Skrivet den: 2014-11-28 Klockan: 23:48:03

Äventyr i Stockholm fredag 28-11-2014

...och det verkar som att mina elever (som är på äventyr i Stockholm >>>) har kommit fram till RÄTT plats och är välbehållna, vilket inte alltid är så lätt.
All heder åt dem.
 
 
 
 
Jag har fått whatsapp och foton från mina svenskaelever som är på äventyr i Stockholm denna veckan och det verkar som att allt har gått bra. Vilket inte alltid är så lätt när man ska resa med Ryanair.
Visserligen ska ett ID-kort gälla lika bra som ett pass inom EU - I TEORIN.
Men när man flyger med "vissa" bolag så kan de hitta på egna regler...
...man vet aldrig.
 
...och när man flyger på ett ställe som inte "riktigt befinner sig I Europa så vet man ännu mindre ;)





 
Men de är på plats på sina respektive ställen och verkar vara nöjda.
Det finns visst ett ställe på internet där man kan leta efter rum/hus som privatpersoner hyr ut runt om i välden för folk som inte har råd/inte vill ta in på hotell.
Och där befinner sig halva gruppen.
På Monicas palace.










 
Jag kan inte tro mina ögon när de skickade ett foto på FREDAGSMYS med ditsmugglad kanarisk rom. Jag har verkligen lärt ut detta med fredagsmys ;)
 






Förslagen på aktiviteter börjar droppa in och vi är jättetacksamma för alla tips och hjälp som vi kan få. Fortsätt att föreslå och kom med tips. Och skulle vi kunna fixa en dag då vi/ni träffas på något fik för att ta en kaffe och öva svenska så vore det toppen.
När kan ni?
Vad finns det för ställen?
 
Nu, dags för att vila och smälta alla intryck.
Vi återkommer.
 
God natt!
 
/Y

Kommentarer
Postat av: yaiza galvan aho

Dom får hojta till om dom åker utanför stockholm, bor i eskilstuna ju så dyker dom upp här nått i veckan så bjuder jag på typiskt svenska fika :-)

Svar: Eskilstuna??? Ha ha. De har fullt upp i Stockholm verkar det som. Men vi kanske kan starta en trend och det kommer fler. Tack för erbjudandet i alla fall.
Yohanna i Las Palmas

2014-11-29 @ 15:52:59
URL: http://blogg.loppi.se/blingmorsan
Postat av: Freja

Åhh, så kul! Jag önskar jag bott i närheten och inte typ tusen mil bort från Stockholm. Jag hade helt klart bjudit ut dem och pressat dem på allt om dig!

Svar: Ha ha ha det låter farligt.
Yohanna i Las Palmas

2014-12-01 @ 00:14:11
URL: http://frejareddevil.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0