Skrivet den: 2014-06-27 Klockan: 00:38:00

Här hade jag skämts ihjäl

...OM jag hade tagit kort på oss i morse och lagt ut här.
 
 


 
Ja Herre Gud, det är inte lätt med sommarlov. Det avhandlade jag ju i gårdagens inlägg.
Men det är faktiskt inte lätt.
Jag kommer inte ut på mina morgonrundor.
 
Hur ska jag komma ut på dem?
Hur hinner folk att träna med ungar i huset?
Hur? Vad? Hur? Vad?
 
På morgonen är ju skitungarna hemma och på eftermiddagen är det alltid något som ska passas på att göras, eller så har jag svenskaklasser eller så har det blivit sent och jag har tappat sugen.
Så hur gör folk?
 
Jag måste ju passa på att bli av med de där kilona som hoppade på mig när jag började jobba i höstas, INNAN jag får det där DRÖMJOBBET som jag ska hitta precis när sommarlovet tagit slut.
Jag måste ju tillbaka till scratch så att säja.
 
Det blev att ta fram den däringa DVD:n som jag fick skickat till mig för väldigt länge sedan >>> och så PANG på rödbetan.
Värmde upp med lite damsugning och så på med skivan.
Skitungarna hängde ju på förståss. Fulla av överskottsenergi och förmiddagstråkighet.
 
Och det var nånstans där när jag såg oss i spegeln, skumpandes upp och ner i bara trosor och BH, kännandes mig MYCKET mer fräck i huvudet än vad jag såg ut, skitungarna trängandes med mig på mattan så jag antingen hade någons fötter i ansiktet eller någons rumpa i ryggen hela tiden.
Det går INTE att göra några vettiga övningar då ;)
Det var där som tanken på att ta en bild av oss och instagramma flög förbi i huvudet - av gammal vana ;)
 
Men den tanken stoppade jag raskt tillbaka längst in därifrån den kommit.
För ärligt talat, jag visste knappt om jag skulle skratta eller gråta.
Jag sattsade på skrattandet för det känns alltid bäst.
För vi såg ju för tragiska ut.
 
Så allihopa
 
Sen blev jag skitförbannad för att det gick så dåligt för mig.
Jag är VERKLIGEN inget bra på att träna.
Speciellt inte hemma ;)
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Freja

Det viktiga är ju inte hur det ser ut utan att ni har kul! Och det låter som att det var kul, ungarna hänger med så länge det roar dem, sen kan du träna själv. Den perfekta lösningen! (Säger jag bara för det var så jag gjorde - på den tiden jag fortfarande tränade...)

Svar: Bra! Då väntar jag ut dem då så att de ska tröttna ;) Tills dess får vi väl flamsa och tramsa mest istället för att träna. Men på något konstigt sätt så hade jag fått träningsverk dagen efter ändå. Konstigt ;)
Yohanna i Las Palmas

2014-06-27 @ 22:39:51
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Ruth i Virginia

Det låter ju hur kul som helst.
Att hoppa omkring med ungarna är
bland det roligaste man kan göra,
Kommer ihåg när mina brukade rida på
mej på den tiden då mina knän tillät
lasten. Don och jag var hästar, och
de två flickorna lekte cowboys.
Detta hände vanligtvis efter middagen
för att trötta ut dom. :) (och oss)

Svar: Ja det var definitivt lyckat i ungarnas ögon. Dock todde jag att de skulle göra AV med energi genom att hoppa omkring. Men det var tvärtom. De blev helt överspelta ;)
Yohanna i Las Palmas

2014-06-28 @ 04:40:34
Postat av: annorlunda underbara

Hej Yohanna, om du funderar på att bli av med något kilo, har du provat herbalife? Jag har själv använt det i 3 års tid (och är distributör) och vikten är stabil. Sen är ju inte träning fel;.-) Men det är banne mig lättare att få det gjort på gym än hemma. Lycka till.
kram Jess fr fastlandet
http://www.annorlundaunderbara.styledevie.se

Svar: Ja herre gud vad det är svårt att få till det hemma ;) Fast just nu är livet sommarlovs-semster-upp-och-ner och ingenting som brukar funka fungerar. Jag får väl ta det lugnt och bida min tid. Tack för tips. Får kolla upp det ;)
Yohanna i Las Palmas


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0