Skrivet den: 2014-03-16 Klockan: 23:40:30

Måndagslista.....än en gång

...ja för nu är helgen slut....igen. Och man sitter i soffan och suckar över att det gick så fort....igen.





 
Denna helgen har jag hunnit med TVÅ saker som jag hade tänkt mig:
- bädda rent i sängen
och
- få in all ren tvätt i sina lådor.
Man får inte sikta för högt ;)
 
Nej det var egentligen meningen att vi skulle haft söndagsträff med några vänner och fikat ute på stan.
Nu blev det inte så.
Den blev en vända i parken i stället medans solen sken. Och jag fick till en fettbrännartur där på slutet. I helgens allra sista självande sekundrar.
 
Kan inte fatta att jag var ute VARENDA dag.
För bara ett halvår sedan.
Till och med på helgerna.
Vad jäkla duktig jag var.
Det ska bli ändring på detta. Det är bara att ta fram planeringskalendern och börja planera. Här ska powerwalkas igen. Och göras PLANKA. Jag har börjat få så himla ont i ryggen och jag tror no att det kan vara utenbliven planka som spökar.
 
Men detta med utebliven söndags-träff-fika.
Det kändes så HIMLA skönt när det blev inställt.
Inte för att jag inte tycker om de här vännerna. Nej de är jättetrevliga och vi brukar skratta massvis tillsammans. Men just söndagseftermiddag är jag inget bra på att träffas på.
 
Söndagseftermiddagar vill jag vara hemma och ha min söndagsångest i fred. Göra det sista som inte blivit gjort men som MÅSTE bli gjort innan veckostart. Checka alla kläder, uniformer, skolväskor, läxor, mat till veckan osv. Få ungarna i säng i GOD tid.
Och bara sjunka ner i soffan på slutet.
 
Inte komma hemstressande alldeles för sent med andan i halsen och börja veckan utan att ha en jäkla aning om vart allt är och vad som ska ske.
Kontrollfreak?
Jag?
Men jag gillar´t.





 
 
 
- att vi kom ut i solen i parken idag om så bara för en liten stund. Och att jag fick gått min fettbrännartur. En i veckan är INTE tillräckligt men det är bättre än NOLL i alla fall ;)
 
- att det VAR sol ute idag. Vi går mot ljusare tider och det ligger vår i luften. Fortfarande kallt i skuggan, och på mornar och kvällar. Men mitt på dad, i solen, om det inte blåser, ja då kan man ta av sig praktiskt taget allt ;)
 
- att...ja, jag är fortfarande lika kär i min mobil >>>. Tänk att jag unnade mig den ;) Den kan ALLT. Nästan så att den lagar maten åt mig också ;)
 
- att vi flyttat till nya lokaler >>>. Fösta jobbveckan här har gått och det är JÄTTEsmidigt. Äntligen så känns det som att det kommer att flyta på bra här. Jag kommer att kunna göra ett bättre jobb när jag kan sitta och planera i lugn o ro när jag befinner mig så nära hemmet och slipper tänka på att jag måste skynda mig till bussen hem.
LYCKA!
 
Egentligen bara härliga saker i livet just nu.
Ingen anledning alls till söndagsångest (om jag säger det tillräckligt många gånger tyst för mig själv inne i huvudet så kanske huvudet förstår det också) ;)
Det känns härligt i hjärtat när jag läser min måndagslista.
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Ruth i Virginia

Du har alldeles rätt - söndagseftermiddagen är helig. Inte att dela med andra. En liten del av veckan som alla arbetande mammor - kanske pappor också - behöver före den annalkande måndagen.
Du låter nöjd :)

Svar: Jag ÄR nöjd. Ändå har jag söndagsångest. Fast en nöjd sådan ;)
Yohanna i Las Palmas

2014-03-17 @ 02:48:41
Postat av: stefan

Gillar brobilden.

Svar: Vi är PRECIS som alla andra.
Yohanna i Las Palmas

2014-03-17 @ 09:48:03
Postat av: Freja

Det är vad jag vill göra på söndagseftermiddag oxå. Ha koll! Planera veckans mat (tillsammans med familjen), ställa i ordning shoppinglistan, ta hand om den rena tvätten (när mannen är och handlar), stryka om det behövs, och sen få slappna av de sista skälvande timmarna i lugn och ro...

Svar: Just precis exakt så!
Yohanna i Las Palmas

2014-03-17 @ 21:34:47
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Hyrestanten

Vilken fin bild! Så stora barnen blivit. Skönt med den flyttade arbetsplatsen och att du slipper en stor del av stressen i.o.m. det.
Tänk, snart har jag klarat en hel vinter i Sverige och jag känner mig allt lite stolt. Det ÄR tufft med snö, kyla och mörker. Hoppas kunna åka en sväng till "din" nästa vinter.

Svar: Det ÄR tufft med vinter. Därför flyttade jag. Jag klarade inte av det.
Yohanna i Las Palmas

2014-03-17 @ 23:05:14
URL: http://www.hyrestanten.blogspot.se/
Postat av: Hyrestanten

Din ö menade jag :)

Svar: Ha ha JAG förstog ;)
Yohanna i Las Palmas

2014-03-17 @ 23:06:14
URL: http://www.hyrestanten.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0