Skrivet den: 2014-11-27 Klockan: 23:45:21

Här kommer det besök till Sverige

....när tre av mina svenskaelever ska åka till Stockholm imorgon, fredag.
 
 
 
 
 
Helt plötsligt en dag, på svenskalektionen >>>, kom Victor och sa att han köpt en biljett till Stockholm.
90 euro.
Som hittat.
Tur och retur.
Bara sådär.
Hux flux.
 
- Jag ska åka till Stockholm och försöka lära mig svenska under några dagar.
Och för att se hur det är där innan jag flyttar dit.
Sa han som om det var den naturligaste saken i välden.
 
Det blev fler som blev sugna och nu är de tre som åker i morgon.
Jag ska ERKÄNNA att jag vad SÅÅÅÅÅÅ nära att följa med jag också.
90 eru, det kan ju liksom inte bli billigare.
Om jag inte haft jobb, om jag inte haft barn, om jag inte varit så vuxen....om jag inte varit så feg ;)
Men som sagt, såååå nära.
 
 
 
 
 
Det här är Marta, Victor & Viktoria.
De är tandläkare och si så där en 25 år.
De åker till Stockholm i morgon fredag och vi ska få följa deras äventyr och vad de lär sig här på bloggen.
 
De vill gärna lära sig/öva sin svenska.
Så....
 
STOCKHOLMARE!!!
Kan vi fixa någonting åt dessa vetgiriga svenska-elever?
Vad ska de se i Stockholm?
Är det något speciellt på G?
Nån som har tid och lust att ta med dem på någonting?
Kan vi stämma träff på nått fik och öva svenska?
Nån som kan fixa fram lite snö så där på ett par dagar ;) ?
 
De är bara där tills nästa fredag så det gäller att vara snabb.
Nån som vill lära känna ett gäng kanariebor?
Hör av er.
 
Nä jag är inte alls bitter ;)
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Jenny

Oj, vad synd att jag är så upptagen just nu annars hade jag gärna umgåtts med dem ! Kul ändå, att bara spontanåka så där :)
kram

Svar: Ja vad synd. Men kanske en fika. Det tar inte så lång tid. Dela gärna vidare på Facebook. Det kanske är nån annan, eller nån som du känner, som är intresserad.
Yohanna i Las Palmas

2014-11-28 @ 00:03:16
URL: http://jennysviktigaliv.blogg.se
Postat av: Victor Ramos

Hej! Jag är son till Cristina Ramos , jag kan gärna träffa dina elever, tyvärr bara kvällen den 4:e eller den 5:e .då jag pluggar inför ett prov den 3:e så har jag några få lediga dagar nu.+46706082289 de får gärna ringa victor

Svar: Tack så jättemycket. Du har fått mail.
Yohanna i Las Palmas

2014-11-29 @ 02:53:36
Postat av: Ruth i Virginia

This is sooo exciting!
Vilken skillnad du har gjort.
Har kontaktat en bloggkontakt, som
säker skulle vilja träffa dina vänner.
Tandläkare?? Behövs i Sverige?

Svar: Låter jättebra. Tack så jättemycket. Med internet kan man flytta berg ser det ut som. Ha ha.
Yohanna i Las Palmas

2014-11-29 @ 05:25:44
Postat av: Ditte

Hej!
Såg ditt inlägg och skulle gärna träffa dina elever på måndag förmiddag om det passar. Jag bor på Söder men är flyttbar. Annars kan vi ses hos mig och jag kan visa Söder för dem. Snö kan jag däremot inte få fram. På tisdag åker jag själv till Spaninen.
Skicka mig gärna ett mail.
Hälsningar Ditte

Svar: Välkommen hit ner då går man säga.
Yohanna i Las Palmas

2014-11-29 @ 11:26:42
URL: http://akker.blogg.se
Postat av: Hyrestanten

Att du har barn och arbete förstår jag men rädd och vuxen? Varför skulle du vara rädd för några dagar i Stockholm och hur kan det hindra att vara vuxen? Du har ju både pappan och farföräldrarna till barnen som kan ta hand om dem. Det har funnits gott om billiga flygstolar nu under november, ca 300 kr tur och retur. Så roligt att eleverna åkte iväg. Hoppas de blir nöjda. Det blir spännande att få veta vad de tyckte om Sverige :)

Svar: Ja det var bulligt nu. Jag menade att när man är vuxen då har man många ansvar. Jag har ju ett annat arbete på eftermiddagarna som jag inte kan lämna. Och svärföräldrarna och också andra åtaganden. Det var enklare när man var ung och inte hade nån annan att tänka på än sig själv ;)
Yohanna i Las Palmas


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0