Skrivet den: 2014-10-06 Klockan: 23:34:15

Här blev det en bra födelsedag trots allt

Hej!
Det var länge sedan. 
Så länge sedan att jag faktiskt känner mig lite ovan när jag skriver här. 






Jag ser på statistiken att ni är ett jäng trogna som tittar in här även om jag inte skrivit ett smack på JÄTTELÄNGE - super-duper-jätte-länge. 
Tack för det. 
Sånt känns i hjärtat. 

För ärligt talat så har jag ju varit ganska orolig för hur det ska gå med bloggen. 
Jag är inte klar med den än känns det som. 
Men det har inte funnits tid. 
Och de små andningshål som funnits har varit tvungna att användas till just ATT ANDAS. 

Jag har jobbat på dagarna. Kommit hem och matat ungar och dragit iväg på eftermiddagsjobb när Älsklingen kommit hem. Två dagar i veckan har jag haft kvällskurser och andra dagar privatlektioner utöver detta. 
När jag kommit hem på kvällarna har jag duschat och ätit och sedan har det varit dags att förbereda morgondagens klasser. 
Midnatt har blivit min nya säng-gångs-tid. 

På helgerna har jag varit död. 
Ungarna har blivit försummade. 
Äktenskapet går på autopilot. 
Ändå är jag fattig som en kyrkråtta. 
Och nu kommer julen. 
Jag kan inte fortsätta såhär. 
Det vet jag. 
Men det börjar lugna ner sig nu. 
Saker börjar lägga sig på plats. 

Men det var inte det jag skulle berätta om nu. 
Detta skulle inte bli nått klageri-inlägg. Det är måndag och hela veckan ligger framför en med möjlighet att göra nya underverk. 
Sist jag skrev var det ju min födelsedag. 
En månad sedan. 
Huvaligen vad tiden går. 

Min födelsedag. 
Jag var trött och hade inget planerat. 
Och jag hade heller inte lust med något. 
Men det blev jättebra ändå. 
Eller kanske just på grund av fattandets och lusten på planer.

Jag blev sjungen för på mina bägge vuxen-svenska-klasser under veckan innan. Brytande på spanska förstås men det gör ju det hela mer genuint. 

När jag kom hem från jobbet, på födelsedagen, behövde jag inte laga mat utan blev ivägskjutsad till hårfrisörskan med en macka i handen.  Och när jag kom hem var det blommor och presenter. 
Veckohandlingen slapp jag dock INTE undan. 






På kvällen vankades det överaskningsbesök med KÖPE-tårta och härligt fredagsmys av bästa väninnan med familj. 
























Och på söndagen åkte vi på utflykt (foton från detta går jag återkomma med för det blev så mycket fint). Något som sedan visade sig vara ännu ett överaskningskalas och lunch på lokal. 
Jag kom hem lite rund under fötterna, en SÖNDAG ;)
Så på måndagen var jag en aning trött. 
Men lycklig. 
Och nöjd med mitt firande. 


















Ha ha slutet gott allting gott. 
Och det bästa med att fylla fyrtio-något är att det bara känns som att det blir bättre och bättre. 

/Y





Kommentarer
Postat av: eastcoastmom i Connecticut

Klart man kan fira en söndag också! Klackarna i taket!!!

Svar: Härligt att höra. Mer firning på söndagar alltså ;)
Yohanna i Las Palmas

2014-10-07 @ 01:53:15
URL: http://grrringo.blogspot.com
Postat av: Freja

Det där jäkla livspusslet kan vara ett helvete att få ihop, hoppas det faller på plats för dig! och så glad jag blir över att du blev firad och slapp arrangera något själv! Jag är in varje dag och sänder en tanke till dig som sliter så hårt!

Svar: Ja jag blev så glad över att jag inte behövde göra något själv. Jag tror jag börjar vänja mig nu och då blir ju allt mycket lättare.
Yohanna i Las Palmas

2014-10-07 @ 19:02:54
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Ruth i Virginia

Åh, va roligt att du blev firad!
Två dagar i rad!
Hoppas du kan sakta ner ditt vilda schema en bit.
Tufft för både dej och resten av familjen
kan jag tänka mej.
Hjälper så gott jag kan från andra sidan.

Ruth i Virginia

Svar: Tack så mycket. Det verkar bli lugnare nu. Peppar peppar ta i trä. Den vanliga ketchupeffekten som vanligt. Först har man inget och sedan kommer allt på en gång.
Yohanna i Las Palmas

2014-10-08 @ 04:16:06
Postat av: Hyrestanten

Kul med överraskningsfirande :) Men om du arbetar mer än heltid och dessutom privat på kvällarna är det något galet om du inte får en bra lön. Låter riktigt märkligt. Vad är det för arbetsgivare?
Kram!

Svar: Här är det inga bra löner. Folk slavar för löner på 10.000 kr. Nästan ingen tjänar mer :(
Yohanna i Las Palmas

Postat av: Jennyj

Jag älskar ju att fylla år, men inte att bli äldre...ehhh...ja, det är en ekvation som inte går ihop, men ändå ... härligt att du blev firad! Men måste fråga en sak: Hur smakar tårtorna där nere? En kompis till mig bor i USA och hon säger att tårtorna är jättefina och liksom "påkostade" på utsidan, men smakar inte gott. Och även då hon försöker göra "svenska" tårtor är det svårt att hitta rätt ingredienser osv Men jag hoppas att din tårta var lika god som den ser ut! kramen

Svar: Likadant här. Inga goda tårtor alls. Bara sött. Ingen smak. Jag gör bättre ;)
Yohanna i Las Palmas

2014-10-12 @ 17:17:21
URL: http://jennysviktigaliv.blogg.se
Postat av: Lisbeth

Det är väl så att vissa tider är det svårt att hinna med helt enkelt. Är inne i en sådan period också. Men det brukar ju vända.
Så småningom :)
Kram och grattis i efterskott! <3

Svar: Ja som tur är så brukar det ju vända....brukar ;)
Yohanna i Las Palmas

2014-10-15 @ 19:38:41
URL: http://www.bettans-place.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0