Skrivet den: 2014-05-05 Klockan: 13:26:12

Måndagslista och arbetslös

...och jag vet inte riktigt om jag ska sätta mig ner och uppdatera CV:n och ta tag i arbetssituationen på en gång, eller om jag ska lägga mig i sängen och "passa på" medans det ges tillfälle.
 
?
 
 
 


 
Saken är den att jag började med en morgonrunda direkt efter skollämningen. Här ges ingen pardón. ÅTTA kilo blev slutnotan efter 6 månaders jobb och avklarad mens.
Så nu vet ni det ;)
Det ska bort nu.
Och bäst att köra igång med hårdhandskarna på en gång. Jag planerar att INTE vara arbetslös så värst länge. Tillräckligt bara för att bli av med detta, hinna njuta av sommaren och slutföra en del projekt.
 
Men det blir ju sällan som jag planerar...
 
Och efter morgonrunda, alias fettbrännartur, så är energin på topp och att lägga sig i sängen verkar inte så lockande som det verkade när väckarklockan ringde i morse.
Varför varför varför???
Varför smakar inte choklad så gott när man FÅR äta den?
Etc?
 
 
 
 
- att det är måndag och jag har "ta-tag-i-saker-och-få-dem-fixade"-känslan idag.
 
- att jag blev arbetslös NU och kommer få ha hela sommaren till sommarlov med min familj utan att behöva trassla med det där med att VEM ska ha hand om ungarna när vi jobbar och vem ska ha semester när.
 
- att jag har TVÅ jobb som jag ska söka ;)
 
- att jag börjat med en vuxen-svenska-klass som verkar bli jätterolig.
 
- att det är kanonväder ute idag. Vinterkläder skall tvättas och stuvas undan BUMS.
 
- att jag fick en hel påse med avlagda kläder till mig och en till Lillskatten från grannen i sommarstugan som hade rensat garderober.
 
- att vi haft en bra helg i sommarstugan UTAN stress.
 
- att i helgen är det EUROVISIONEN och som vanligt ska det fixas till något. Kanske blir det något nytt i år. Vi får se.
 
 
 


 
 
 






 
Veckan ser ut att bli bra.
Dags att ta tag i den.
 
/Y
 

Kommentarer
Postat av: Annelie

Låter härligt :) Jag gjorde tvärtemot dig, jag la på mig 5 kg efter att jag blev arbetslös 😮 men de ska bort innan jag åker på semester :) Hoppas verkligen att vi kan ses då :)

Svar: Snart dags igen? När?
Yohanna i Las Palmas

2014-05-05 @ 14:57:42
URL: http://anneliestankar.wordpress.com
Postat av: Annelie

Ja just det, se till att behålla värmen några veckor till så det är riktigt varmt och skönt när jag kommer 😃

Svar: Ja det hoppas jag också. Det har varit lite kyliga vindar här nu en vecka.
Yohanna i Las Palmas

2014-05-05 @ 14:58:58
URL: http://anneliestankar.wordpress.com
Postat av: Freja

Eurovision! Jipeee! Och visst är det tur i oturen att du blir lite ledig nu inför sommaren och hinner fixa undan saker när ungarna är på skolan så du sen kan ha sommarlov med dem! Härligt! Fast jag tror ju du kommer att få jobb snart igen, jag håller tummarna!

Svar: Ja visst är det perfekt tajmning. Men jag har också tror att jag inte kommer att gå här länge. Eller en förhoppning ;)
Yohanna i Las Palmas

2014-05-05 @ 23:16:08
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Marie-Louise

Vila lite och återhämta krafterna - så kan du skriva CV sen <3 Kram

Svar: Skön inställning ;)
Yohanna i Las Palmas

2014-05-06 @ 19:56:52
URL: http://madredetres.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0