Skrivet den: 2014-05-03 Klockan: 00:29:32

Här vare Valborg också

....och allt var precis lika hemtrevligt som förra året. Med den skillnaden att i år hade jag med mig HELA familjen på denna svenska tradition. 






Men något som jag glömde ta upp i förra listan om svenskar är att: 
- svenskar är för präktigt punktliga. 

Vi kom en HALVTIMME försent. Som är nästan för tidigt i kanariska mått mätt. Och då var alla redan på plats, hade paxat alla bord, dukat upp sin picknick, gått tipspromenaden och höll som bäst på att grilla. 

De kan ju inte ha kommit klockan punktligt. 

De måste ju ha stått i grinden och trampat redan flera timmar innan. 
Jag är INTE svensk på det sättet. 
Mina föräldrar är, och de suckar tungt varenda gång de stämmer träff med Familjen Kaos. 

När vi till slut kommit i ordning, fixat bord, gått tipspromenad och grillat korven, ja då var alla andra mitt i "vintern rasat ut.."  
Ja inte ALLA, för det kom andra efter oss som vi fick ät-sällskap med. 


































Rätt vad det var när jag stog och grillade kom det fram en dam och sa:
- jag måste ge mig tillkänna, jag läser din blogg. 
Jag blev så paff och glad att det enda jag kom på att göra var att ge henne en bamsekram. 
Jag menar, vem kan tro att det är nån dom läser det här blajjet som jag skriver. Det känns så overkligt. 

Hon kom med ett förslag på inlägg som jag håller på och suger på. 

Det var det. 
April avklarad. 
Nu går vi in i maj. 

/Y


Kommentarer
Postat av: Ruth i Virginia

Vilken trevlig Valborg!
Dom där korvarna ser superläckra ut.
Älskar grillad korv!!

"Vem kan tro att det är nån som läser ..."

Här kommer svenskheten fram igen. Hoppas du
leende sade till damen ifråga: "MEN va´ kul
att du gillar min blogg." Hur enkelt som helst.
Try it - you´ll like it! :)
Det är helt OK att vara bra!!

Svar: Jag menar bara att det känns konstigt att det sitter folk och läser det jag skriver. Och jag sa inte tack till damen för hon sa ALDRIG att hon gillade den ;) HAHA!!!
Och korvarna var kalasgoda.
Yohanna i Las Palmas

2014-05-03 @ 05:59:38
Postat av: Bibbi

Hola, Även jag måste ge mej tillkänna! Har läst din
jättetrevliga blogg sedan starten 2006 och ser fram mot många ytterligare år.
Hälsningar från Norrköping

Svar: Ända från starten!!! Wow! Mycket har hänt sedan dess. Du måste verkligen vara uthållig ;) tack så mycket och hälsningar tillbaka.
Yohanna i Las Palmas

2014-05-03 @ 09:53:08
Postat av: Veronica

Jamen här är en till som läser din blogg! Tycker den är sådär ärlig och bra! Keep on writing!! :)

Svar: Tack för det. Bamsekram till dig också genom cyberrymden.
Yohanna i Las Palmas

2014-05-03 @ 16:15:09
Postat av: Freja

Åhh, du fick träffa ett fan, lyllo dig!

Jag är präktigt punktlig och blir galen på min man och hela hans familj som är så sena av sig med allt....

Svar: Ha ha vi skulle inte gå ihop, du och jag.
.....på den punkten ;)
Yohanna i Las Palmas

2014-05-03 @ 20:59:25
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: dalkullan

Först o främst GÅ I TID finns ingen ursäkta planering.....!!!!

Svar: Vem är det som bestämt att det alltid är rätt att komma på utsatt tid?
Yohanna i Las Palmas

2014-05-04 @ 00:48:18
Postat av: Hyrestanten

Var det Skandinaviska klubben eller Svenska kyrkan som ordnade Valborgsfirandet? Jag kan tänka mig att det är skoj för dig att träffa några andra svenskar på ön. Kul med din bloggläsare :) Förra vintern på GC träffade jag några som brukade läsa min blogg och jag blev också jätteförvånad. Förvånad men glad.

Svar: Jag tror att det var varken eller. De har en kommitté till Valborg som anordnar detta. Valborgshäxorna ;)
Konstig känsla det där. Att ha läsare ;)
Yohanna i Las Palmas

Postat av: Marie-Louise

klart man läser den här bloggen :) ska bli spännande att få läsa vad hennes förslag på inlägg var sen. Kram

Svar: Ha ha, ja det är väl klart ;) Kommer kommer...
Yohanna i Las Palmas

2014-05-13 @ 15:10:07
URL: http://madredetres.blogg.se
Postat av: Mor o Far

Nu har vi ändrat e-postadress.

Svar: Vad bra. Så nu får ni meddelandena när jag svarat här ;)
Yohanna i Las Palmas

2014-05-13 @ 16:48:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0