Skrivet den: 2014-05-04 Klockan: 14:06:57

Här âtervände vi till stranden

....efter nästan ett âr i vinterdvala, öronoperationer, jobbande och allmänt latande kom vi nu tillbaka dit vi brukade spendera den mesta av vâr sommarstugetid.
PLAYAN ;)





 
För att gâ till stranden är ingenting som jag skulle kalla för avslappning ;)
I alla fall inte förr i tiden.
I âr verkar det som att det kommer att bli bättre.
Det verkar som att jag ÄNTLIGEN har landat i rollen som kanariebo, istället för sol-desperat turist.

























 
I âr har vi tagit det lugnt. Suttit pâ terrasen och njutit. Gâtt till poolen om det blivit för varmt. Legat i sängarna och gosat om vi varit trötta.
Bara varit.
Inte stressat i väg till stranden.
 
Förr i tiden, typ förra âret, sâ var det högintensiv playa-njutning som gällde. Allt var millitärt planerat. Här skulle det njutas och utnjyttjas.
Sâ fort som det vaknades pâ morgonen skulle det gâs upp och ätas frukost i rasande fart.
Tänder skulle borstas, ungar skulle smörjas in, väskor skulle packas, matsäck skulle fixas och sedan skulle hela lasset forslas ner till stranden.
Innan 12 skulle vi vara där, annars sâ var det bortslösande av tid.
Stranden skulle kunna bli full och vi skulle kunna bli av med den bäst platsen.
Jag skulle kunna MISSA att bli solbränd.
 
Jag vet att den kanariska familjen tittade pâ mig.
När ska hon den där Yohanna slappna av?
 
TIO âr har det tagit med ständig sol (ja ständigt är ju att överdriva när det gäller Las Palmas, men i södra delen av ön sâ) och en dos med heltidsjobb, för att jag skulle slappna av och börja njuta.
Det kommer sol i morgon ocksâ.
Och om inte i morgon sâ kommer den i alla fall SNART.
Man behöver inte vara pâ stranden frân tidig morgon till sena kvällen.
Jag har gott om tid pâ mig att bli brun. (Hur som helst sâ blir jag ju aldrig brun utan mest grisskär och som mest lite fräknig.)
Helgerna är till för att slappna av, vila upp sig och vara med familjen. Sâ att man orkar med veckan som kommer.
Och det ÄR egentligen skönast att sitta i skuggan ;)
 
Men jag förstâr svenskarna som kommer hit.
Mina föräldrar när de kommer, kommer inte för att vara med oss. Varannandag mâste de ligga vid poolen och sola. Inte leva vardagsliv med oss.
Man kan ju inte âka tillbaka frân Kanarieöarna utan att vara solbränd.
Eller klassikern som en vuxenelev berättade om pâ sista klassen.
Att man inte vill ta pâ sig solskyddsfaktor med för högt nummer. Dâ kommer man ju inte att hinna fâ nâgon färg. Helst ska det vara coccos-olja direkt. Pang pâ rödbetan liksom. Bättre att komma hem röd som en tomat och flaga efter en vecka än komma hem bara lite beige och fräknig.
 
JAG.FÖRSTÂR!!!!
Jag har varit där.
Och kommit ur det.
TIO âr tog det.
 
Men igâr vaknade vi sent. Ja inte Guldklimpen som var uppe och hoppade som vanligt innan soluppgângen. Men vi andra.
Vi lâg en timme i sängen och gosade.
Ât frukost i lugn och ro. Ja under sedvanligt brâk och tandagnisslan, det är ju oss vi talar om. Men utan tidspress.
Gick upp och gosade i sängen lite till innan vi borstade tänder och smörjde in oss.
Och vi var inte pâ stranden förrens klockan ETT.
Och stannande bara TRE timmar, UTAN matsäck.
Sâ gick vi hem och ât lunch hemma pâ terrasen och kom inte ner till poolen förrens klockan SEX!!!
Vilket slöseri med tid ;)














 
Man mâste hinna med och njuta ocksâ.
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Ruth i Virginia

Hahahaha! Låter som du äntligen börjar förstå, hur man ska fira veckändar! Och att sitta i skuggan och titta på soligt vatten, är inte dumt alls.

Bra idé att inte ha mat med sej till stranden.
Jag tycker väldigt illa om att äta på sandstränder. Sand, sand, sand - överallt!
Såå glad att du lärt dej att slappa. :)

Svar: Ha ha un svarade du ju så snabbt att jag inte hunnit lägga in några bilder in läggert.
Ja slappa och njuta är bättre än stress och ångest ;)
Yohanna i Las Palmas

2014-05-04 @ 14:25:07
Postat av: Mor o Far

Nu var du väl lite orättsvis, vem jobbade nästan hela tiden vi var där nere, skulle vi sitta ensamma i lägenheten när barnen var i skolan o du jobbade ???

Svar: Ja nu var jag orättvis ;)Fast det VAR ju så och jag FÖRSTÅR verkligen att det är så. Jag är själv sån. <3
Yohanna i Las Palmas

2014-05-04 @ 17:30:14
Postat av: Anonym

Det låter bra, att du landat i ett slags lugn och inte stressar på som innan. Året med arbete gav förmodligen nya insikter. Visst är det rätt spännande, att man kan ändra både sitt tänk och sina handlingar? När man tittar i backspegeln emellanåt ka man inte riktigt fatta varför man gjort si eller så. Det är väl det som kallas livet :)Önskar dig många rofyllda stunder framöver.

Svar: Tack för det.Ja livet har en massa överaskningar åt en. Man ska inte tro att man är "färdig" bara för att man är vuxen. Man lär sig nytt och ändrar sig hela tiden.
Att börja jobba kan ha varit det bästa jag gjort på länge ;)
Yohanna i Las Palmas

2014-05-04 @ 23:05:22
Postat av: Freja

Hahahaha, nu solar ju inte jag, men ungarna har blivit så stora nu att de talar om sanningar för mig ibland. Och det är tydligen så att jag må vara bäst i familjen på att planera semestrar, men det är mycket bättre att resa med pappa. För pappa låter dem ta dagen som den kommer, och hinner en inte allt så är inte det hela världen. Med mig är dagen noga inrutat med allt som ska göras och när vi måste gå för att hinna... Det låter som jag skulle behöva en dos kanariebo i mig jag med...

Svar: Jag skickar en dosing nu på en gång. Verkar just det som att du skulle behöva ;)Men se upp, tar TIO år på sig att verka ;)
Yohanna i Las Palmas

2014-05-05 @ 00:35:07
URL: http://frejareddevil.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0