitter och tittar och funderar på vad som rör sig i deras huvuden och så rätt var det är tittar jag till på min Octavio där han ligger och lyssnar på sin salsa musik i hörlurarna och då tänker jag att jag är väldigt lyckligt lottad......

Dagen avslutades som vanligt med rast prommenad i lös sand för att få bort dagens kalorier....

La laja Octavio


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jädrans vad smal Octavio har blivit. vad skönt han ser ut att ha det på stranden. Kram från Emmis

2006-04-07 @ 20:42:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0